Zielarz
Members-
Liczba zawartości
35 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Warszawa/Chełm
Zielarz's Achievements
Newbie (1/14)
11
Reputacja
-
Pixologic nie jest chyba dużą firmą, więc jeśli 64 bity są nisko na liście priorytetów, to nie dziwi fakt, że nie są implementowane (ewentualnie powolutku są). Gdybać można sobie w nieskończoność. Szkoda tylko, że nie wychodzą w tej kwestii naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Mimo wszystko po cichu liczę, iż w końcu to nastąpi.
-
Nie musisz mi wierzyć, może faktycznie ściemniam. Może nie powiedział mi prawdy, albo wcale nie testuje nowej Z'ki. Dopóki Pixologic tego nie zapowie oficjalnie wszystko jest plotką ;). Osobiście jednak uważam, że przesadzasz, bo nie takie rzeczy wychodzą na światło dzienne pomimo NDA. Poza tym nie napisałem kto to jest, równie dobrze może to być pan Smith zza oceanu. Ja napisałem co słyszałem i jeśli tak będzie to nie będę tym zaskoczony.
-
Od kogoś kto podobno testuje nową wersję.
-
Z tego co się słyszałem podobno nie ma 64 bitów...
-
Zostało? Pytam się serio, bo nie śledzę regularnie newsów, a i nie widzę takiej informacji. Napisałem to, bo niektórzy rozkminiają dlaczego tyle musimy czekać na takową wersję. Jak widać powód jest dość prosty.
-
Ja słyszałem już dwa lata temu, że 64 bitowej wersji prędko nie będzie bo - według boss'a Pixologic - nie jest to istotny feature, nie wnosi nic nowego. Info pochodzi od jednego z wykładowców Gnomona, który zna założyciela firmy. Oby jednak tym razem było inaczej, bo sam bardzo czekam na 64 bity.
-
Ostatnio robiłem pracę na konkurs CGMA Alien World, którą to wrzucam w ramach odświeżenia nieco wątku. Może niedługo będę robił częściej aktualizacje, jak tylko znajdę czas na malowanie ;).
-
pumax - dzięki, czarnego staram się nie używać, lubię "widzieć" coś w cieniu. Z drugiej strony czasem przeginam i cień jest za delikatny. Zapamiętam ;). sieha - od ponad dwóch i pół roku pracuje jako grafik w 11 bit studios, gdzie głównie zajmuje się grafiką 3D do produkcji na urządzenia mobilne. Od zawsze jednak kręciło mnie rysowanie i malowanie i postanowiłem się w końcu za to wziąć. Tak się złożyło, że trzeba było wykonać 14 obrazków (ostatecznie było ich 16), które wyświetlają się pomiędzy misjami w Anomaly 2. Zamysł był taki, że miały one tworzyć efekt 3D (kilka planów, wychylenia kamery) - coś jak loading screeny Killzone 2. Ostatecznie kamera sama wychyla się na boki, a planów jest maksymalnie 4 - na jednym zawsze jest focus, reszta jest zblurowana, taki DoF ;). Obrazki powstawały od dwóch do czterech dni roboczych (mniej więcej 8 godzin dziennie), do tego trzeba dodać jeszcze poprawki, większe lub mniejsze. Następnie były przepuszczane przez Lightroom'a, i z powrotem wracały do PS na drobne poprawki (głównie zdjęcie saturacji). Niestety efekt 3D tak naprawdę udało się osiągnąć głównie na jednym. Za szybko lecieliśmy z całością, aby dłużej przy tym posiedzieć i znaleźć lepsze rozwiązania. Jakbyś chciał coś jeszcze wiedzieć to pytaj śmiało. masz)rum - kolor tutaj był wielkim problemem. Z początku miała być czerń i biel, później musiałem dodawać koloru do takich prac, co nie wyglądało według mnie dobrze. Dopiero po kilku pierwszych zacząłem tworzyć je od razu w kolorze, ale i tak trochę tym się nie przejmowałem ze względu na to, co się z nimi później działo (Lightroom i zdejmowanie saturacji). Dzięki za komentarz :). Co masz na myśli przez przybrudzenia? Dorzucam resztę loading screenów oraz kilka prac w wersjach przed korekcją kolorystyczną: 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
-
Rotcore - jeśli chodzi o kolorystykę to był temat, o który walczyłem. Choć ostatecznie stanęło na takiej wersji i tak jest lepiej (w pewnym momencie prace były niemal w czerni i bieli). W przypadku oświetlenia zabrakło mi chyba odwagi do większego kontrastu. Poza tym sam proces tworzenia poszczególnych prac był w moim przypadku dość chaotyczny - część prac powstawała najpierw praktycznie bez cienia (ten dodawałem później, co jak widać się nie sprawdziło w wielu wypadkach). Z chęcią dowiedziałbym się czegoś więcej na temat błędów, które popełniłem. Dzięki za odpowiedź. telthona - dzięki, tak, perspektywa to coś z czym różnie sobie radzę. Wciąż ogarniam ten temat, szczególnie przy bardziej skomplikowanych ujęciach ;). Generalnie są prace gdzie widzę, że jest coś nie tak, ale z braku czasu godziłem się na to. Poza tym chyba wciąż mam manierę pracy na dużym zoomie i dłubania detalu, po czym przy sprawdzaniu całości okazuje się, iż są błędy. W Bitach zajmuje się raczej grafiką 3D i enviro, te prace robiłem po godzinach, a później na miejscu. Generalnie nie ma u nas dużego zapotrzebowania na takie rzeczy, choć liczę, że coś się będzie zmieniać ;). Są elementy, z których jestem zadowolony, ale też byłem świadom różnych błędów. Cieszę się tym, że w końcu coś ruszyłem w tym temacie. Poza tym było to dla nie spore wyzwanie oraz zmierzenie się z różnymi ograniczeniami, które wynikały ze specyfiki projektu.
-
Mały update - wrzucam kilka prac, które zrobiłem do Anomaly 2. Generalnie są to loading screeny, które w grze tworzą support dla historii oraz przedstawione są w formie "3D" na planach. Po raz pierwszy pracowałem przy grafikach 2D, które zostały wykorzystane do gry. Jak o tym myślę to jest to największa kolekcja skończonych prac (jeśli mogę tak w ogóle pisac ;)), które wykonałem. Później wrzucę resztę, oraz może kilka wersji przed ujednoliceniem kolorystycznym. Z chęcią poczytam Wasze uwagi. 01 02 03 04 05 06 07 08
-
Ok, dodałem numery do prac ;). Z perspektywa nie czuje się jeszcze pewnie, więc może tak być. Wydaje mi się, że jeśli idzie o perspektywę otoczenia, to robię większość na planach. Te plany jednak nie łączą się przez co wszystko jest trochę płaskie. Poza tym z chęcią skorzystałbym z jakiś rad odnośnie perspektywy ;). W tym temacie mam sporo wątpliwości, np. czy postawiłem w dobrym miejscu punkt zbiegu linii perspektywy? Z chęcią skorzystam z waszych rad ;).
-
Cześć, Po kilku miesiącach przerwy wróciłem do digital paintingu, czego owocem są te concepty i thumbnailsy. Są bardziej i mniej skończone, jednak tych nie mam ochoty zmieniać. Później dorzucę jeszcze kilka, ale najpierw chcę poprawić w nich kilka rzeczy. Czekam na Wasze komentarze ;). 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
-
UPDATE 30.12.2011 Wrzucam kilka nowych/starych prac. Próbowałem coś poprawić, ale chyba nie ma co się grzebać w starych artach tylko brać za nowe ;). Monio - dzięki, postaram się skillować dalej i dalej :D.
-
Aryk - czyli podobnie jak ja. Próbowałem z czernią i bielą, a następnie kolorowaniem prawie skończonego obrazka, ale przynajmniej na razie nie leży mi to. Za to w trakcie malowania w kolorze sprawdzam tony przez warstwę z desaturacją. lordbiernac - generalnie to fajna sprawa, szczególnie jeśli nie można wyjechać za granicę, aby tam się uczyć. W moim przypadku jednak problemem był czas - robiłem dwa kursy w tym samym czasie, do tego praca i chęć spędzenia czasu z żoną sprawiły. Dlatego uważam, że mogłem to lepiej wykorzystać, ale nie przy takich warunkach. Co do samej nauki - sporo rzeczy wiedziałem, ale sam ich nie próbowałem. Dla mnie ważniejsze było to, że miałem motywację do pracy i wykorzystywania różnych narzędzi. Nauczyłem się całkiem sporo z teorii, choć wciąż mam wrażenie, że za mało ;).
-
teczka 2d guffqa (postanowienia noworoczne)
Zielarz odpowiedział guffqa → na temat → Work in progress (WIP)
Przysiadam właśnie do pewnej pracy i Twój drugi obrazek przypomina mi mój temat ;). Podoba mi się zestawienie kolorów, sam myślałem o czymś innym, ale chyba poeksperymentuje zainspirowany Twoim dziełem :).