Pozwolisz mookie ze cię wyręczę ;)
Zrobione za pomocą funkcji Screw. Im więcej dodasz półokręgów o tyle więcej będzie części składowych liny.
Potem dajesz krzywą i łączysz ze sobą poprzez Curve Deform i gotowe ;)
Jeśli chodzi o przycisk to jest to zwyczajny 'X' ;)
Klatki, czyli pojedyncze obrazy domyślnie zapisują się w C:\tmp.
Oczywiście pod F10 musisz mieć wybrany jakiś plik graficzny np.: .png a nie .mov jako film.
Obiekty mają SSS lub Ray Mirrora? Może fluid, particle, cloth lub soft body? ;)
Skoro layery renderuje normalnie a całej sceny nie może obrobić to czegoś jest na pewno za dużo i render się dławi.
Może spróbuj wyrenderować osobno layery i to poskładać?
Albo wstaw sobie circle czy jakieś koło (nie wiem co tam w max'ie macie) i w widoku z boku dopasuj do koła samochodu, potem tak manewruj blueprintem z przodu aby było dopasowane. Możesz też wziąć odległość pomiędzy lusterkami i ustawić we wszystkich widokach. Zawsze trzeba znaleźć pewne zależności. Nawet najdkokładniejsze blueprinty mogą być trefne, przezorność nie zaszkodzi ;)
A jak szczegółowe masz modele i tekstury? Ile vertexów i jak duża rozdziałka tekstur? Ile waży sam plik .blend?
Możliwe że albo program nie wyrabia albo twój komp ;)
No jak ją renderujesz to ona się zapisuje :)
I potem jak już się cała wysmaży to albo jest w formie klatek i należy to poskładać albo zwykłym .avi'kiem lub .mov'em.
Double post ;)
Gwoli wyjaśnienia. Gdy wciskasz Render lub ANIM to wtedy RENDERUJESZ daną pracę. Tam się nic nie odtwarza - to się jakby tworzy (przetwarza), no po prostu - renderuje ;). Teraz masz banalną scenę i trwa to ułamki sekund, ale gdy zaczniesz tworzyć skomplikowane projekty to rendering będzie mógł trwać kilka godzin a animacja kilka dni :p
Jeśli chodzi o tutoriale to najlepiej szukać na youtube: http://www.youtube.com/watch?v=BrdtosSnya8&feature=related - stolik
Nie, nie, nie ;)
Animację odpalasz sobie w viewporcie. Czyli tak ustawiasz widok abyś widziała to co chcesz i tutaj wciskasz alt+a. Powinno się płynnie odtwarzać.
Jeśli natomiast chcesz wyrenderować animację to w zakładce Scene (F10), ustawiasz takie właściwości jakie potrzebujesz [rozdzielczość, OSA, kodek (tutaj na szybkiego wybierz sobie QuickTime) i inne] i wciskasz Anim albo Ctrl + F12.
Tak jak myślałem. Nie zaakceptowałaś mirrora ;)
Musisz wejść w zakładkę Editing Gus'a (F9). W panelu Modifiers masz mirror i sibsurf. Rozwijasz mirror i dajesz Apply. Teraz od nowa skinnujesz i voila - wszystko pięknie działa.
1. Wierzchołki Gus'a.
2. Wszystkie wierzchołki Gus'a i remove doubles - usuwasz dublujące się (nakładające się na siebie, niepotrzebne) wierzchołki
3. Lista modyfikatorów jest pod F9 po prawej - modifiers. Tam gdzie był mirror i tym podobne.
Kto pyta nie błądzi ;)
A gdybyś połączył kadr z lewego i prawego screen'a? Tzn. kamera w wiosce, wokół domy, czuć że gromadka ludzi mieszka; ale też widać ogromną wieżę na której stoi mag. Musiałbyś go odpowiednio wyeksponować (w otoczeniu piorunów, jakaś otoczka czy cuś), aby było widać że to on jest bossem :D.
Kadr odegra tu znaczącą rolę :)
Powodzenia
Hmm to może coś się źle podpięło.
Wejdź w Edit Mode Gus'a -> zaznacz wszystkie wierzchołki (A) -> W -> Remove doubles.
Z listy modyfikatorów usuń Armature.
Zaznacz Gus'a i wciśnij Alt+P.
W zakładce Editing (F9) jest panel Link and Materials. Tam znajduje się pole vertex groups. Usuń wszystkie grupy klikając delete aż żadnej nie będzie.
Teraz od nowa skinnuj Gus'a. Ctrl+P -> Armature -> Create from Bone Heat.
Jeśli i teraz coś będzie źle działało to musisz ręcznie przypisać wierzchołki do kości.
Ewentualnie pokaż screena z viewportu jak wyglądają kości i Gus.