Skocz do zawartości

Patris

Members
  • Liczba zawartości

    134
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Patris w dniu 7 Sierpień 2013

Użytkownicy przyznają Patris punkty reputacji!

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Poznań

Patris's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

37

Reputacja

  1. Tak, właśnie chodzi o to żeby była jak najlepsza jakość kształtu i tekstur. Powwedzmy, że chce coś obejrzeć, dokładnie, zobaczyć składowe tej części, a najważniejsze to właśnie oddanie kształtu i tekstur. Jeśli chodzi o app. mobilne czy któraś z nich Unity lub UE ma lepsze możliwości jeśli chodzi o możliwość oddania detali? A co w kwestii app. webowych? Technika teraz poszła znacznie do przodu (niż z 10 lat temu jak sama uczyłam sie 3d), więc na pewno coś jest. Ktoś coś? P.S. Natknęłam się na program Kuesa 3D studio może ktoś zna jej możliwości?
  2. Dzień dobry! Od razu zaznaczam, że nie chodzi mi o wskazanie programów do nauki grafiki 3d tylko o wskazanie drogi do stworzenia aplikacji webowej lub mobilnej. Mam taki pomysł, żeby stworzyć interaktywną aplikację 3d do nauki . Na razie jest to tylko pomysł, ale zastanawiam się jak by trzeba było się do tego zabrać. Modele 3d z teksturami mogłabym wykonać sama. Chciałabym, aby te modele były o jak najlepszej rozdzielczości, aby można było je obracać, przybliżać itd. Wyczytałam gdzieś, że przydałoby się tu Unity 3D lub Unreal Engine. Dodam, że nie chodzi o rozbudowane środowisko, otoczenie, wiele plansz czy poziomów (jak to jest w grach), najważniejsze byłoby jak najlepsze odzwierciedlenie kształtu i tekstur. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak należałoby się do tego zabrać czy dobrze myślę o Unity lub Unreal. Jeśli tak, to który jest lepszy do czegoś takiego, a jeśli nie to .....to moze cos innego :-)) Jeszcze pytanie czy byłaby tu różnica jeśli miałaby to być aplikacja webowa i na smartfony. Z góry bardzo dziękuję za podpowiedź.
  3. Podałam wczesniej propozycję, z użyciem ZRemesher'a, jednak zauważyłam, że przy większej redukcji model jakby się "kurczy". Może lepiej użyć Decimation Master? Może ktoś napisać w odniesieniu do pierwotnego pytania czy lepsze byłoby tu użycie ZRemesher'a czy Decimation Master z użyciem w późniejszym etapie Project All dotyczące detali?
  4. Nie wiem jak zrobiłeś low poly, ale ja mam taką propozycję. Dotyczy jednego sub-tool'a.W Zbrushu kopiujesz sobie swojego subtoola High Poly (warstwa1), na nim-kopia (warstwa2) ZRemesherem tworzysz sobie model Low Poly. Jak już osiągniesz poziom, który Ciebie interesuje, dzielisz swój model-zwiększasz subdivide do poziomu mniej więcej modelu wyjściowego, następnie będąc na warstwie 2 i mając w warstwie powyżej (warstwa1) model HP dajesz Project All (przenosisz wyrzeźbione detale i kolor na swój model LP), aż do poziomu który będzie zadawalający. Schodzisz na najniższy subdivide modelu LP, tworzysz sobie UV, texture map i normal mapę i ....Voila :D Po tej całej operacji w sumie pierwszy model hp (warstwa1) juz nie będzie Ci potrzebny bo na warstwie2 będziesz miał LP i po kilku podziałach HP. :-)
  5. Patris

    Cinema 4d warto?

    Może moja wypowiedź dużo nie wniesie, ale uwielbiam Cinemę :-), zwłaszcza do animacji. Próbowałam jakiś czas ujechać z anim. w 3dmax'ie, ale jakoś nie dało. W Cinemie to jakby inny świat, a to co daje MoGraph hmmmm niebo :-). Można pracować na wielu obiektach jednocześnie bez większych zmartwień. Z Zbrush'em współpracuje super. Troszkę tylko z modelowaniem pracowało mi się szybciej w 3dmax'e, no ale trza się przestawić. Do tego jego świętość ;-) Grayscalegorilla, z jego studiami oświetleń, teksturami, po prostu nic tylko załadować studio, wrzucić model i renderować. :-)- co do tego (renderer'ra) niektórzy mają obiekcje, ale ja pracuję na Standardzie lub w Physical Render i jestem zadowolona.
  6. Bardzo Wam dziękuję, udało się!!!
  7. Wyrenderowałam animację w Cinema4d, na jakimś tutku poradzili, że jak chcemy wyodrębnić obiekt od tła dobrze jest stosować buffer object który tworzy jakby maskę i później można obiekt nakładać na inne tła itd. Teraz mam animację w avi i wyanimowany film z maską też w avi. Jednak nie wiem, jak to poskładać w After Effects, gdy maska jest animacją na innej warstwie. Czy wie ktoś jak to poskładać, aby ta maska wyodrębniła mi obiekt z animacji ?
  8. Tu jest jedyna strona, którą znalazłam odnośnie polskiego wydawcy: http://bizbi.iai-shop.com/product-pol-43-3D-Art-Design-Masterclass-1-2013.html Magazyn powstał na licencji wydawnictwa Imagine Publishing; magazyn pod tym tytułem to:https://www.imagineshop.co.uk/3d-art-and-design-volume-1.html. Natomiast to co u nas jest w sklepach przypomina raczej ten magazyn, jednakże nazywa się on 3Dart&design Book: https://www.imagineshop.co.uk/bookazines/digital-creativity/the-3d-art-and-design-book.html Artykułu z tego numeru są składanką (tak mi się wydaje) z czasopism 3D Artist: https://www.imagineshop.co.uk/magazines/3dartist.html Co fajne, ze wszystkie oryginalne magazyny maja płytki CD co uważam za wielką zaletę. Tak czy siak, dobry magazyn o 3D na pewno jest mile widziany na naszym rynku :-))!!!
  9. Myślę, że magazyn jest skierowany do osób średniozaawansowanych. Ktoś początkujący mógłby się ostro pogubić, ponieważ w tutkach przeskakuje się przez jakiś etap do następnego, a przepaść w wykonywaniu jest spora. Niektóre rzeczy po prostu są wspomniane a nie tłumaczone. Jeszcze jedno mi się rzuciło w oczy, niepotrzebny kilkunastu stronicowy wywiad z artystą, pełno tekstu, mało konkretów, powtarzane stwierdzenia, warto by było go "skondensować" i wrzucić zamiast tego wyraźnie screenshoty ustawień, bo komentarz typu, dajemy odpowiednie ustawienia jednak mało mówi. Cena dość wysoka, bo 34,90zł, ale za to 200 stron i bez reklam co mnie ogromne cieszy. Panowie na pewno się ucieszą bo jest parę tutków poświęconych różnego typu maszynom oraz parę odnośnie wizualizacji. Tak, że każdy pewnie znalazłby coś dla siebie. Następny numer z ciekawości pewnie kupię, ale jeśli nie poprawi się sprawa czytelności screenshotów no to nie wiem...
  10. Będąc w EMPIK'u przez przypadek natknęłam się na ten magazyn. Zdziwiło mnie, ze jest o grafice 3D bo nie pamietam, aby na naszym rynku coś takiego było (oprócz kilku numerów 3dFX). Z ciekawości kupiłam, przez sentyment do wersji papierowej. Po setce tutoriali w necie stwierdziłam, że miło będzie usiąść sobie w leżaczku i poczytać. Jestem ciekawa czy ktoś czytał i jakie macie wrażenia. Na samym początku zdumiewają mnie screenshot'y ustawień np.:danego narzędzia pokazane w ten sposób, że nic kompletnie nie widać. Nie wiem po co w ogóle ktoś umieszczał skoro to jest zupełnie nieczytelne. Zamiast zdjęć prac autorów, które rozłożone są na całą stronę albo dwie, lepiej by było pokazać czytelne screenshot'y ustawień, coś co czytelnik potrzebuje. Jeśli nie w magazynie, bo szkoda np miejsca to nie wiem na płytce CD....? Jestem ciekawa Waszych opinii.
  11. Super, jeden z moich najlepszych. Nie mogę się doczekać :-)) !!!
  12. Patris

    Digital Tutors

    A czego nie wiesz? Nie znasz angielskiego czy czegoś nie rozumiesz? Musisz mieć kartę kredytową, innym wyjściem jest e-karta do płatności internetowych np.: w dolarach (np.: w mBanku)
  13. Z ciekawości wrzuciłam siatkę z którą miałam zawsze problemy, wywalał mi się Zbrush!, cóz.. miała błędy, a ZRemesher co...? Przemielił i dał mi ciudo siateczkę, normalnie cud :-)
  14. Ogniskową mogę używać chyba w Physical render i tu nie idzie mi zbytnio, natomiast w standardowym rendererze dałam focus object, ale to niewiele dało. Pewnie problemem jest to, że moja kamera się nie rusza, tylko w obrębie kamery(widoku) rusza się obiekt, jakby z lewa na prawo. Chyba w takim przypadku takie wyjście z DOF jest niemożliwe...
  15. Chciałabym zrobić dynamiczny depth of field tzn chciałabym aby ostrośś ustawiona była na jednym obiekcie, który się porusza a wokół ma być zamazane. Wiem, ze można to zrobić w After effectie ale chciałabym to ustawić w Cinemie. Czy ktos wie jak to ustawić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności