jamnique
Members-
Liczba zawartości
372 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
5
Ostatnia wygrana jamnique w dniu 29 Październik 2022
Użytkownicy przyznają jamnique punkty reputacji!
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Warszawa
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
jamnique's Achievements
-
Mam od 3 lat monitorek zakrzywiony ultrawide 34 cale. Bardzo polecam tą opcję zamiast 2 monitorów. Na początku po przesiadce z mniejszego i węższego wydawało mi się że będę potrzebował sobie jakoś dzielić tą OGROMNĄ przestrzeń na ekranie, ale okazało się że w ogóle z tego nie korzystam, do tego już myślę o większym 😛 Tego który ja mam już chyba nie ma na rynku, ale dla referencji daję link. Podobny albo lepszy można już myślę kupić za około 1400 zł : https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/monitory-led/monitor-led-xiaomi-34-mi-curved-gaming
-
No od paru lat pojawia się coraz więcej high-levelowych narzędzi. Kiedyś tego bardzo brakowało. Ale jak zajrzysz do tego pyro solvera to też się okaże że jest zrobiony z mniejszych "atomowych" nodów. Prawie wszystko można tak sprowadzić do poziomu najprostszych, uniwersalnych elementów. Chociaż też przez optymalizację jest coraz więcej elementów z C++ i wtedy jakaś część logiki jest na sztywno. Relatywnie jest tego jednak bardzo mało i tylko wtedy kiedy ma to sens.
-
Dla tych co nie wiedzą, wszystko to jest podzielone na kategorie i zależne od kontekstu w którym się jest, więc nigdy nie ma takiej ściany nodów. Ale też nigdy się tych nodów nie wybiera z żadnej listy XD Naciskasz Tab piszesz początek nazwy noda, autouzupełnia się i enter, wskakuje na miejsce. Wiadomo że trzeba widzieć co wpisać, no ale to już jak w każdym sofcie, trzeba się trochę otrzaskać zanim da się coś sensownego zbudować od zera. Filozofia nodów w Houdinim jest bardzo podobna do Nuka - jak najmniej upakowane w jednym nodzie, żeby można było do wielu rzeczy korzystać z tych samych klocków. Dlatego jest pełno nodów. Wszystko prawie też jest otwarte, można zobaczyć jak są zrobione bardziej skomplikowane nody (które same mają w środku drzewko prostszych nodów).
-
Jak Houdini podzieli los Zbrusha to kończę przygodę z 3d 😛 To ostatni soft którego twórcy prioryterowo traktują robienie dobrego produktu dla klientów, a nie maksymalizację zysku shareholderów. Hmm... jest jeszcze Blender. Chyba jednak slave to 3d for life 😛
-
Robociki z kulek i boxów FTW 😛 Coś potrafić będzie ten kto nie przestanie robić. 90% ludzi traci motywację na samym początku drogi. Zacznij od robocika z kulek i boxów, potem dodaj torusa i czajnik i już levelowałeś XD A następnego dnia ... może jakaś teksturka XD I tak leci ten kabarecik.
-
Na początek (i nie tylko) świetne są małe projekciki (tzw. dejlisy 😛)- codziennie siadasz na godzinkę-dwie i wypluwasz coś gotowego. Najlepiej jeszcze wrzucić gdzieś do sieci. Zanim się obejrzysz to będzie sprawiało przyjemność. Siedzenie 5 godzin nad tutorialem czy kursem niestety nie daje takiego efektu - przynajmniej w moim przypadku. Polecam pooglądać efekty pracy oryginalnego NFT kozaka Beepla 😛 Koleś robi coś codziennie od X lat, nawet został milionerem dzięki temu XD : https://www.beeple-crap.com/everydays Kluczowe dla motywacji jest żeby wyzwania nie były ani zbyt proste ani zbyt trudne. Za proste to nuda, za trudne to napinka, spalanie się i stres. Ot, fajnie jest z każdą kolejną rzeczą nauczyć się czegoś nowego. Tylko tyle i aż tyle wystarczy. A tak poza tym to jaki jest sens uczyć się 3ds maxa? Kiedyś ten soft miał najlepsze i niedostępne nigdzie renderery. Teraz nie ma najlepszego niczego. Nic dziwnego że nie masz motywacji 😛 Ucz się pan Blendera. Polecam też wszystkim cierpiącym na brak motywacji zaczynać dzień od sprzątania swojego otoczenia. Bałagan odbiera energię a sprzątanko to ruch i pyszna dopamina. Wystarczy 5 minut tańcowania z mopem żeby się rozkręcić.
-
Chłopak jest, śmieci są 😛 Może to ? https://www.imdb.com/title/tt1606385/?ref_=fn_al_tt_26
-
Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc
jamnique odpowiedział KLICEK → na temat → Aktualności (mam newsa)
Po latach wróciłem do Octane i jest bardzo fajnie, pewnie nie zastąpi Ci RS we wszystkich zastosowaniach, za to look z marszu jest (moim zdaniem) lepszy. Szybkość w jednych scenach lepsza w innych gorsza. Cena dobra, gratisy, darmowe nody do renderingu (10 z marszu, obiecują unlimited jak zgłosisz że potrzebujesz więcej). -
Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc
jamnique odpowiedział KLICEK → na temat → Aktualności (mam newsa)
No są te matte, niby zawsze można było to robić dzięki efektowi napisanemu przez naszego rodaka, Jerzego Drozdę JR, ale fajnie że po 10 latach wbudowali w system 😛 Jeszcze tylko 15 lat czekania i zrobią foldery w timelinie. Teraz ma być jeszcze jakieś natywne 3d i spółka. Wszystko spoko tylko ciągle od 20 lat te same błędy jak to u Adobe. -
Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc
jamnique odpowiedział KLICEK → na temat → Aktualności (mam newsa)
Żeby tak jeszcze zrobili Affinity Video ... Afterkowi przydała by się jakaś choćby minimalna konkurencja. -
Mnie tam zabrakło choćby śladu emocji na twarzy bohatera. Przez cały film kamienna twarz, stoicki spokój a może nawet obojętność. Jakby dopiero na samym końcu filmu aktor przypomniał sobie że jego postać nie jest tak jak on bezpieczna na planie filmowym tylko jest w tej sytuacji naprawdę. No a jak on się nie boi to my tym bardziej. Być może był to celowy zabieg, bo na początku filmu nie wiemy jeszcze jaką rolę odegra ta postać - czy to bohater, antybohater czy antygonista, ale tak czy siak uwiarygodnienie reakcji postaci by nie zaszkodziło. Poza tym wszystko super jak dla mnie - świetna scenografia i zdjęcia, pozostali aktorzy, muzyka.
-
Dall-e, MidJourney etc. AI art a freelancerzy
jamnique odpowiedział Jacko1 → na temat → Dyskusje o grafice
Jeszcze co do wyręczania się technologią ... mistrzowie tacy jak Canaletto używali camery obscury żeby perfekcyjnie (i bez większego wysiłku) odwzorowywać proporcje i szczegóły architektoniczne. Jeszcze inni którzy kompletnie nie ogarniali perspektywy, zapraszali swojego kumpla Massacia do pomocy przy malowaniu teł 😛 Vermeer prawdopodobnie używał camery obscury i innych pomocy przy malowaniu, żeby metodycznie (i dość mechanicznie) przenosić to co widział na płótno. Tutaj koleś bez doświadczenia w malowaniu pokazuje jak powtórzył jego proces. Efekt oczywiście nie jest tak dobry, ale jak na amatora imponujący. -
Dall-e, MidJourney etc. AI art a freelancerzy
jamnique odpowiedział Jacko1 → na temat → Dyskusje o grafice
Ciekawa dyskusja się wywiązała. Myślę że kiedy zadajemy sobie pytanie czy używać AI czy nie używać, godne to czy niegodne, warto sobie przyopomnieć że już renesansowi artyści używali AI - wtedy to się nazywało czeladnicy 😛 Było zamówienie w pracowni dajmy na to Ghirlandaio, klient czekał na rezultaty. Mistrz szykował płótno, naszkicował co miało być zrobione, ("inspirując się" ulubionymi "refkami" Masaccia). Potem przychodził nastoletni Michał Anioł, napieprzał mu postacie, inny czeladnik malował draperie, jeszcze inny krzaczki, chmurki, po czym mistrz Ghirlandaio przychodził, pokiwał głową, namalował twarz głównej postaci (albo i nie) bo to było jego specjalnością i to go interesowało, machnął podpis i na tym się kończyła jego praca. Dzięki temu w ciągu jego życia z jego pracowni wyszło XX obrazów według jego *khem* Massacia *khem* pomysłu, sygnowanych jego, Ghirlandaia, nazwiskiem. Jakby miał sobie sam zbierać koszenilę, ucierać pigmenty, robić farby, chwytać bobra na pędzel, gruntować, malować osła na 3 planie to by zrobił dwa obrazy i dał sobie spokój. I jak się spojrzy na dorobek wielu artystów to tak wygląda - mieli bardzo ciekawe pomysły, super potencjał, zrobili 3 rzeczy i umarli. Myślę że dzisiaj każdy powinien sobie zadać pytanie co chce stworzyć zanim umrze i co jest istotą jego pracy. Jeśli ktoś chcę malować portrety bo to go jara, ale jednak zamiast malować wpisuje prompta i potem postuje to jako swoje prace i pokazuje w galerii jako malarstwo portretowe to oczywiście jest mega lamą. Krindż, szejm i infamia. Ale jak ktoś np pomysł na karciankę i potrzebuje 300+ portretów postaci w stylu Baldur's Gate i nie maluje ich sam 10 lat żeby wreszcie pokazać światu swój zajebisty pomysł na karciankę, tylko klika guzik na Midjourney, to gratulacje, 10 lat ludzkiego potencjału ocalone przed zmarnowaniem 😛 Można iść robić następną lepszą karciankę albo coś innego. Teraz mam właśnie pomysł na karciankę (niespodzianka). Ilustracje są w tym przypadku tylko środkiem do celu, nie celem samym w sobie. Zanim bym się nauczył tak malować żeby sobie to zilustrować samemu to bym umarł, więc żeby ją opracować tradycyjnymi metodami, musiałbym zatrudnić ilustratorów do namalowania 300+ kart. Ilustratorzy by siedli i za tą nędzną kasę jaką mógłbym im zapłacić (po kilku latach zbierania datków od inwestorów) namalowali by mocno genericowe ilustrtacje, "wspierając się" referencjami z innych zdolniejszych artystów (bynajmniej nie pytając o zgodę) i je przemalowując po swojemu. Czyli robiąc baaaaardzo wolno to co robi AI. Zrobienie karcianki trwałoby X lat i realistycznie rzecz biorąc byłby to jeden z 2-3 projektów jakie byłbym w stanie zrealizować w ciągu całego swojego życia. Więc to co chcę powiedzieć to : artysto! Jeśli twoją pasją jest malowanie kamieni, idź i maluj najlepsze kamienie. Będziesz lepszy od AI, będziesz znany na cały świat jako Mistrz Kamieni i to jest dobre, to jest chwalebne. Natomiast jeśli chcesz malować obrazy których 1/1000 częścią są kamienie, to może lepiej olej malowanie kamieni a skup się na obrazach 😛 Będziesz miał więcej życia w życiu i zdążysz pokazać innym ludziom o co chodzi w tym co robisz i co chcesz osiągnąć (nie kamienie). Zamiast przeklinać że musisz po nocach malować @#$@#$@# kamienie. Taki Sir Ridley Scott podziwiany za to jak niesamowite wizualnie robi filmy (jestem wielkim fanem) w zasadzie nie bardzo robi te filmy. Nie projektuje Aliena, nie robi kostiumu Aliena, nie oświetla Aliena, nie ustawia kamery. Nie pisze muzyki. Jest duże prawdopodobieństwo że nie organizuje sam castingu 😛 Nie napisał scenariusza ani nie wymyślił fabuły do Aliena. Słowem właściwie wygląda na to że nie zrobił nic co wpływałoby na to że ten Alien jest taki zajebisty. Ot, przychodzi, bazgra ołówkiem jakiś ledwie czytelny gryzmoł do którego wszyscy się potem modlą jakby to była wielka natchniona sztuka, mówi co chce zobaczyć i że ma być zrobione ładnie. Ocenia że coś ssie albo nie ssie, ktoś inny mu te obrazki produkuje. On tylko mówi czy mu się podoba. Dzięki temu że AI przejmuje na siebie rzemiosło, jak ktoś chce być Ridleyem Scottem i umi to może 😛 -
Widzieliście Ostatnią Wieczerzę? Zastanawiałem się kiedy wreszcie ktoś u nas weźmie się za horrory z choćby poprawnym skutkiem. Tu nie wszystko działa, ale moim zdaniem jest sporo ponad poziom netflixowego przeciętniaka. Wizualnie też nie ma się do czego przyczepić. Ciekaw jestem czy ktoś z forumowiczów maczał w tym palce.
-
Dall-e, MidJourney etc. AI art a freelancerzy
jamnique odpowiedział Jacko1 → na temat → Dyskusje o grafice
Zobaczysz, będzie odwrotnie, AI będzie robić koncepty, art directorować, pisać i reżyserować, a my będziemy robić ufałki i retopo XD I roto!