Skocz do zawartości

Misiek90

Members
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Misiek90's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. @Loki Wziąłeś procesor z zablokowanym mnożnikiem i płytę na chipsecie Z77, umożliwiającą podkręcanie. Chcesz podkręcać przez podnoszenie mnożnika Turbo? Jesli nie to proponuję płytę na chipsecie B75 (najlepiej MSI B75A-G43). Druga kwestia - karta graficzna. Ta co podałeś to model wręcz biurowy (GT 640). Zdecydowanie poszedłbym w taki zestaw: http://www.morele.net/inventory/info/BewRYa/ Tym bardziej, że nie będziesz podkręcał. Xeon to i7 bez zintegrowaniej grafiki, a sporo tańszy (sam mam Xeona E3-1240v2). Chłodzenia mogłoby nie być, ale boksowe bywa głośne. A, że procesor niepodkręcany to Macho jest przesadą, Fera Pro wystarczy. RAM 1333 MHz wystarczy spokojnie. Dysk SSD lepszy od tego Kingstona i udało się wrzucić HDD 1TB. Zasilacze XFX to bardzo dobra marka. No i masz naprawdę porządną kartę graficzną. Do reszty można dorzucic napęd dvd i się zamknie prawie idealnie w 3500zł. Xeony to procesory serwerowe (ale niech to Cię nie zmyli :) ) więc muszą być przystosowane do długiej pracy. Jeśli nie potrzebujesz HDD to zmień procesor na Xeona E3-1240v2: http://www.morele.net/procesor-serwerowy-intel-xeon-processor-e3-1240v2-8m-cache-3-40-ghz-bx80637e31240v2-479459/ , który od i7-3770 się różni tylko mniejszym o 100MHz taktowaniem Turbo (nie licząc braku zintegrowanej grafiki).
  2. A co z tym przycinaniem viewportów?. Te sceny są średnio rozbudowane. Chociaż czytałem kilka zagranicznych forów i trochę ludzi narzeka na wolne viewporty w najnowszych maxach (2011, 2012), często posiadających mocne zestawy.
  3. Dzięki :) Wracająć do Twojej wczesniejszej wypowiedzi: Zauważyłem wczoraj, że na Nitrous jest najszybciej, na D3D i OpenGL jest jakaś masakra na tych 2 scenach. W czasie orbitowania wokół scen jest jakies 5 FPS. Podczas gdy na Nitrous chodzi płynnie. To normalne, czy muszę direct3d updatować, bo mam wersję 9.0? Bo sterowniki nvidii mam najnowsze 314.22.
  4. Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze chyba dość głupie pytanie. W Nitrous, kiedy pojawiają się takie "mróweczki" (jak tu http://i.imgur.com/nAcIX1Z.jpg?1 przy krawędziach boxów) przy orbitowaniu to oznacza, że max przelicza scenę, tak? Taki sam efekt jest na komputerach w pracowni na moim wydziale.
  5. Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze chyba dość głupie pytanie. W Nitrous, kiedy pojawiają się takie "mróweczki" (jak tu http://i.imgur.com/nAcIX1Z.jpg?1 przy krawędziach boxów) przy orbitowaniu to oznacza, że max przelicza scenę, tak? Taki sam efekt jest na komputerach w pracowni na moim wydziale.
  6. Przepraszam, za odkopanie tematu, ale nie chcę zaśmiecać forum, a temat pasuje do mojej sprawy. Jako, że wciąż jestem względnie początkujący w 3ds maxie i w końcu pora się go nauczyć, zakupiłem zestaw z myślą o tym (ale nie tylko z myślą o maxie :) ). Zestaw jest taki: -Intel Xeon E3-1240V2 @ 3,4 GHz -Gigabyte GeForce GTX 660 Ti -MSI B75A-G43 -16 GB RAM Patriot G2 -dysk Seagate Barracuda 1TB Mam studenckiego maxa 2012 64bit z zainstalowanymi SP1 i SP2 Główne moje pytanie, jak temat wskazuje dotyczy karty graficznej. W tym temacie użytkownicy podawali FPS dla poszczególnych scen i w różnych trybach. Chciałbym się od Was dowiedzieć, czy moje FPSy odpowiadają sprzętowi :) Na testy wziąłem 2 sceny: 1. scena numer 2 z tego wątku: http://www.evermotion.org/download/now/98 . 2. scena z tutorialu evermotion http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene Obie do pobrania z darmo. Wybrałem je bo jest to architektura, a tym się będę zajmował w 3d. W obydwu otworzyłem viewporta w trybie perspective na cały ekran (rozdz. 1920x1080) i w trybach shaded+edged faces, realistic+edged faces oraz consistent colors+edged faces orbitowałem wokół obiektów w takim w miare normalnym tempie. Przy czym patrzyłem na licznik FPS. Wyniki: Scena 1 -> screen sceny z ilością poly i vertexów: http://i.imgur.com/DCEROuH.jpg?1 shaded+edged faces -> FPS 40-70 (w zależności na co patrzyłem, generalnie chodziło płynnie, przy szybkim orbitowaniu potrafiło dojść i chwilowo do 160) realistic+edged faces -> FPS 30-48 consistent colors+edged faces -> FPS 33-50 Scena 2 ->screen http://i.imgur.com/pySjTvN.jpg?1 shaded+edged faces -> FPS 65-110 (też w zależności co było w polu widzenia, przy szybkim orbitowaniu w porywach 180) realistic+edged faces-> FPS 60-80 consistent colors+ edged faces -> FPS 65-80 Podane FPSy dotyczą orbitowanie wokół całej sceny, po zbliżeniu na jakiś fragment wzrastają. Screeny wykonałem w trakcie orbitowania, w "spoczynku" FPS maleją. Szybkie orbitowanie to dla mnie takie szybkie bezcelowe machanie myszką, że i tak nic nie widać :D Wiem, że to pewnie średni sposób na ocenę, ale chyba płynność wyświetlania sceny zależy od sprzętu, więc to jakaś wymierna wartość. Czy te wartości są "w normie" jeśli można tak powiedzieć? :) Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi :) (ewentualnie kontynuując wątek może ktoś podać swoje wyniki)
  7. Przepraszam, za odkopanie tematu, ale nie chcę zaśmiecać forum, a temat pasuje do mojej sprawy. Jako, że wciąż jestem względnie początkujący w 3ds maxie i w końcu pora się go nauczyć, zakupiłem zestaw z myślą o tym (ale nie tylko z myślą o maxie :) ). Zestaw jest taki: -Intel Xeon E3-1240V2 @ 3,4 GHz -Gigabyte GeForce GTX 660 Ti -MSI B75A-G43 -16 GB RAM Patriot G2 -dysk Seagate Barracuda 1TB Mam studenckiego maxa 2012 64bit z zainstalowanymi SP1 i SP2 Główne moje pytanie, jak temat wskazuje dotyczy karty graficznej. W tym temacie użytkownicy podawali FPS dla poszczególnych scen i w różnych trybach. Chciałbym się od Was dowiedzieć, czy moje FPSy odpowiadają sprzętowi :) Na testy wziąłem 2 sceny: 1. scena numer 2 z tego wątku: http://www.evermotion.org/download/now/98 . 2. scena z tutorialu evermotion http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene Obie do pobrania z darmo. Wybrałem je bo jest to architektura, a tym się będę zajmował w 3d. W obydwu otworzyłem viewporta w trybie perspective na cały ekran (rozdz. 1920x1080) i w trybach shaded+edged faces, realistic+edged faces oraz consistent colors+edged faces orbitowałem wokół obiektów w takim w miare normalnym tempie. Przy czym patrzyłem na licznik FPS. Wyniki: Scena 1 -> screen sceny z ilością poly i vertexów: http://i.imgur.com/DCEROuH.jpg?1 shaded+edged faces -> FPS 40-70 (w zależności na co patrzyłem, generalnie chodziło płynnie, przy szybkim orbitowaniu potrafiło dojść i chwilowo do 160) realistic+edged faces -> FPS 30-48 consistent colors+edged faces -> FPS 33-50 Scena 2 ->screen http://i.imgur.com/pySjTvN.jpg?1 shaded+edged faces -> FPS 65-110 (też w zależności co było w polu widzenia, przy szybkim orbitowaniu w porywach 180) realistic+edged faces-> FPS 60-80 consistent colors+ edged faces -> FPS 65-80 Podane FPSy dotyczą orbitowanie wokół całej sceny, po zbliżeniu na jakiś fragment wzrastają. Screeny wykonałem w trakcie orbitowania, w "spoczynku" FPS maleją. Szybkie orbitowanie to dla mnie takie szybkie bezcelowe machanie myszką, że i tak nic nie widać :D Wiem, że to pewnie średni sposób na ocenę, ale chyba płynność wyświetlania sceny zależy od sprzętu, więc to jakaś wymierna wartość. Czy te wartości są "w normie" jeśli można tak powiedzieć? :) Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi :) (ewentualnie kontynuując wątek może ktoś podać swoje wyniki)
  8. Dziękuję za odpowiedzi ;) Zestaw już zamówiony. Nie zdecydowałem się na SSD. Na razie są jeszcze drogie. Myślę, że w przyszłości dokupię w tańszej cenie i będzie OK.
  9. Jeśli grafika nvidii to jaka? GTX650Ti czy GTX660Ti, przy tej pierwszej starczyłoby jeszcze kasy na SSD
  10. Między 1333MHz a 1600MHz podobno nie ma różnicy w działaniu. Nie bawię sie w overclocking, więc Xeon powinien byc OK (w zasadzie to i7 bez zintegrowanej grafiki). Co do gier może trochę battlefield i CoD. W tej obudowie o ile sie nie myle są 2 wiatraki. Na razie oszczedzać nie chcę. Zastanawiam się nad zmianą karty graficznej na bardziej dostosowaną do moich potrzeb (o ile są lepsze w tej cenie od tej z zestawu). Cały czas proszę doświadczonych forumowiczów o opinie.
  11. Hej! Jestem studentem archi i mam zamiar za kilka dni zamówić sobie zestaw. Do czego będzie używany? Do wszystkiego Czyli AutoCAD, 3ds max, Photoshop, Illustrator, może Revit. Z pomocą ludzi z forów komputerowych ułożyłem taki zestaw: http://www.morele.net/inventory/info/GJqav8/ Wszystko mi się podoba, tylko nie wiem, czy aby na pewno HD7950 będzie dobrą grafiką do tych celów. Czytałem tu i ówdzie, ze lepiej ponoć Nvidia współpracuje z produktami Autodesku. Na jednym z forów komputerowych dostałem odpowiedź, że że Nvidia obniża swoja wydajność w tych zastosowaniach i trzeba kupić Quadro,a w Radeonach tego nie ma (obniżania wydajności). Cały zestaw chce kupić na morele.net bo tam za 1 zł składają i wysyłają. A lepsze karty Quadro na morelach przekraczają mój budżet. Co do Nvidii w budżecie się mieści GTX660 Ti, nic droższego. Proszę o opinię na ten temat kogoś kto ma doświadczenie w tej kwestii i jest tu ekspertem Bo chciałbym zamówić praktycznie jutro/pojutrze. A nie chcę żałować wyboru przez 4 lata.
  12. Misiek90

    skróty klawiaturowe

    jeśli chcesz wszystkie skróty to: http://images.autodesk.com/adsk/files/3ds_max_3ds_max_design_2010_shortcut_guide.pdf
  13. Jeśli chodzi o autodeskową bibliotekę to pewnie nie masz pliku 3dsmax.mat w folderze materiallibraries w moich dokumentach. Ja tak miałem. Opcjonalnie mozesz ściągnąć Supplementary Files (ze strony Autodesku), ale to juz moja uwaga, też początkujący jestem
  14. Misiek90

    IMPORT AUTOCAD->3ds max

    Nie chcę zakładać nowego wątku na ten temat, więc postanowiłem napisać w tym. Mam właśnie problem z importem plików .dwg do maxa. Otóż mogę importować tylko pliki .dwg z folderu gdzie zainstalowany jest AutoCAD. Gdy zapiszę .dwg na pulpicie to przy imporcie wyskakuje błąd. Muszę go zapisać w C:\Program Files\Autodesk\AutoCAD itd. Moze miał ktoś podobny problem? Używam wersji edu AutoCADa 2010 i "normalnej" 3ds Maxa 2010
  15. Witam! To mój pierwszy post na forum, więc chciałbym pozdrowić użytkowników :) Mam nadzieję, że to właściwy dział. Otóż mam taki problem: Uczę się modelować samochód wg tego tutoriala: http://www.youtube.com/watch?v=cvKN8GLjw24. Chodzi mi o fragment od 1:11 do 1:20. U niego po zmianach w Material Editor wszystkie edge są białe i widoczne (a reszta półprzezroczysta). Ja robiłem tak samo krok po kroku i u mnie tych edge'ów prawie nie widać => patrz screen1.jpg. Może ktoś ma pomysł co z tym zrobić? Mam też inne pytanie. Na tutorialu, gdy gość wstawia tube'a to na jego powierzchni są skośne linie (dobrze to widać w 0:51), u mnie tego nie ma => patrz screen2.jpg .Więc narzuca się pytanie: czy to normalne? Używam 3ds Max'a 2010
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności