Misiek90
Members-
Liczba zawartości
16 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Misiek90's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
@Loki Wziąłeś procesor z zablokowanym mnożnikiem i płytę na chipsecie Z77, umożliwiającą podkręcanie. Chcesz podkręcać przez podnoszenie mnożnika Turbo? Jesli nie to proponuję płytę na chipsecie B75 (najlepiej MSI B75A-G43). Druga kwestia - karta graficzna. Ta co podałeś to model wręcz biurowy (GT 640). Zdecydowanie poszedłbym w taki zestaw: http://www.morele.net/inventory/info/BewRYa/ Tym bardziej, że nie będziesz podkręcał. Xeon to i7 bez zintegrowaniej grafiki, a sporo tańszy (sam mam Xeona E3-1240v2). Chłodzenia mogłoby nie być, ale boksowe bywa głośne. A, że procesor niepodkręcany to Macho jest przesadą, Fera Pro wystarczy. RAM 1333 MHz wystarczy spokojnie. Dysk SSD lepszy od tego Kingstona i udało się wrzucić HDD 1TB. Zasilacze XFX to bardzo dobra marka. No i masz naprawdę porządną kartę graficzną. Do reszty można dorzucic napęd dvd i się zamknie prawie idealnie w 3500zł. Xeony to procesory serwerowe (ale niech to Cię nie zmyli :) ) więc muszą być przystosowane do długiej pracy. Jeśli nie potrzebujesz HDD to zmień procesor na Xeona E3-1240v2: http://www.morele.net/procesor-serwerowy-intel-xeon-processor-e3-1240v2-8m-cache-3-40-ghz-bx80637e31240v2-479459/ , który od i7-3770 się różni tylko mniejszym o 100MHz taktowaniem Turbo (nie licząc braku zintegrowanej grafiki).
-
A co z tym przycinaniem viewportów?. Te sceny są średnio rozbudowane. Chociaż czytałem kilka zagranicznych forów i trochę ludzi narzeka na wolne viewporty w najnowszych maxach (2011, 2012), często posiadających mocne zestawy.
- 36 odpowiedzi
-
- 3dsmax2012
- cuda
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dzięki :) Wracająć do Twojej wczesniejszej wypowiedzi: Zauważyłem wczoraj, że na Nitrous jest najszybciej, na D3D i OpenGL jest jakaś masakra na tych 2 scenach. W czasie orbitowania wokół scen jest jakies 5 FPS. Podczas gdy na Nitrous chodzi płynnie. To normalne, czy muszę direct3d updatować, bo mam wersję 9.0? Bo sterowniki nvidii mam najnowsze 314.22.
- 36 odpowiedzi
-
- 3dsmax2012
- cuda
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze chyba dość głupie pytanie. W Nitrous, kiedy pojawiają się takie "mróweczki" (jak tu http://i.imgur.com/nAcIX1Z.jpg?1 przy krawędziach boxów) przy orbitowaniu to oznacza, że max przelicza scenę, tak? Taki sam efekt jest na komputerach w pracowni na moim wydziale.
- 36 odpowiedzi
-
- 3dsmax2012
- cuda
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze chyba dość głupie pytanie. W Nitrous, kiedy pojawiają się takie "mróweczki" (jak tu http://i.imgur.com/nAcIX1Z.jpg?1 przy krawędziach boxów) przy orbitowaniu to oznacza, że max przelicza scenę, tak? Taki sam efekt jest na komputerach w pracowni na moim wydziale.
- 36 odpowiedzi
-
- 3dsmax2012
- cuda
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Przepraszam, za odkopanie tematu, ale nie chcę zaśmiecać forum, a temat pasuje do mojej sprawy. Jako, że wciąż jestem względnie początkujący w 3ds maxie i w końcu pora się go nauczyć, zakupiłem zestaw z myślą o tym (ale nie tylko z myślą o maxie :) ). Zestaw jest taki: -Intel Xeon E3-1240V2 @ 3,4 GHz -Gigabyte GeForce GTX 660 Ti -MSI B75A-G43 -16 GB RAM Patriot G2 -dysk Seagate Barracuda 1TB Mam studenckiego maxa 2012 64bit z zainstalowanymi SP1 i SP2 Główne moje pytanie, jak temat wskazuje dotyczy karty graficznej. W tym temacie użytkownicy podawali FPS dla poszczególnych scen i w różnych trybach. Chciałbym się od Was dowiedzieć, czy moje FPSy odpowiadają sprzętowi :) Na testy wziąłem 2 sceny: 1. scena numer 2 z tego wątku: http://www.evermotion.org/download/now/98 . 2. scena z tutorialu evermotion http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene Obie do pobrania z darmo. Wybrałem je bo jest to architektura, a tym się będę zajmował w 3d. W obydwu otworzyłem viewporta w trybie perspective na cały ekran (rozdz. 1920x1080) i w trybach shaded+edged faces, realistic+edged faces oraz consistent colors+edged faces orbitowałem wokół obiektów w takim w miare normalnym tempie. Przy czym patrzyłem na licznik FPS. Wyniki: Scena 1 -> screen sceny z ilością poly i vertexów: http://i.imgur.com/DCEROuH.jpg?1 shaded+edged faces -> FPS 40-70 (w zależności na co patrzyłem, generalnie chodziło płynnie, przy szybkim orbitowaniu potrafiło dojść i chwilowo do 160) realistic+edged faces -> FPS 30-48 consistent colors+edged faces -> FPS 33-50 Scena 2 ->screen http://i.imgur.com/pySjTvN.jpg?1 shaded+edged faces -> FPS 65-110 (też w zależności co było w polu widzenia, przy szybkim orbitowaniu w porywach 180) realistic+edged faces-> FPS 60-80 consistent colors+ edged faces -> FPS 65-80 Podane FPSy dotyczą orbitowanie wokół całej sceny, po zbliżeniu na jakiś fragment wzrastają. Screeny wykonałem w trakcie orbitowania, w "spoczynku" FPS maleją. Szybkie orbitowanie to dla mnie takie szybkie bezcelowe machanie myszką, że i tak nic nie widać :D Wiem, że to pewnie średni sposób na ocenę, ale chyba płynność wyświetlania sceny zależy od sprzętu, więc to jakaś wymierna wartość. Czy te wartości są "w normie" jeśli można tak powiedzieć? :) Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi :) (ewentualnie kontynuując wątek może ktoś podać swoje wyniki)
- 36 odpowiedzi
-
- 3dsmax2012
- cuda
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Przepraszam, za odkopanie tematu, ale nie chcę zaśmiecać forum, a temat pasuje do mojej sprawy. Jako, że wciąż jestem względnie początkujący w 3ds maxie i w końcu pora się go nauczyć, zakupiłem zestaw z myślą o tym (ale nie tylko z myślą o maxie :) ). Zestaw jest taki: -Intel Xeon E3-1240V2 @ 3,4 GHz -Gigabyte GeForce GTX 660 Ti -MSI B75A-G43 -16 GB RAM Patriot G2 -dysk Seagate Barracuda 1TB Mam studenckiego maxa 2012 64bit z zainstalowanymi SP1 i SP2 Główne moje pytanie, jak temat wskazuje dotyczy karty graficznej. W tym temacie użytkownicy podawali FPS dla poszczególnych scen i w różnych trybach. Chciałbym się od Was dowiedzieć, czy moje FPSy odpowiadają sprzętowi :) Na testy wziąłem 2 sceny: 1. scena numer 2 z tego wątku: http://www.evermotion.org/download/now/98 . 2. scena z tutorialu evermotion http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene Obie do pobrania z darmo. Wybrałem je bo jest to architektura, a tym się będę zajmował w 3d. W obydwu otworzyłem viewporta w trybie perspective na cały ekran (rozdz. 1920x1080) i w trybach shaded+edged faces, realistic+edged faces oraz consistent colors+edged faces orbitowałem wokół obiektów w takim w miare normalnym tempie. Przy czym patrzyłem na licznik FPS. Wyniki: Scena 1 -> screen sceny z ilością poly i vertexów: http://i.imgur.com/DCEROuH.jpg?1 shaded+edged faces -> FPS 40-70 (w zależności na co patrzyłem, generalnie chodziło płynnie, przy szybkim orbitowaniu potrafiło dojść i chwilowo do 160) realistic+edged faces -> FPS 30-48 consistent colors+edged faces -> FPS 33-50 Scena 2 ->screen http://i.imgur.com/pySjTvN.jpg?1 shaded+edged faces -> FPS 65-110 (też w zależności co było w polu widzenia, przy szybkim orbitowaniu w porywach 180) realistic+edged faces-> FPS 60-80 consistent colors+ edged faces -> FPS 65-80 Podane FPSy dotyczą orbitowanie wokół całej sceny, po zbliżeniu na jakiś fragment wzrastają. Screeny wykonałem w trakcie orbitowania, w "spoczynku" FPS maleją. Szybkie orbitowanie to dla mnie takie szybkie bezcelowe machanie myszką, że i tak nic nie widać :D Wiem, że to pewnie średni sposób na ocenę, ale chyba płynność wyświetlania sceny zależy od sprzętu, więc to jakaś wymierna wartość. Czy te wartości są "w normie" jeśli można tak powiedzieć? :) Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi :) (ewentualnie kontynuując wątek może ktoś podać swoje wyniki)
- 36 odpowiedzi
-
- 3dsmax2012
- cuda
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dziękuję za odpowiedzi ;) Zestaw już zamówiony. Nie zdecydowałem się na SSD. Na razie są jeszcze drogie. Myślę, że w przyszłości dokupię w tańszej cenie i będzie OK.
-
Jeśli grafika nvidii to jaka? GTX650Ti czy GTX660Ti, przy tej pierwszej starczyłoby jeszcze kasy na SSD
-
Między 1333MHz a 1600MHz podobno nie ma różnicy w działaniu. Nie bawię sie w overclocking, więc Xeon powinien byc OK (w zasadzie to i7 bez zintegrowanej grafiki). Co do gier może trochę battlefield i CoD. W tej obudowie o ile sie nie myle są 2 wiatraki. Na razie oszczedzać nie chcę. Zastanawiam się nad zmianą karty graficznej na bardziej dostosowaną do moich potrzeb (o ile są lepsze w tej cenie od tej z zestawu). Cały czas proszę doświadczonych forumowiczów o opinie.
-
Hej! Jestem studentem archi i mam zamiar za kilka dni zamówić sobie zestaw. Do czego będzie używany? Do wszystkiego Czyli AutoCAD, 3ds max, Photoshop, Illustrator, może Revit. Z pomocą ludzi z forów komputerowych ułożyłem taki zestaw: http://www.morele.net/inventory/info/GJqav8/ Wszystko mi się podoba, tylko nie wiem, czy aby na pewno HD7950 będzie dobrą grafiką do tych celów. Czytałem tu i ówdzie, ze lepiej ponoć Nvidia współpracuje z produktami Autodesku. Na jednym z forów komputerowych dostałem odpowiedź, że że Nvidia obniża swoja wydajność w tych zastosowaniach i trzeba kupić Quadro,a w Radeonach tego nie ma (obniżania wydajności). Cały zestaw chce kupić na morele.net bo tam za 1 zł składają i wysyłają. A lepsze karty Quadro na morelach przekraczają mój budżet. Co do Nvidii w budżecie się mieści GTX660 Ti, nic droższego. Proszę o opinię na ten temat kogoś kto ma doświadczenie w tej kwestii i jest tu ekspertem Bo chciałbym zamówić praktycznie jutro/pojutrze. A nie chcę żałować wyboru przez 4 lata.
-
jeśli chcesz wszystkie skróty to: http://images.autodesk.com/adsk/files/3ds_max_3ds_max_design_2010_shortcut_guide.pdf
-
Jeśli chodzi o autodeskową bibliotekę to pewnie nie masz pliku 3dsmax.mat w folderze materiallibraries w moich dokumentach. Ja tak miałem. Opcjonalnie mozesz ściągnąć Supplementary Files (ze strony Autodesku), ale to juz moja uwaga, też początkujący jestem
-
Nie chcę zakładać nowego wątku na ten temat, więc postanowiłem napisać w tym. Mam właśnie problem z importem plików .dwg do maxa. Otóż mogę importować tylko pliki .dwg z folderu gdzie zainstalowany jest AutoCAD. Gdy zapiszę .dwg na pulpicie to przy imporcie wyskakuje błąd. Muszę go zapisać w C:\Program Files\Autodesk\AutoCAD itd. Moze miał ktoś podobny problem? Używam wersji edu AutoCADa 2010 i "normalnej" 3ds Maxa 2010
-
Witam! To mój pierwszy post na forum, więc chciałbym pozdrowić użytkowników :) Mam nadzieję, że to właściwy dział. Otóż mam taki problem: Uczę się modelować samochód wg tego tutoriala: http://www.youtube.com/watch?v=cvKN8GLjw24. Chodzi mi o fragment od 1:11 do 1:20. U niego po zmianach w Material Editor wszystkie edge są białe i widoczne (a reszta półprzezroczysta). Ja robiłem tak samo krok po kroku i u mnie tych edge'ów prawie nie widać => patrz screen1.jpg. Może ktoś ma pomysł co z tym zrobić? Mam też inne pytanie. Na tutorialu, gdy gość wstawia tube'a to na jego powierzchni są skośne linie (dobrze to widać w 0:51), u mnie tego nie ma => patrz screen2.jpg .Więc narzuca się pytanie: czy to normalne? Używam 3ds Max'a 2010