Bardzo dziękuje pomogło, chciałem tez przeprosić że wzbudziłem tak negatywne odczucia przez mój błąd ortograficzny, Jedyne co mogę powiedzieć na swoje usprawiedliwienie to to ze nie jestem Polakiem. Niemniej jeszcze raz dziękuję za pomoc
zrobiłem tego plaina klikam retopo skaluje obracam i niechce mi sie jak kolwiek przykleic do mojego modelu co moge robic źle prosze pomóżcie strasznie mnie to męczy
niewiem czy dawac screena czy on w czyms pomoze ?
prosił bym o jakis bardziej szczegółowy opis jak myslicie czego moze mi brakowac?
Cięzko mi panować nad siatką bez doświadczenia i jakis wytycznych przydało by mi sie cos do nauki. Ma ktos jeszcze jakies sugestie które umożliwiły by mi poprawe w jakim kolwiek znaczeniu ?
Witam mam problem z retopo znalazłem jedną książke opisującą krop po kroku jak sie do tego zabrac jednak niemoge do końca tego rozgryść.
A wiec tak w texMesh wpisałem nazwet obiektu którego ma przeprowadzic retopologie
Klikam na Retopo wybieram opcje line
Wykreslam siatke za pomoca długopisu klikam enter powstaje siatka i teraz.
No własnie co teraz?
Wedłóg ksiazki po naciśnieciu Retopo ALL stworzona siatka powinna przyledz do obiektu a potem dalej juz powoli zabrał bym sie za robudowe nowej siatki.
Moze mi ktos wytłumaczyc co robie źle bądz co powinienem jeszcze zrobic
Widziałem jakas opcje przy której tworzymy nowy plane ale dokładnie niewiem jak go łaczyc z paintem po wcisnieciu retopo
Bardzo prosze o jaką rade
pozdrawiam
Witam
Mam problem zw stowrzeniem pasiastych spodni w takims stylu
http://www.hwcn.org/link/tlc/joker%20poster%20card-40%20sec-sm.jpg
Niebardzo wiem jak sie zabrac za robienie tekstury . Po retopologi moja siatka wygkląda następjąco:
http://img16.imageshack.us/img16/1908/89729803.jpg
Dodam ze jest to moja pierwsza styczność z teksturowaniem jak i retopologią.
Jak pewnie widac :D
Prosił bym szanownych uzytkowników o jakies wskazówki jak sie za to zabrac i gdzie tkwi najwiekszy problem
pozdrawiam
Witam zamierzam zrobic napis w 3d przykładowo taki http://www.egrafik.pl/blog/wp-content/uploads/Tutorials/tekst/show_tekst/2.jpg
dodałem go jako background tego jpega i zastanawiam sie jak podejsc do tego najprościej?
Czy zrobic to za pomocą line czy połozyć plain i przesuwac verteksy ?
A moze macie jakies inne prostrze i szybki podejscie jak sie za to zabrać...
Będe wdzieczny za wszystkie sugestie .
Witam zdecydowałem sie na jego nauke blednera ze względu na łatwą i sprawną retopologie .
Zaczołem sie tym interesować znalazłem odpowiedni tutorial na ich stronie :
http://wiki.blender.org/index.php/User:Nicholasbishop/Using_Retopo
i w tym momencie wyniknął problem:
Otóż nie mam takiej opcji jak retopo i nie wiem gdzie mozna to odblokować http://img17.imageshack.us/img17/116/brakretopo.jpg
pod opcja opisaną Degr30 powinna widniec opcja Retopo jak to jest pokazane na tutoralu z podanej wyżej strony . Jest ktos jest w stanie mi powiedziec jak dostac sie do tej opcji?
Z góry dziekuje za pomoc
Dzięki chrupek kompa własnie mam niedawno zrobionego wiec maja powinna dac rade :)
Poprzezucam troche forum i zadecyduje ale chyba spróbuje sie zmusic do majki by potem w przyszłosci zaowocowało to jakimis bardziej konkretnymi projektami.
pzdr
Ok dzieki to pewnie tak zrobie i przygotuje sobie wszystkie Uvmapy.
Mam jeszcze jedno pytanie czy przygode z animacja lepiej zaczac od razu w Mayi niz zaczac uczyc sie czego kolwiek w maxie bo przedzej czy puźniej zdecyduje się i tak na przejście do drugiego programu a ten czas poświęcony na maxa wielie mi nieda w dalszej przyszłości. Jedyna wątpliość jaką mam to to ze w maxie czuje się juz dosyc sfobodnie a z mayą niemiałem jeszcze nic nigdy do czynienia przez co mam obawe uczyć sie wszystkiego od początku.
Jakie są wasze sugestje i odczucia w tym temacie?
Witam
Mam takie proste pytanie od początkującego .
Stworzyłem modelek które chciałem z animować jednak mam zamiar jeszcze stworzyc tekstury dla tych postaci chodź zdaje sobie ze jest to dosc mozolna praca a na tą chwile chciałem sie zając juz dla urozmaicenia animacją w 3dmaxie.
I z tąd moje pytanie czy nie będzie problemu jeśli stworze jakaś czasc animacji dla postaci a dopiero potem pomyśle o jakiś teksturach?
Czy to wszystko moze jest pozbawione sensu i trzeba to zrobić przed ze względu na to ze wszystkie elementy postaci trzeba połączyć zanim zabiorę sie za bipeda.
Zdaje sobie sprawę ze ktos moze powiedzieć ze sam juz sobie odpowiedziałem na to pytanie ale czy np mozna całą postacią zgrupować zamiast użyć od razu attach jak wyczytałem w ksiżce.
Będe wdzieczny za krótką i zwięzłą odpowiedzi
pozdrawiam