po latach zastanawiania sie wreszcie jednak kupilem tablet ;)
pierwsze zabawy/proby po 30-45min na obrazek (wiecej bylo grzebania w ustawieniach pedzli i tabletu niz malowania...
ogolne przemyslenia: kontrola pedzla i efekty z tym zwiazane (nasladowanie realnych) sa fajniejsze w painterze, ale photoshopa znam duzo duzo lepiej i jesli chodzi o korekcje/obrobke to ten program wydaje sie znacznie sprawniejszy.
tenisista z PS
sowa i kwiatek - painter
dluga droga przede mna... no nie? hehe
no, tak wszystko zalezy od punktu widzenia. w sumie kazdy bug to efekt tego ze tak zostal program napisany i tak ma byc ;)
ale na serio, chyba sie trzeba zgodzic ze w \'rzeczywistosci\' tak by to wszystko nie wygladalo jak wyszlo, wiec jednak to jest jakas sprawa ktorej nie rozwiazali (przynajmniej w tej wersji Brazil), jak sadze
wierzyc mi sie nie chce ze to jakis bug (ewentualnie znany \'issue\'), ale wyglada toto koszmarnie, a nic zlego nie robilem.
zalaczam obrazek, bledy widac golym okiem (znikaja jesli zmniejsze bounces bedzie = 1, przy innych wartosciach - pojawiaja sie). Jesli wylacze SSS to takze znikaja (gdy bounces > 1).
zaryzykuje stwierdzenie ze ta kaustyka wyglada tak kiepsko (co tu duzo ukrywac - szklanka jest niby gładka a kaustyka - nie), bo masz totalnie niezgodnie ze skalą zrobioną tą szklanke. Popraw jej wymiary zeby były zgodne z rzeczywistościa (w cm. czy calach, jak kto woli)
bawiłem się ustawieniami global photons, i trafilem w cos co mnie zastanawia. Nie wiem czy ten efekt (badz co badz bledny) jest wynikiem mojej pomylki czy tez niedoskonalosci Brazila.
Plaszczyzny widoczne na obrazku przecinają się, wiec nie powinno byc tych poświat poza krawędziami... co o tym sądzicie?
tak, jest 2-sided
ale i tak cos nieszczegolnie wyglada, moze sie czepiam... - a Brazil po prostu uczciwie liczy to tak jak wygladac powinno. Tylko nie wiem czy nie wolalbym jakiegos oszustwa malego aby wygladalo toto naturalniej...
dzieki za odpowiedzi