Skocz do zawartości

RayTracer

Members
  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

RayTracer's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Juz wiadomo dlaczego wszystkie postacie miały taką samą pozę.. Techno wiking! xD
  2. RayTracer

    Akwarium, woda, filtr

    Obejrzyj na początku zestaw tutoriali do Blendera znajdujące się na tej stronie, a potem znajdź gdzieś dokumentacje do blendera ( jakieś wiki to było, zgoogluj) i poczytaj opisy modyfikatorów zawartych w Blenderze :) To powinno nasunąć Ci odpowiedź :) Ostatecznie wpisz w google cos w stylu "Fluid sim blender tutorial" i odpal 3 pierwsze, albo zajrzyj na blenderguru.com tam ostatnio bylo duzo o tym, a dokladniej o kubku. :)
  3. RayTracer

    Interactive view

    Chodzi Ci o UV view? Ze oglądasz sobie siatkę + teksturę na niej spłaszczoną w 2d, a w drugim okienku Twój obiekt w 3D teksturowany?
  4. RayTracer

    Bake w raytracerze

    Osobiście uważam, że internal sobie z tym poradzi... oczywiście, o ile mowa o 2.5, który jest świetnie zooptymalizowany pod ray shadows. Poza tym, jeśli chcesz eksperymentować, to mozesz sobie AO na teksturach w internalu bake'nąć, zapisac, a potem to wrzucić do Yafaray bez AO, ale to sie chyba mija z celem.
  5. RayTracer

    Zoom - skończony???

    w ortho masz lepszy zoom niż w perspektywie, bo zoom w perspektywie dziala jak obiektyw i robiąc zooma czujesz sie jakbys patrzył przez lornetkę na latającą po pokoju muchę....ni w cholerę jej nie namierzysz :) ( nie wiem jak inaczej opisać to zjawisko :P) Przełączasz sie pomiedzy ortho a perspektywą za pomocą klawisza 5 :)
  6. Append, append i jeszcze raz append. Możesz sobie dodać z innego projektu wszystko od obiektów, po światła, przez materiały... ( tym bardziej, ze ze starej wersji blendera do nowego sprawnie przenosi także wszystkie obiekty itd. itp. bez koniecznosci exportowania ich. ) :)
  7. W opcji modyfikatora użyj guzika "apply" ... zamieni on wtedy całą "odbitą" stronę na mesh :) Pamietaj o clipping zaznaczonym i sprawdź czy są połączone wierzchołki na granicach tych połówek, bo inaczej nie połączy ci ich i będziesz miał 2 osobne kawałki i dużo ręcznej roboty. :) Jeśli chcesz usunąć tą połówkę, po prostu kliknij obrazek "oka" (bedzie niewidzialna), "aoaratu" ( bedzie widzialna, ale nie renderowana, albo po prostu krzyżyk by usunąć modyfikator i zarazem tamtą połówkę Pozdrawiam. :)
  8. Po co do blendera V-Raya podpinać? Nie lepiej coś równie darmowego? np. Yafaray, albo Luxrender? Wszystko śmiga i można prace sprzedawać....no chyba, ze licencje na V-Raya masz ;>
  9. Nie koniecznie musisz używać Glass do tego wazonu...możliwe, ze jeśli chcesz ustawić sobie takie mleczne szkło, albo szkliwo, lepszym bedzie dla Ciebie rozwiązanie użycia glossy. ( tak na 0.1-0.2 ) , oraz dodania translcuency ( przebijanie takiego rozproszeonego swiatła, jak żarówka mleczna)
  10. można w opcjach materiału fotela ikonke w zakladce shadows...bodajże Receive ( poczytaj opisy) wyłączyć i niema cienia.... :)
  11. no to ustaw okrąg ( pusty )w tym miejscu gdzie ma byc dziura, usuń face z kwadratu i potem łącz sobie wierzchołki zaznaczając dwa i wciskając "F", albo od razu 3-4 by robić face'y... możesz pododawać loopy na kwadracie przed "przyczepianiem koła w kwadrat" (ctrl + R) do tego kwadratu jeszcze, by możliwie jak najwiecej było 4 kątów, a nie trójkątów, bo one są be be... :)
  12. RayTracer

    Grawitacja w bge

    Po angielsku zgoogluj "Blender walk cycle" albo "run cycle" nie wiem jak w game engine, ale dobry tutek o animacji ruchu masz na Blendercookie.com ( poszukaj w zakładce animation o takim ufoludku)
  13. Zmieniasz kolor w Absorption, a żeby zlikwidować te czarne pole u góry...to jest odbicie czarnego nieistniejącego "nieba" najprawdopodobniej....ustaw sobie sunsky w world i ustaw use background w render. :)
  14. RayTracer

    Styl zapisu blendera

    Takie zielone, zjeżdżające w dól linie kodu? I podobno zaczynasz po dłuższym czasie dostrzegać w nim blondynki itd? Gdzieś to już słyszałem ;]
  15. RayTracer

    Wygładzanie Krawędzi

    1. Przy przechodzeniu z low poly do high poly, używasz subsurf i modelujesz obiekt już pod kątem tego modyfikatora, czyli w przypadku ostrych krawędzi musisz dodatkowe loopy ustawiać, by zaostrzyć krawędź.... tu kieruje do tutoriali. 2. Dobra metoda, gdy już masz model w high poly na zaaokrąglanie wybranych elementów to zaznaczenie wybranych krawędzi i używanie Smooth, lub "To sphere" w drugim przypadku punktem środkowym zaokrąglenia będzie bodajże 3d Cursor. :) Łopatologicznie możesz zaznaczyć punkty na tej krzywiźne ktore miają być najbardziej wysunięte i podziałać proportional editing... z ustawionym "sphere", a ostatecznie możesz bawić się skulpem, lecz to troche mało precyzyjne... :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności