Witam,
Jestem użytkownikiem 3ds Max 2011 na poziomie średnio zaawansowanym. To mój pierwszy post na forum, dlatego przepraszam z góry za jakieś niedociągnięcia. Dodam od razu, że szukałem już rozwiązania na tym forum i nie tylko tutaj i nie znalazłem odpowiedzi. Być może źle nazywałem mój problem.
Chodzi o to, że muszę nałożyć tekstury na budynek (okna, drzwi, dach, elewacja, itp) i mi nie wychodzi. Na początku zrobiłem to za pomocą unwrap i jednej bitmapy (udało się), ale kolega chce, żeby każdy element, czyli okno, drzwi itp, były osobnymi bitmapami. Nie wnikam czemu, bo na pewno się da tak zrobić, pytanie tylko jak?
Zrobiłem to używając na przemian Edit poly i Unwrap albo UVW mapping, nakładając poszczególne tekstury. Napotykałem przy okazji na takie błędy jak np. 4 okna są normalnie, a dwa odwrócone. Uporałem się z tym poprzez przypisanie nowego ID dla złych okien i zmieniłem orientację. Na 100% można to było zrobić inaczej, łatwiej, ale jak?
W 3ds Max wszystko jest okej (zdjęcie 001), ale po wyeksportowaniu do obj wraz z mtl i zaimportowaniu w Deep Exploration wychodzi tak jak na zdjęciu 002. Próbowałem chyba już wszystkich kombinacji podczas eksportu do obj i nic. Nie mam pojęcia jak to zrobić.
Proszę Was o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Może macie jakieś rady, wskazówki jak nałożyć tekstury z różnych bitmap na poszczególne poligony, żeby jednocześnie były one dokładnie dopasowane.
Czy można nałożyć UVW Map na poszczególny poligon w jednym modelu?
Z góry bardzo dziękuję za podpowiedź.
Pozdrawiam,
Mastiman