Witajcie!
Robie sobie bibliotkę moich własnych modeli na własnych teksturach na przyszłośc i renderuje każdy z nich w normalnej scenie do wglądu dla mojego współpracownika co otoczenie z gotowych modeli ustawia, ale nie o modele tu chodzi.
Pojawia mi się tu dziwny problem - Vray często przekłamuje kolor, ale tylko na pniu drzewa i na dodatek losowo na regionach (kratka renderingu ustawiona na 64x64), czasem jak przeskoczy kolor jest dobry, ale przeważnie taki dziwnie niebieski i zaciemniony.
Wizualizacje robie juz od dawna, ale nigdy nie spotkałem sie z tak dziwnym zachowaniem. To akurat projekt własny, więc tylko mnie to dziwi, ale jak będzie mi tak wychodzić w projekcie komercyjnym, to się wkurzę ostro, bo nic nie pomaga.
Ma ktoś może jakiś patent na takie artefakty?
Dodam, że renderowanie kilkukrotne tego samego regionu pomaga raz na kilka renderów, ale głupotą jest renderować 10 razy każdą kratkę osobno.
Jest to render na niewysokich ustawieniach, ale na wysokich też wychodzi artefakt tego typu i tylko na pniu drzewa...
Technicznych pierdziół trochę:
- oświetlenie w 100% przez HDRI
- gamma 2.2 / output 1.0
- akurat drzewo jest gotowym modelem - kupiony gdzieś, ale materiał pnia jak na złość jest OK, model też
- 3ds max 2011 64-bit + Vray 2.1 i win7
- CPU AMD 8-rdzeni