chciałem wrzucić właśnie ten co @Przemekd
na początek wyjaśnie dużo. znalazłem ostatnio też bardzo fajny, nie mogę go teraz znaleźć. jak znajdę to wrzucę.
a tu masz stronkę, gdzie można się dużo pouczyć. Angielski wymagany chociaż tak żeby ogarniać co mówią, bo wszystkie są po angielsku. Chociaż nawet na czuja można trochę próbować.
http://www.tutorialized.com/tutorials/3DS-MAX/1
na tej stronce na pewno był tamten tutorial ale nie mogę go znaleźć. po prostu trzeba poszukać.
EDIT.
dzielenie modelu na sekcje tzn robienie oddzielnych miejsc które bedziesz teksturował nie robiąc modelu z kilku części. np podłokietniki i oparcie. będziesz musiał podzielić to na sekcje, żeby tekstura ładnie się układała i nie rozciągała. trochę zabawy z tym jest, ale to tworzy efekt. Poza tym musisz mieć tekstury to jest duża część sukcesu żeby wszystko wyglądało ładnie i realistycznie. Ostatnia sprawa, to wyposaż się w V-raya. to zmieni wiele. poczytaj sobie o tym, i opinie użytkowników tegoż programu do renderowania.
EDIT2
ZNALAZŁEM TEN TUTORIAL :D
http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Unwrapping-Tools-in-3D-Studio-Max/65725
tu masz wyjaśnione te sekcje na przykładach. obejrzyj całe, nawet jak nie będziesz rozumiał. pokaże Ci to całą esencje tych sekcji i tego żeby materiały się nie rozciągały.
EDIT3
robienie tekstur to inna bajka, popytaj na dziale 2D. Najlepiej jest używać tego, co ludzie udostępniają w sieci. a uwierz, że tego jest cała masa, wszystko co chcesz. Siedzeń do malucha pewnie nie ma, ale mogę się mylić. możesz wykorzystać zwykłą tapicerkę.