Trismegista
Members-
Liczba zawartości
23 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Wrocław
Trismegista's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
Coż, szału nie robi ale narazie niestety na wiecej mnie nie stać :/ Myślę, że większy realizm można osiągnąć tutaj tylko materiałami, te moje są dość podstawowe i biedne. Szczerze mówiąc szukałem troche czasu jakiegoś opisu co oznaczają poszczególne mapy w "general maps" ale niestety nie znalazlem. Jak już można załapać co robią to sposób w jaki je przygotować lub jak powinny wyglądać nie jest już taki oczywisty. Może widzicie coś co ewidentnie wymaga poprawy? :) Pewnie jest tego wiele, ale należy pamiętać że to dopiero moje początki:)
-
Hej, Takie cus wykombinowalem, nie dodawalem wiecej rzeczy bo zawiesilem sie nad materialem tego metalu ... chce stworzyc inox.. a wychodzi mi ... hmm w sumie to nic mi nie wychodzi ^^. Pewnie gdyby metal był na owalnej powieżchni to by cos wyszlo ... ale ma być na płaskiej, no i własnie lipa. Kto pomoże? Pablo nie wiem jeszcze którego chce sie nauczyc, mentala czy v-raya. Napewno chce przynajmniej ogarniac mentala, potem sprobowac z rayem. i zobaczyc czy jest jakis ktory jakos bardziej mi lezy.
-
a wiesz moze jak zrobic zeby kuchenka okap i profile na drzwiach od szafy wygladaly bardziej jak metalowe? material pewnie jest dobry ( sciagnalem z neta ), z wygladajacej na bardzo pozadna stronki, material robil Jeff Patton. pytanie czy aby napewno mam dobrze w nim poustawiane wszystko bo okap przy rozjasnieniu jak widzisz ( porownujac dwa ostatnie zdjecia ) bardziej przyjal kolor scian, chcialbym jednak by nie wygladal tak jasno a bardziej metalicznie, naturalnie cosik mozesz poradzic?
-
Poprzedni render ten gdzie pisales ze troche za niebiesko byl z taka temp. Ma taka zostac? I zmienic te wartosci o ktorych piszesz? Czy ustawic domyslna 6500? Jak widzisz ostatni render? Nie wiem dlaczego tak mikrofala tak slabo wyglada bo material jaki sciagnalem wygladal duzo lepiej. Wroce do domu bede dalej kombinowac.
-
Dałem skyportal na poczatku wneki okiennej ( przed oknem ), zrobilem jeden. Ustawienia exposure dalem 10,5. Teraz przed wyjsciem do pracy dam 8,1, dla mnie 7,5 to troche jednak za jasno. szyby ukrylem, jednak nie robilem jeszcze mapy FG i Gi, jak mowilem sa to rendery testowe i caly czas zmieniam refleksy materialow i dodaje inne meble. Mysle ze teraz wystarczy scene zagracic, zeby refleksy na meblach byly bardziej (kolorowe) i bedzie nawet fajnie :). Z tym za niebiesko to czytalem ze w exposure za niebiesko/zolty kolor wnetrza odpowiada temperatura w kelvinach, niska ( niebiesko ) wysoka zolta. wiec zwieszylem z 5400 na 6500 ( domyslne ). zobaczymy co wyjdzie przy ex 8,1 i tej temperaturze. Z sieci sciagnalem darmowy model krzesla, i nie rozumiem dlaczego znika obicie, mape fall off ( bo taka byla z krzeslem ) dalem jako opacity map, i mimo to material zanika. ?, Chyba ostatecznie wymodeluje jednak krzesla.
-
Takie cus z poprzednimi ustawieniami, jeszcze przed zmianami proponowanymi przez pabla. Dla mnie bardzo plasko, cieniowanie nie robi szalu :( materialy tez szalowo nie wygladaja ( w wersji ze stand. materialem wygladalo lepiej :) ). ustawie tak jak sugeruje Pablo, i ewentualnie zrobie z 3ch jeden portal na wymiar wneki okiennej. Przemekd masz racje co do mikrofali, problemem chyba byl skyportal, mial zaznaczone "visible to kamera" i pewnie to byl problem ze zmiana materialu nic nie dawala. walcze dalej, dziekuje :)
-
Ok wroce do domu to dam screena z materialami dzieki za sugestie Xizor, ustawie jak mowi pablo. Pablo, czy skoro widzisz ze szyby moga przeszkadzac lekko w scenie, to zapytam czy portale jakie zamiescilem w oknie musza byc dokladnie zwymiarowane? Czy moga lekko wchodzic w rame okna? I czy czasem nie powinienem dac jednego portalu przed rama okna ale we wnece okna? Bo tego pewny nie jestem, a probujac przesowac sky portale w przod i w tyl oczywiscie widzialem roznice i to w jasnosci sceny i w przepaleniach na oknach? dzieki raz jeszcze :)
-
Hej, zrobilem jak kazales ( z tym ze wartosci photonow w gi per light nie zmniejszalem juz z 500 tys, zmniejszylem radius photonow do 6 cm. ( nie pamietam domyslnych ustawien :) ) i nie wiem tez jak je przywrocic :D. powstalo cos takiego: jest duzo lepiej, aczkolwiek jak rozjasnic scene troche nie zmieniajac swiatel? ( w exposure control przy gamma? ) no i nie wiem dlaczego na mikrofali wycina mi jeden "kwadrat" podczas renderingu juz po obliczeniu FG..
-
Witam, Moim zamiarem jest uzyskanie dosc dobrze wygladajacej wizualizacji kuchni, dosc dobrze mam na mysli zeby laik nie polapal sie ze jest to wizualizacja od razu, a moze po przyjrzeniu. Moj zasadniczy problem polega na albo niedoswietleniu, albo przepaleniach najczesciej na oknie i nie wiem skad, nawet w katach pomieszczenia ( czesto przy suficie ). Jezeli dobrze interpretuje render ( diagnostic -> photon density ), to scena jest niedoswietlona ... ale dlaczego? nie wiem... w ustawieniach Indirect ilumination -> Average GI photon per light dalem nawet 5 mil photonow i nic...render jak byl tak jest niebieski .. ( a powinien chyba zielono czerwony jak gdzies tutaj wyczytalem ). Daylight ( bo takim swiatlem chce to oswietlic, chyba ze powinienem inaczej? ) dalem multipler swiatla na 2,5. i ciagle kicha, nie ma tego czego oczekuje. Mam w scenie 4 sky portale, ktorych ustawienia dam nizej, dla wszystkich sa takie same. ( 3 z nich sa w poszczegolnych czesciach okna, 4ty jako drzwi za kamera ( nie widac ). Lokalizacja portali jest na zdjeciu z ustawieniami indirect illumination, exponsure ctrl itd itp. CZYTAM, CZYTAM I ni cholery do konca nie jestem pewien o czym sie pisze... pewnie dla tego ze gdzies w wersji 2005 ... nazywalo sie to inaczej, teraz inaczej, wiekszosc tutkow jest do starszych wersji maxa,( moze w tym rzecz? ). Przeczytalem tutorial z tego forum ( w zakladce tutoriale ) i ktos pisze "trzeba zwiekszyc energie photonow", niestety nie napisal gdzie i jak to zrobic :D, i juz mi sie tutorial srednio przydaje. Prosze o pomoc w oswietleniu sceny, lub nawet ogolnym jej ogarnieciu. Jakies podpowiedzi jak zlikwidowac przepalenia, nie tracac jasnosci pomieszczenia. Wszedzie w wizualizacjach ktore widze jest taki spokoj przy oknie... i mi sie okna pala .. nie wiem dlaczego ;/ Nizej daje zdjecia co do tego co udalo mi sie osiagnac. ( scena jest nieskonczona, ale pomyslalem ze ustawie swiatla teraz kiedy mam jeszcze malo elementow i rendery moga byc wzglednie szybkie, niz pozniej kiedy ja zagrace. ) Mam jeszcze problem z mikrofalowka ... jakikolwiek material bym jej nie wrzucil jest biala.... i robi "syf na scenie", do tego w wersji z materialem standard, robi sie jakis dziwny blad, ( zaznaczylem czerwonym kolkiem ). Na screenie z ustawieniami, widac rzut z perspektywy na kuchenke i wszystko jest tam w pozadku. Przeokrutnie dziekuje za pomoc: Tutaj diagnostyka ... NIEBIESKO :( Tak wyglada scena z materialem STANDARD. Ten render wykonany byl wczesniej, ustawienia zmienily sie nieco, jednak pokazuje o jaki problem chodzi mi z mikrofala ... Teraz co bym na nia nie wrzucil ( metalowego ) zawsze jest biala... Licze na pomoc :)
-
nom dobre jest :) chce sie tego nauczyc ^^ gdzie mieszkasz? :) heh
-
Postać 3d: Ciało kobiety [organika for fun]
Trismegista odpowiedział claude → na temat → Work in progress (WIP)
bardzo dobrze:) do ucha bym troszke sie przyczepil... troche tak jakby za bardzo zlewa sie z glowa. gora i dol ucha miast byc odciete sa polaczone z glowa.. poza tym super.