Skocz do zawartości

kasztan

Members
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Gdańsk

kasztan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam, znalazłem przyczynę. Zapomniałem sprawdzić, jak radzili Mozo i dimaxion, czy w samych opcjach Maxa jest włączony displacement. Myślałem, że sam override vray'a wystarcza. No i okazało się, że w Maxie nie trzeba konwertować plane'a na editable poly, żeby działał displacement. Dzięki za pomoc! :P
  2. Witam, sprawdziłem "V-ray: Default displacement" w opcjach rendera i jest tam zaznaczona opcja "Override Max's". Co do kanałów, to UVW Mapping dla tekstury dywanu ma Map channel = 1. Drugi UVW Mapping dla mapy displacement ma Map channel = 2, czyli taki jak "Texture chan" w modyfikatorze VrayDisplacement. Pozdrawiam
  3. Witam, szukałem pomocy na forum w podobnych wątkach, ale nie rozwiązałem swojego problemu. Chodzi o to że do plane'a dałem teksturę z obrazkiem, do tego jeszcze UVW mapping zeby ją sobie obrócić. Następnie w PS przygotowałem sobie mapę do modyfikatora Vray displacement (mieszanka białych i czarnych kropek). Na koniec jeszcze dałem UVW mapping do mapy, żeby manipulować jej skalą. Tak zrobiony dywan, po renderingu ma wybrzuszenia/włoski, o jakie mi chodziło. Problem pojawia się, gdy dokładnie to samo chcę zrobić w innym pliku maxa, a dokładnie w scenie pokoju. Za chiny nie chce to zadziałać, mimo że mam dokładnie te same tektury, mapy i ustawienia renderingu. Już mnie krew zalewa :D Może jakiś szczegół pominąłem. Ma ktoś jakiś pomysł? Nawet jak zrobiłem merge obydwu plików to nic nie pomogło :P Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
  4. Zmieniłem parametry, jest lepiej: http://imageshack.us/photo/my-images/543/test6final.png/ Dzięki za pomoc :)
  5. no właśnie nie wiem jakie info jest potrzebne :) podłogę mam jako gotowy VrayMtl z dołączoną mapą diffuse i bump. Z podłogą nic nie zmieniałem ogólnie. Dopiero jak zrobiłem unwrap biurka to tak się porobiło. Zmieniłem materiał podłogi na coś zupełnie innego i problem dalej jest. Nie wiem jak ten uwrap biurka mógł na to wpłynąć.
  6. Witam, to moje pierwsze wnętrze. Używam 3ds max 2009: - Vraya - Image sampler: Adaptive DMC; Catmull-Rom Mam problem z wewnętrzną ścianką biurka. Są na niej widoczne smugi, jakby było coś na niej rozmazane. Zrobiłem unwrapp uvw dla tych scianek biurka. Dałem czystą teksturę w PS i nie wiem skąd te smugi. Może ktoś ma jakiś pomysł, co z tym zrobić: http://imageshack.us/photo/my-images/21/test5a.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/21/test5a.png/ Z góry dzięki za pomoc:)
  7. kasztan

    Maluch

    Tym razem dałem ośw. studyjne: 3xphotometric spotlight - dwa po bokach i jedno z góry bez kontroli ekspozycji. Ciężko mi doświetlić scenę, ale może tak jest bardziej realistycznie? Wg mnie słabo to wygląda :P http://imageshack.us/photo/my-images/641/86310058.jpg/ Zmieniłem lampy od przednich swiateł, z mapą bump. http://img717.imageshack.us/img717/2650/swiata.jpg
  8. kasztan

    Maluch

    Hej, dzięki za wskazówki. Mam gdzieś tutoriala z EduWeb na temat oświetlenia studyjnego dla mentalray. Tylko czy to musi być oświetlenie studyjne koniecznie, skoro sposób z Daylight zadziałał,a efekt jest chyba ok? ;)) Zrobię to ze studyjnym, zobaczymy co wyjdzie :) No i te szyby zaciemnię, bo wnętrze odpuszczam.
  9. kasztan

    Maluch

    Przygotowałem coś takiego: http://img593.imageshack.us/img593/460/59079879.jpg http://img836.imageshack.us/img836/854/69575391.jpg Dałem światło typu Daylight, może jest zbyt jasne. Nie wiem czy tak jest dobrze, jak sądzicie? Myślałem o jakiś studyjnym Spotlight, ale słabo to wychodziło. Może coś źle ustawiałem. Te przednie światła trochę mi się nie podobają. Dałem tam materiał typu Standard z Raytrace'm w Refractioni Reflection. Dodatkowo wstawiłem za nimi poly z self illumination :) To taka moja kombinacja ;P Szyby też chyba powinny coś odbijać. Mają materiał Arch & Design, chyba thin glass.
  10. kasztan

    Maluch

    Rozumiem :) Może uda mi się to ogarnąć :P
  11. kasztan

    Maluch

    No być może jest zbyt mało opływowy ;) Przy następnym modelu się bardziej postaram ;) W jakim sensie dobrym studio Bohomaz? Dzięki za komentarze
  12. Witam wszystkich, to mój pierwszy pojazd w Maxie. Długo przy nim siedziałem. Pewnie ma sporo niedociągnięć, ale jeśli ktoś ma chwile to niech rzuci okiem i skomentuje ;) Oto rendery: http://imageshack.us/photo/my-images/20/renderwww1.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/513/renderwww2.jpg/ Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności