Witam,
Od paru dni mam taki problem, że gdy renderuje sobie scenę cień który rzuca obiekt na plane'a ma strasznie dziwne plamy, w ogóle nie podobne do cienia jaki powinien być. Renderuje za pomocą v-ray'a 2.0. Plane jest transparentny, czyli użyłem do niego materiału VRayMtlWrapper dzięki czemu na plane'ie pozostaje jedynie cień. W slocie enviroment ustawiona jest mapa hdr stworzona w hdr light studio.
Zauważyłem że przy wysokich ustawieniach irradiance map cień zanika (zaczynając od obiektu), ale nie udało mi się uzyskać takiego cienia który byłby dla mnie satysfakcjonujący (zawsze jakieś drobne plamki się pojawiają).
Próbowałem z różnymi ustawieniami v-ray'a, ale może coś przegapiłem, a może to nie wina silnika renderującego. Może problem leży gdzieś indziej. Gdyby ktoś mógł pomóc rozwiązać tą sytuacje byłbym bardzo wdzięczny.
Jeżeli ktoś będzie potrzebował screenu z ustawień v-ray'a lub czegoś innego, piszcie.
A oto render z ustawieniem irradiance map na LOW
A tutaj irradiance map ustawione na HIGH
Pozdrawiam.