Skocz do zawartości

baleron

Members
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Opole

baleron's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. baleron

    Tworzenie otoczenia/gór

    nie wiem w jakim programie pracujesz, ale strzelam że w 3ds maxie tu jest ciekawy link na ten temat: w googlach lub youtube wpisz "3ds max terrain" lub coś podobnego i myślę że znajdziesz coś dla siebie
  2. baleron

    importowanie obiektów

    może próbujesz importować z nowszej wersji maxa... albo plik jest uszkodzony, czasem z poczty nie zgrywa się dobrze, możesz sprawdzić ile ten plik zajmuje na dysku, albo otworzyć go normalnie, żeby sprawdzić czy nie jest uszkodzony powiedz krok po kroku co robisz, będzie łatwiej rozpoznać problem
  3. pełna nazwa tematu, w tytule nie dało rady "zgubiły się połączenia z materiałami(najprawdopodobniej z powodu przerzucenia części obiektów do kontenerów)" pracuje w 3ds Max 2012 Mam dość obszerną scenę i poruszanie się w niej stało się bardzo uciążliwe na możliwości mojego sprzętu spłaszczyłem większość obiektów, aby już nie musiały się przeliczać wszystkie modyfikatory ale i tak dalej działało bardzo wolno część uznaną za skończoną ustawiłem aby była wyświetlana jako box`y w większości jak tylko to możliwe to kopiuje jako instance, aby nie obciążać ramu, no i w ogóle dla wygody poprawiania elementów więc można powiedzieć że jako tako scena jest zoptymalizowana ale niestety musiałem pójść dalej i zdecydowałem się na kontenery wszystko niby fajnie działa, ale obiekty z jakiegoś nieznanego dla mnie powodu zgubiły łączniki czy jak to nazwać z edytorem materiałów, mówiąc dokładniej po prostu nie są do obiektów przypisane nazwy materiałów(material name jakby się wyzerował) materiały się nie zmieniły, lecz utrudnia mi to bardzo zmianę materiałów, bo teraz muszę na nowo nanosić wszystkie materiały klikając dane obiekty(normalnie wystarczyłaby zmiana materiału w material-editorze) czy da się to poprawić jakoś ? jest jeszcze jedna opcja o której myślę, mogę się wrócić do poprzedniej wersji pliku(na szczęście zapisuje dość często) i w inny sposób przełożyć materiały do kontenerów tak aby nie zgubiły połączeń(nazw materiałów) albo może zamiast z kontenerów skorzystać z xrefs, czyli załączników *.max Proszę o pomoc, jakąś wskazówkę Z góry wielkie dzięki, trochę się z tym już męczę Pozdrawiam
  4. Wszystko ładnie się renderuje, ale na końcu w miejscach zaciemnionych robią się przesadnie ciemne plamy(robi się to jakby po renderze) Nie wiem, co mam z tym zrobić Próbowałem z kontrolą ekspozycji, ale to nic nie daje może ma coś z tym wspólnego Final Gather, robiłem wiele prób, ale dalej jest podobnie... najgorsze że ten efekt widzę dopiero na końcu renderu Pracuje na 3dMaxie 2012, renderer: Mental Ray Wygląda to tak: pod sam koniec jest ok: http://zapodaj.net/36c4734b6ed4e.jpg.html a na samym końcu się chrzani: http://zapodaj.net/a5163f18041ed.jpg.html Proszę o pomoc Z góry wielkie dzięki za pomoc
  5. Oczywiście, że pamięć najlepszym rozwiązaniem :), ale nie każdy rysuje codziennie, i co nieco zawsze wyleci z głowy a poza tym dzięki czemuś takiemu można korzystać z tutoriali video podobnie jak z książki Dzięki za odp. i pozdrawiam
  6. Zacznę od tego że ciężko mi było wybrać miejsce na ten temat... ale do rzeczy... szukam programu, czegoś w rodzaju interaktywnego notatnika w którym można by było przypisywać skróty do słów(skrót kierował by np do odtwarzania tutoriala video, z ustawionym odpowiednio czasem odtwarzania Głównie chodzi o to że mimo wielu różnych tutoriali, ciężko jest coś w nich szybko znaleźć(co się przydaje zwłaszcza pod czas pracy nad projektem) A tak wyszukiwałoby się odpowiednią frazę w swoim dokumencie i przechodziło automatycznie do wybranej części odpowiedniego filmu Teraz w necie pojawia się tyle nowych rzeczy, że może jest coś takiego Może ktoś coś wie, albo przynajmniej zna coś podobnego... ?
  7. Witam Problem polega na tym że po zaimportowaniu obiektu *.3ds źle ustawiają się ścianki Jak można podejrzeć normalne (by je móc wyFLIPować), z tego co wiem jest jakiś podgląd, który pokazuje kreski przy każdej ściance czy jest na to jakiś przynajmniej półautomatyczny sposób, żeby normalne ustawiły się odpowiednio (np wg ścianki obok) mam książkę 3ds max 2012 biblia, próbowałem znaleźć coś na ten temat, może ktoś będzie mógł mi podać rozdział gdzie jest coś na ten temat napisane... Z góry wielkie dzięki za pomoc Pozdrawiam
  8. Witam Pracuję na 3dmaxie 2012 wybrany renderer to mentalray Chciałbym aby menuboardy były święcące, tak aby były dobrze widoczne Próbowałem wielu sztuczek jak oświetlanie ich prostokątnym światłem(tzn. Spotlight Parameters: Rectangle), wyłączaniem cieni tego światła jak i Self-Ilumination Efekty niestety nie są dobre i źle to wygląda, problem głównie polega na tym że kolory tekstury na menuboardzie są albo przyciemnione albo zbyt jasne, chciałbym uzyskać dokładnie tą samą głębie kolorów jaką ma bitmapa Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za podpowiedzi
  9. tak, 3ds max, zapomniałem wspomnieć :) dziękuje za odpowiedź działa i jeśli by mi zależało tylko na całych obiektach było by wszystko idealnie, niestety zależy mi na zaznaczaniu konkretnych pod-obiektów, obawiam się niestety że nie ma takiej możliwości w takim razie pytanie, czy jest możliwość dodawania pod-obiektów na odpowiednie warstwy Poradziłem sobie wczoraj, po prostu wydzieliłem pod-obiekty jako osobne obiekty co daje swobodniejszą kontrolę nad nimi
  10. Witam, mam nadzieję że temat zakładam w dobrym miejscu Mam pytanie, czy jest możliwość zaznaczenia obiektów i pod-obiektów wg tekstury naniosłem już na odpowiednie obiekty i pod-ob. odpowiednie tekstury i chce je dopasować poprzez UVW Map np chciałbym zaznaczyć wszystko co ma materiał typu cegła... Jeśli jest to możliwe to w jaki sposób ? Z góry dziękuję Pozdrawiam
  11. czy jest możliwość odlinkowania obiektów skopiowanych jako istance lub reference do zwykłych kopii, tak aby obiekty stały się od siebie niezależne ?
  12. pracuje na 3dmaxie 2012, przerabiałem tutorial wiśni z bazy starszych tutoriali z tego portalu mam problem z teksturowaniem plane`a tak aby cień padał tylko z samego liścia teraz mam niestety tak że cień pada z całego plane`a znalazłem bitmapę liścia, zrobiłem maskę i użyłem opacity, co muszę jeszcze zrobić by uzyskać dany efekt Z góry wielkie dzięki
  13. Witam, to mój pierwszy post na tym forum, mam nadzieję że piszę w odpowiednim dziale Mam pytanie, jaki sposób nauki jest najlepszy mam książkę "3ds Max 2012 Biblia", dużo polskich tutoriali(filmow), sporo tutoriali tekstowych co ciekawe okazuje się że jest też sporo tutoriali niemych, co wystarczy oglądać i jeśli jest się troszkę wprawionym praktycznie wszystkiego można się domyślić, ale wracając... ciągle nie wiem w jaki sposób najlepiej się uczyć, czy przerabiać np po kolei wszystkie tutoriale filmowe/tekstowe czy po kolei jakieś zadania z książki czy może (to mi się wydaje najtrafniejsze chyba) szukać jakiś blueprintów, obrazków i próbować je wykonywać, zaglądając przy tym do książki i pytając się Was(forumowiczów) w razie napotkanych problemów ? Która droga jest najlepsza, jakie wy wybraliście na początku ? Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności