Skocz do zawartości

860lacov

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    No spoko, ale to jest mega prosta scena. Szklana kulka, na niej nabój. Kamera ustawiona na 200mm i mała głębia ostrości. I jak wspomniałem tekst jest rozmyty.
  2. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    Mam taki problem: Zaktualizowałem dziś blendera z 2.78c do 2.79 Podczas renderowania tekst na górnym pasku z informacjami jest rozmyty (tam gdzie wyświetla się np. czas renderowania). Ponadto sam render jest nieostry. Te same ustawienia co w poprzedniej wersji. Renderowane Nvidia gtx 780. Najnowsze sterowniki.
  3. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    Mój błąd. W pierwszej części tego co wskazał Monio jest wstawiony node particle info z opcją index. Teraz działa pięknie :)
  4. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    Jest nieźle z tym, że zamiast pomieszanych kolorów na cząsteczkach wyszło tak, że mam 4 kolory i każdy kolor jest w osobnej ćwiartce
  5. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    Sprawdzę na pewno. Przejrzałem wersję tekstową tutoriala i był tam poruszony ten problem. Rozwiązaniem było dodanie modyfikatora solidify :) Teraz dla odmiany inne pytanie. 2 obiekty pierwszy powiedzmy zwykły plane, a drugi kula Kula ma być cząsteczką typu hair na plane. Czy można korzystając tylko z tej jednej kuli zrobić tak aby cząsteczki miały różne kolory? Chodzi mi o 2 opcje. Jedna to taka gdzie sam wybieram ze 3 kolory, a druga to taka gdzie kolory są generowane losowo.
  6. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    Takie szybkie i mam nadzieję proste pytanie. Przerabiam tutorial Andrzeja Ceny. Chodzi o zrobienie chmur Niestety u mnie render wygląda tak: Czyli blisko kamery chmury są przeźroczyste. Zmiana samplowania volume o kilka wartości w górę nie pomaga
  7. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    Tworzę właśnie coś ala łąkę. Zrobiłem 3 proste kępki trawy i zrobiłem z nich grupę. Dodałem jako hair na plane. Czy można na powstałe cząsteczki nałożyć losowe kolory? Materiał jakiś mam. Przydałoby się go teraz powielić ze 2-3 razy, lekko zmienić i wprowadzić trochę chaosu :)
  8. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    1.#########
  9. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    Jak zrobić eliptycznego torusa? Zrobienie tej bryły i jej rozciągnięcie nie do końca wchodzi w grę. Chcę żeby w każdym miejscu miał taką samą grubość. Jak na razie zrobiłem zwykły walec z wieloma loop cut'ami i zmodyfikowałem go krzywą w interesującym mnie kształcie. To rozwiązanie też nie jest do końca dobre bo długość walca musiałem dopasowywać na oko żeby zmieścił się akurat na krzywej.
  10. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    Takie szybkie pytanie. Przy dodawaniu włosów można nadać im gradient za pomocą color ramp i hair info (intercept) Próbowałem coś podobnego zrobić tworząc plane, na którym chciałem zrobić taki gradient, ale za każdym razem wychodzi mi jednolity kolor (np. przy kolorach białym i czarnym w CR efekt jest taki, że cały plane jest szary). Co trzeba przestawić żeby było ok ?
  11. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    Jak zrobić materiał drewna? Ten, o który mi chodzi chyba nie jest aż tak prosty. Mam tu na myśli coś w rodzaju deski prosto spod piły/pnia ściętego drzewa. Taka deska prócz tekstury deski pokryta jest jakby meszkiem z kurzu i opiłków drewna. Jak zrobić coś takiego?
  12. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    Chciałbym zrobić symulację czegoś wpadającego do wody przy założeniu, że ciecz jest w misce lub innym naczyniu. Jak to zrobić aby ciecz w misce była od razu "spokojna" Kombinowałem, próbowałem kopiować ściany naczynia i je odwracać. Za każdym razem przy rozpoczęciu symulacji płyn musi się najpierw w naczyniu ułożyć. Jak to zrobić żeby ciecz w naczyniu była od razu nieruchoma?
  13. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    Jak to zrobić aby na ostrzu noża między częścią tnącą, a tą powyżej była ładna ostra krawędź? Próbuję z sharp edge, ale jak widać na załączniku wychodzi mi dziura.
  14. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    Aktualnie mam najnowszą. Sterowniki również. Nie kojarzę teraz czy w poprzedniej wersji (czy to sterowników czy programu) był ten problem. Wyjdzie nowy blender lub sterowniki od NV to sprawdzę.
  15. 860lacov odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Blender
    Przy renderowaniu tekst na górze po prawej (ten z czasem renderowania itd) mam rozmyty. Nic nie zmieniałem w ustawieniach. Antialiasing ustawiony na 16x (przy wyłączonym dalej jest rozmycie). Wiecie może o co chodzi?

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności