Jump to content

860lacov

Members
  • Content Count

    159
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

14 Good

About 860lacov

  • Rank
    Member
  • Birthday January 19

City (optional)

  • Miasto
    Warszawa
  1. No spoko, ale to jest mega prosta scena. Szklana kulka, na niej nabój. Kamera ustawiona na 200mm i mała głębia ostrości. I jak wspomniałem tekst jest rozmyty.
  2. Mam taki problem: Zaktualizowałem dziś blendera z 2.78c do 2.79 Podczas renderowania tekst na górnym pasku z informacjami jest rozmyty (tam gdzie wyświetla się np. czas renderowania). Ponadto sam render jest nieostry. Te same ustawienia co w poprzedniej wersji. Renderowane Nvidia gtx 780. Najnowsze sterowniki.
  3. Mój błąd. W pierwszej części tego co wskazał Monio jest wstawiony node particle info z opcją index. Teraz działa pięknie :)
  4. Jest nieźle z tym, że zamiast pomieszanych kolorów na cząsteczkach wyszło tak, że mam 4 kolory i każdy kolor jest w osobnej ćwiartce
  5. Sprawdzę na pewno. Przejrzałem wersję tekstową tutoriala i był tam poruszony ten problem. Rozwiązaniem było dodanie modyfikatora solidify :) Teraz dla odmiany inne pytanie. 2 obiekty pierwszy powiedzmy zwykły plane, a drugi kula Kula ma być cząsteczką typu hair na plane. Czy można korzystając tylko z tej jednej kuli zrobić tak aby cząsteczki miały różne kolory? Chodzi mi o 2 opcje. Jedna to taka gdzie sam wybieram ze 3 kolory, a druga to taka gdzie kolory są generowane losowo.
  6. Takie szybkie i mam nadzieję proste pytanie. Przerabiam tutorial Andrzeja Ceny. Chodzi o zrobienie chmur Niestety u mnie render wygląda tak: Czyli blisko kamery chmury są przeźroczyste. Zmiana samplowania volume o kilka wartości w górę nie pomaga
  7. Tworzę właśnie coś ala łąkę. Zrobiłem 3 proste kępki trawy i zrobiłem z nich grupę. Dodałem jako hair na plane. Czy można na powstałe cząsteczki nałożyć losowe kolory? Materiał jakiś mam. Przydałoby się go teraz powielić ze 2-3 razy, lekko zmienić i wprowadzić trochę chaosu :)
  8. Jak zrobić eliptycznego torusa? Zrobienie tej bryły i jej rozciągnięcie nie do końca wchodzi w grę. Chcę żeby w każdym miejscu miał taką samą grubość. Jak na razie zrobiłem zwykły walec z wieloma loop cut'ami i zmodyfikowałem go krzywą w interesującym mnie kształcie. To rozwiązanie też nie jest do końca dobre bo długość walca musiałem dopasowywać na oko żeby zmieścił się akurat na krzywej.
  9. Takie szybkie pytanie. Przy dodawaniu włosów można nadać im gradient za pomocą color ramp i hair info (intercept) Próbowałem coś podobnego zrobić tworząc plane, na którym chciałem zrobić taki gradient, ale za każdym razem wychodzi mi jednolity kolor (np. przy kolorach białym i czarnym w CR efekt jest taki, że cały plane jest szary). Co trzeba przestawić żeby było ok ?
  10. Jak zrobić materiał drewna? Ten, o który mi chodzi chyba nie jest aż tak prosty. Mam tu na myśli coś w rodzaju deski prosto spod piły/pnia ściętego drzewa. Taka deska prócz tekstury deski pokryta jest jakby meszkiem z kurzu i opiłków drewna. Jak zrobić coś takiego?
  11. Chciałbym zrobić symulację czegoś wpadającego do wody przy założeniu, że ciecz jest w misce lub innym naczyniu. Jak to zrobić aby ciecz w misce była od razu "spokojna" Kombinowałem, próbowałem kopiować ściany naczynia i je odwracać. Za każdym razem przy rozpoczęciu symulacji płyn musi się najpierw w naczyniu ułożyć. Jak to zrobić żeby ciecz w naczyniu była od razu nieruchoma?
  12. Jak to zrobić aby na ostrzu noża między częścią tnącą, a tą powyżej była ładna ostra krawędź? Próbuję z sharp edge, ale jak widać na załączniku wychodzi mi dziura.
  13. Aktualnie mam najnowszą. Sterowniki również. Nie kojarzę teraz czy w poprzedniej wersji (czy to sterowników czy programu) był ten problem. Wyjdzie nowy blender lub sterowniki od NV to sprawdzę.
  14. Przy renderowaniu tekst na górze po prawej (ten z czasem renderowania itd) mam rozmyty. Nic nie zmieniałem w ustawieniach. Antialiasing ustawiony na 16x (przy wyłączonym dalej jest rozmycie). Wiecie może o co chodzi?
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy