Skocz do zawartości

PatrykP

Members
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Częstochowa

PatrykP's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Tak, zrozumiałem i dziękuję, jednak bardziej zależy mi na zrozumieniu samego zjawiska by wiedzieć jak go "unikać". Na żadnym tutorialu nie widziałem takich dziwnych "przesunięć" czy obróconej tak siatki... EDIT: Częściowo rozwiązałem problem, tzn po zaznaczeniu polygonów dalej moja "linia prosta" wyświetla się pod kątem ok 45stopni, lecz wystarczy kliknąć opcję "straighter selection" z menu "reshape elements" w edytorze UVW... Ni mniejszym proszę o wytłumaczenie dlaczego te poli wyświetlają się pod tak dziwnym kątem? Nie miałem żadnych problemów z poly tworzącymi podkłady kolejowe (są proste i pod odpowiednim kątem)... Ja rozumiem że nie ma co pokazywać szczególnie w modelu robionym całe 5 min w celu przetestowania skryptu w silniku graficznym ale dodaje siatkę (może tu jest coś zrąbane??). Skoro napotykam tak dziwne problemy na tak prostych modelach prawdopodobnie robię coś źle... Dzisiaj poświęciłem ok 3h na oglądanie tutoriali o texturowaniu, za każdym razem siatka w każdym tutorialu wyświetla się pod identycznym kątem jak w głównym oknie widoku... Tylko u mnie to działa tylko w 1 płaszczyźnie (pionowe podkłady) a jakoś nie chce w 2giej (poziome szyny)...
  2. Przepraszam bo pytanie jest banalne (zapewne) ale wszelkie tutoriale jakie znajduje takich problemów nie mają... JESTEM BARDZO BARDZO początkujący w 3ds i nie rozumiem za bardzo co robię źle... Wymodelowałem sobie bardzo proste tory kolejowe, podkłady i szyny, a następnie chciałem zrobić "mapę rozmieszczenia textur". Podążając za kilkunastoma anglojęzycznymi tutorialami zauważyłem że "Unwrap UVW" robi dokładnie to czego chce, czyli rozkłada mesh na siatkę 2d... Cały mój model to jeden mesh (chce go użyć docelowo w unreal engine 4 jako "spline mesh") w ramach testu ;) Jak dokładnie widać na screenie nie mam problemów z rozkładaniem moich "podkładów" na siatce ale z niewiadomych przyczyn szyny (górna powierzchnia szyny) wyświetla się pod kątem 45 stopni w edytorze. Nie rozumiem co robię źle, skoro podkłady z definicji są prostopadłe do szyn i rozkładają się prawidłowo szyny powinny być obrócone (względem podkładów)o 90 stopni jak podpowiada logika... Jak widać po prawej stronie totalnie nie umiem tego "wyrównać", siatka wygląda jak... mam 10000000% pewności ze zaznaczam dobre poligony(górna powierzchnia szyny to 2 równoległe poly). jak widać moje "podkłady" działają ok... Ja wiem że można obracać skalować czy nawet przemieszczać "wierzchołki" siatki, niestety efekt tych operacji jest dobrze widoczny po prawej stronie okna "Edit UVW's". Czy jest jakaś metoda jak naprawić ten problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności