Przepraszam bo pytanie jest banalne (zapewne) ale wszelkie tutoriale jakie znajduje takich problemów nie mają...
JESTEM BARDZO BARDZO początkujący w 3ds i nie rozumiem za bardzo co robię źle...
Wymodelowałem sobie bardzo proste tory kolejowe, podkłady i szyny, a następnie chciałem zrobić "mapę rozmieszczenia textur". Podążając za kilkunastoma anglojęzycznymi tutorialami zauważyłem że "Unwrap UVW" robi dokładnie to czego chce, czyli rozkłada mesh na siatkę 2d...
Cały mój model to jeden mesh (chce go użyć docelowo w unreal engine 4 jako "spline mesh") w ramach testu ;)
Jak dokładnie widać na screenie nie mam problemów z rozkładaniem moich "podkładów" na siatce ale z niewiadomych przyczyn szyny (górna powierzchnia szyny) wyświetla się pod kątem 45 stopni w edytorze. Nie rozumiem co robię źle, skoro podkłady z definicji są prostopadłe do szyn i rozkładają się prawidłowo szyny powinny być obrócone (względem podkładów)o 90 stopni jak podpowiada logika...
Jak widać po prawej stronie totalnie nie umiem tego "wyrównać", siatka wygląda jak... mam 10000000% pewności ze zaznaczam dobre poligony(górna powierzchnia szyny to 2 równoległe poly). jak widać moje "podkłady" działają ok... Ja wiem że można obracać skalować czy nawet przemieszczać "wierzchołki" siatki, niestety efekt tych operacji jest dobrze widoczny po prawej stronie okna "Edit UVW's". Czy jest jakaś metoda jak naprawić ten problem?