Drathir
Members-
Liczba zawartości
71 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
1
Ostatnia wygrana Drathir w dniu 8 Maj 2015
Użytkownicy przyznają Drathir punkty reputacji!
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Lublin
Drathir's Achievements
Newbie (1/14)
32
Reputacja
-
Oczywiscie ze jest :) dziala swietnie ALE tylko na MOVE...probowales uzwac go (snapa) podczas rotacji/skalowania?
-
Witam Mam pytanie odnosnie snapa. Nie chodzi mi o domyslny 3ds-maxowy angle/scale snap (o iles stopni / procent), a o mozliwosc snapowania do (vertexow, edges etc). Dla przykladu (chce dopasowac 1 element do 2giego): http://pbrd.co/1w2kGXx 1. Czy znacie jakis skrypt do maxa pozwalajacy na to? Jak najlepiej SPRAWDZIC / USTAWIC kat zeby elementy pasowaly (bez uzywania Normal Align (bo w niektorych przypadkach nie moge sobie na to pozwolic)). 2. Podobnie sprawa tyczy sie skalowania (np mniejszy walec chce przeskalowac po x,y zeby promieniem pasowal do wiekszego)
-
Czesc ;) Czy to normalne, że co jakis czas ginie mi lista UNDO (jeszcze nie zdolalem zobaczyc po jakiej czynnosci)? Mam wrzucone do 75 lv undo. Na poczatku myslalem ze to ktorys z moich skryptow zapycha pamiec ale wyrzucilem nowe skrypty i wyczyscilem gc. To na pewno nie skrypt. Jakies rady :)?
-
Dodam jeszcze Smooth Group. Sam rzadko bawie sie w materialy ale mozna pomyslec nad czyms takim...to jakies 5linijek kodu... hmmm...przy multimaterial [(#3) TylCiemne(standard) - Szyby] - cos w ten desen wlasnie by wyswietlalo (sub mat z jego klasa). Z tym ze pytanie - czy przyda sie wyswietlanie materialu gdy nie jest to multi material? Wtedy (zalozmy ze zwykly standard jest na obiekcie) przy zaznaczeniu obiektu juz sie wyswietla. Dokladnie o tym samym pomyslalem zaczynajac bawic sie w skryptowanie ;) Hmmm...juz cos takiego napisalem...a raczej powiedzmy w wersji beta - dziala ale nie wyglada ;) . Mam na chwile obecna do dyspozycji tylko ekran laptopa (lekko ponad 15 cali o.O) bo 2gi monitor mi nawalil i szybko nic nie zakupie wiec przestrzen na ekranie jest dla mnie kluczowa. Wstawianie modyfikatorow pod stack panel zajmuje mi miejsce. Zaczalem tak wiec pisac skrypt z wrzucaniem modyfikatorow jednak pod koniec go porzucilem - czemu...QUAD MENU ! Sam niekorzystalem z tego dobrodziejstwa do niedawna (i wiele osob tez o quadzie i jego customowej konfiguracji zapomina)... jest lepszym rozwiazaniem dostepnym dla kazdego bez ani 1 linii kodu ;) a jak ew chcesz jakies randomowe funkcje to piszesz i podpinasz do quada ;) http://pbrd.co/1uefQH7 - na szybko zrobiony czesc mojego starszego skryptu (pierwszy skrypt z niezlym burdelem :)). Jak z czegos czesto korzystam pisze funkcje, robie klawisz na tym rolloucie i podpinam ;) Ma w cholere innych subrolloutow ale porobione skrypty podpialem pod skroty.
-
Witam Piszę skrypt do monitorowania różnych funkcji (cos na wzor statistics). Poczatkowo mial byc to maly program ale postanowilem go rozbudowac. I tu wlasnie pytanie - jakie opcje radzilibyście jescze tu umiescic? Zastanawiam sie nad iloscia zaznaczonych elementow w subobject (vertexy, edge etc) oraz sam subobject (1-5) Dodatkowo skrypt bedzie mial okno opcji (wczytywanych i zapisywanych do *.ini) dotyczatych koloru poszczegolnych komponentow jak i tego, ktore z nich maja sie wyswietlac i w jakiej kolejnosci oraz miejsca okna na viewporcie http://pasteboard.co/C3PKNpp.png
-
kurcze...tyle ustawien nazmienialem, nowe sterowniki do karty, zmiany nitrousa etc...a tu wystarczylo zmienic z shaded do realistic. Jednym slowem wielkie dzieki !
-
Witam, uczac sie materiałów spotkalem sie z dziwna rzecza. Mianowicie w viewporcie (Nitrous D3D 9.0) nie pokazuje mi sie efekt bump maps na obiekcie (w renderze i ActiveShade dziala (zarowno w skyline jak i w mental)). Bump to zwykly checker map. http://pasteboard.co/zlHlEVr.png
-
Rozne rodzaje polymodelingu znam, chciałem do swojego "warsztatu umiejetnosci" dorzucic "organiczne" modelowanie w 3dsie (nie mowie tu o rzeźbieniu) w postaci Nurbs + Splines. Hmmm, czyli to nie wina moich ustawien 3dsa czy kompa a samych NURBS w 3ds.
-
Witam Postanowilem nauczyc sie modelowania za pomoca NURBS (tutorial) i od samego poczatku mam problemy. Po konwersji obiektow do NURBS stworzona siatka CV ... delikatnie mowiac pozostawia wiele do zyczenia. Proba Rebuild czy Convert Surface rozbija calkowicie siatke (a powinno dzialac (o ile dobrze rozumiem) na zasadzie Connect. 1. Dwie powierzchnie polaczone przez Create Ruled Surface, nastepnie Make Independent i proba Join. 2. Zwykly plain i proba Rebuild. 3. Walec -> Nurbs (rozbita siatka) -> proba Rebuild. (nawet po pozbyciu sie NGonow zachowuje sie podobnie) rys: http://pbrd.co/1roLRd7 ver: Max 2015 sp2 Edit: Poprzednio korzystalem z wersji 2013 i o ile pamietam nie bylo takich cyrkow
-
Jak bedziesz potrzebowal jakiegos srednio-zaawansowanego skryptu pisz do mnie ;) (nie obiecuje ze wygospodaruje czas, ale postaram sie :) )
-
nie znajdziesz czegos takiego w jednym filmie. Znajdz interesujaca Cie technike modelowania -> znajdz filmik -> poznaj narzedzia -> sprawdz/ustaw im skroty. Spora czesc narzedzi do modelowania na editable/edit poly znajduje sie we wstazce (Ribbon / Graphite Modeling Tools)
-
ogolnie ALT oraz CTRL spowalniaja/przyspieszaja niektore funkcje/zachowania etc. Przyblizajac widok scrollem + alt - mniejszy skok / +ctrl - wiekszy Zmieniajac parametry suwakiek drag+alt - mniejszy skok / +ctrl - wiekszy skok itd ;)
-
Tytul tematu nie obejmuje calkowicie problemu zatem wyjasnie o co chodzi: W zaznaczonym obszarze pojawia sie NGon, gdy loop przeciagne do konca (kolor zielony) - "zaostrza" cylinder. Teoretycznie da sie to zrobic rozbijajac polygon (kolor niebieski) ale po nalozeniu Turbosmooth tworzy sie duze skupisko poly w tym obszarze. Czy rozwiazanie niebieskie jest optymalne - czy macie jakies inne, lepsze rozwiazanie? Edit: Dodalem 2 control loopy, geometria lekko zmieniona:
-
symetria dziala po pivocie - ustaw pivot odpowiednio i powinno dzialac ;)
-
heh, 2013 wstawił wiekszosc tego co chcialem ;) na lynda.com masz serie "3ds Max 2015 Essential Training". Na sam poczatek absolutnie polecam http://3dmotive.com/series/complete-intro-to-3ds-max/1/1471 . Nie patrz ze max 2012 (mozesz pozniej na szybko przejrzec jakis essential training czy introduction to 2015). Dlaczego jest swietny - bo prowadzacy wyjasnia wszystkie narzedzia kazdego sub levelu, gdzie w innych tylko kilka jest wyjasnionych i pobieżnie. Na uwage zasluguje rowniez GnomonWorkshop - lecz raczej to nie na poczatek