Jump to content

Rebuke

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Rebuke

  • Rank
    Member
  1. W Editable Poly, mam jeden kwadrat o pewnych wymiarach, chcę by inny kwadrat który wybiorę, miał też takie same wymiary, już nawet obojętnie czy miałbym je zaznaczać i zmieniać na dany kształt osobno, czy za jednym razem wiele, jaki jest najlepszy i najszybszy sposób na to?, niby nic takiego, ale nie wiem.
  2. Zapomniałem wcześniej napisać że backface cull mam odznaczony. Pomaga jednak exportowanie obiektu i importowanie go, ale wtedy tracę jego animacje i modyfikatory itp. Zauważyłem że modele w maxie potrafią się zwyczajnie zepsuć, wcześniej jeden model zepsuł mi się w taki sposób, że nie mogłem robić collapsowania wertexów......
  3. Może zmień typ tekstury, np. z bmp. na png.
  4. Nie wiem dokładnie w jakim momencie to się stało, ale zauważyłem że 3dsmax nie pokazuje mi obu stron modelu (odpowiednik 2-sided w render setup), kiedy zrobię Reset i stworzę nowy model, wszystko jest ok i taki np. Plane jest widzialny i z góry, i z dołu, ale niektóre modele nad którymi pracuję, pokazują tylko jedną stronę, kiedy przełączę sterownik Nitrous na Open GL, wtedy widzialne są obie strony, no ale ja bym wolał w Nitrous, jeśli przełączę widok na Clay, też wtedy już widzi obie strony, ale w Shaded, czy Realistic już nie. Wszelkie konwertowania modelu, czy dodawanie modyfikatorów nie naprawiają problemu, jakieś propozycje?
  5. Jak w tytule, chciałbym zmniejszyć grubość linii odpowiadającym konturom modeli w trybach takich jak Pastel, czy Tech, da się? W viewporcie, nie chodzi mi o renderowanie. (i chętnie bym zobaczył jakąś odpowiedź w swoim ostatnim temacie:D;))
  6. Witam, mam zanimowaną kamerę, w jednym kluczu patrzy ona w jedno miejsce, w innym w inne miejsce, i teraz chodzi o to, że mam taki problem: Nie jest ona w żadnym kluczu ustawiona dokładnie, i nie mogę tego zmienić, tzn. chodzi o jej rotację, w jednym kluczu czy to jej target, czy ona sama, ma oś rotacji np. na 89, chcę żeby było dokładnie, i chcę ustawić rzecz jasna na 90 stopni, ale kiedy wpisuję w pole liczbę "90", zmienia się uporczywie na 89 i tak, chcę więc kliknąć suwak o jeden raz do góry żeby wskoczyło na 90, ale również totalna olewka. Dzieje się tak czy to przy rotacji po osi z, czy x, czy y, a więc jak zrobić, żeby w tych kluczach w których chcę, było ona ustawiona dokładnie?, czyli np. x na 0, y na 180, a z na 90?
  7. Zmienianie obrazków prezentujących krzywe w Motion -> Key Info (Basic) nic nie daje, a i tak nawet nie ma tam prostej linii. W Curve Editor nie sprawdza się ani Simplify Curve, ani Edit -> Controller -> Out Of Range Types, gdzie też nie ma prostej linii, za to zaznaczenie w Curve Editor kluczy na wykresie i następnie kliknięcie na (powyżej, gdzie się wybiera spośród przycisków prezentujacych linie) Set Tangents to Linear już przynosi oczekiwany efekt.:) "Albo przed ustawieniem animacji w ogóle zmienić ikonke "falki" w linie prostą, gdzieś w pobliżu guzika play." - fakt, działa, i już będę tak robił.
  8. Witam, otóż mój problem nie wynika z jakiegoś błędu, każdy tak ma, tylko chcę wiedzieć czy, a właściwie jak (bo nie wierzę że się nie da) to zmienić, tak żeby było dobrze. O co chodzi: Mam np. Boxa, a suwak animacji mam np. od 0 do 100, klikam na Boxa, ustawiam pasek animacji na liczbie 100, włączam autokey, następnie przesuwam Boxa po osi np. Y o jakąś tam odległość, mam teraz zanimowanego Boxa, wiadomo o co chodzi. ALE, teraz popatrzmy klatka po klatce co sie dzieje z tym Boxem...otóż zaczyna on iść po tej linii Y na początku wolno, potem szybciej, i pod koniec animacji znowu zwalnia, jak sie puści Play animation to tego zbytnio nie widać, ale jak się popatrzy po klatkach, to widać wyraźnie że pierwsze lilka klatek przesuwa się o małą odległość, potem przesuwa się o większą odległość aż do kilku klatek pod koniec gdzie znowu przesuwa się o mniejszą odległość z każdą klatką. Jak zrobić żeby w animacji kluczowej od klucza na klatce 0, do klucza na klatce 100 (oczywiście jak można się domyślić żadnych dodatkowych nie chcę pomiędzy), Box przesuwał sie w każdej klatce o taką samą odległość????
  9. ozogonkiem - używanie "Element" faktycznie trochę pomaga. Ania - sprawdzę to, bo jak na razie nie do końca jeszcze rozumiem co to jest Linked X Form. A już mniejsza nawet z tym lustrzanym odbiciem i z symmetry, da się w ogóle zrobić coś takiego, żeby transformowanie jednego obiektu, transformowało jego Reference'a który jest obok?, po prostu chcę mieć taki efekt, jaki daje XRef Scene, czyli jak nie zmodyfikuję, czy nie przesunę obiektów, one tak samo się zmodyfikują, czy przesuną w innej scence, tyle że.....ja chcę mieć tak w JEDNEJ scence, chcę pracować nad kilkoma obiektami, obok mieć kopię tych obiektów, i chcę żeby ta kopia wyglądała cały czas identycznie w miarę jak pracuję nad oryginałem, nie wierzę że nie ma czegoś takiego, wie ktoś???
  10. Z tego co wiem, to każdy tak ma, to chyba specyfika 3dsmaxa, ma to faktycznie związek ze skalowaniem, kiedy model jest albo za duży, albo za mały, stwórz sobie nową scenkę, stwórz np. Sphere, wybierz tryb skalowania, i powiększaj ją, powiększaj, aż....pojawią się artefakty, to pokazuje że nie może obiekt być ekstremalnej wielkości, grzebanie w Units'ach nic nie daje, musisz zmienić wielkość swojego modelu, piszesz że wtedy będzie Ci się gorzej go zoom'owało, ale nie jeśli nie będzie innych obiektów daleko od niego, jeśli takowe masz, to pracuj nad nim w osobnej scence gdzie będzie tylko ten jeden, i Reference'uj go do głównej scenki.
  11. Dzień dobry. Załóżmy że mam jednego boxa z modyfikatorem Symmetry, modyfikator Symmetry jest ustawiony tak, że mam lustrzane odbicie mojego boxa po prawej stronie od oryginału, wiadomo, wyłączona jest funkcja weld'owania, nie są spojone. I teraz tak, przesuwam mojego boxa w lewy dolny róg, jak zrobić, żeby tym samym, lustrzany bok po prawej powstały dzięki modyfikatorowi Symmetry, jednocześnie też się przesunął, ale w prawy dolny róg, oczywiście mógłbym to zrobić na poziomie Sub-Object, ale czy da się to zrobić bez wchodzenia w Sub-Object, zaznaczania wszystkich np. wertexów i przesuwania ich wszystkich niczym całego modelu, tylko w normalny sposób?
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy