Skocz do zawartości

vitamin

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

vitamin's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Oj, czy jest zgodny z formatem DXF-r12 to nie wiem ale polskich krzaków raczej tam nie powinno być. Pliczek załączyłem do postu także będę ogromnie wdzięczny za pomoc w zaimportowaniu go do Blendera. kml2.zip
  2. Preset '3D' też nie chce działać niestety. Takie błedy wywala na konsoli Blendera: BTW, witam samego autora wtyczki:)
  3. Przeczytałem tytuł wątku i już myślałem, że jestem uratowany, a tu lipa:( Przy konwersji mojego pliku DXF do SVG tracę wszystkie wartości na osi Z i w efekcie z lini 3D robi mi się linia 2D. Ale skoro już tu jestem, może ktoś wie i mi podpowie, jakie opcje poustawiać przy imporcie DXF do Blendera 2.49? Bo przy standardowych, import się całkowicie nie udaje. Dodam, że mój plik DXF to zwykła linia 3D wygenerowana poprzez skrypt online, który konwertuje plik KML z Google Earth/Maps do DXF. Będę ogromnie wdzięczny za jakąkolwiek* pomoc. ps. - poza sugestiami użycia płatnych programów czy wtyczek
  4. @porti - z tego co wiem to tylko wersja Pro SketchUp'a pozwala na eksportowanie do max'a. A nie mam zamiaru jej kupować, ponieważ ten cały projekt to tylko taka mała hobbystyczna zajawka. Natomiast pomysł z tymi programami GIS wydaje się być najlepszym rozwiązaniem póki co. Z danymi DEM też nie powinno być problemów choć na pewno nie będą one zbyt dokładne (dla Europy rozdzieloczość jest chyba 90 metrów o ile mi wiadomo). @PICsell - model terenu będzie służył do jazdy samochodem (jak w grach wyścigowych typu Need For Speed czy Colin McRae Rally). No a zleceniodawcy nie ma żadnego, więc jedyne fotomapy jakie mogę mieć to te które są ogólnie dostępne w Internecie.
  5. Co do ustawienia jednostek to wiem, że mają być metry. Sednem sprawy wydaje się być to co zaznaczyłem pogrubieniem w Twoim poście. Nigdy nie miałem do czynienia z tym tematem (jak i grafiką 3D czy 2D) także nawet nie wiem gdzie szukać niezbędnych informacji. Wiem tylko, że model terenu muszę poddać końcowej obróbce w 3dsmax 5 (teksturowanie chyba niestety też ale tego na 100% nie jestem pewien). Ale najpierw potrzebuję mieć w miarę precyzyjny model terenu w 3D. I teraz odnośnie Twojej motody, którą zaproponowałeś czyli robienie zrzutów ekranu z Google Maps. Nie jestem pewien ale wydaje mi się, że to trochę mozolna praca i dodatkowo mało precyzyjna. Ale z drugiej strony patrząc to być może jest to jedyny sposób na zrobienie tego w tej starej wersji max'a. Wiem, że do nowych są różne wtyczki, które pozwalają na pracę na przykład z plikami KML. Coś mi mówi, że będę musiał poszukać innego programu żeby zrobić sam model terenu a później go tylko zaimportować do max'a. Ale jeśli ktoś zna lepsze/inne rozwiązanie to bardzo proszę o informacje. Wszelkie rady, wskazówki czy linki do stron są mile widziane.
  6. Witam, Temat jest trochę skomplikowany (bynajmniej dla mnie) i nie bardzo wiem jak się do niego zabrać. Rzecz tyczy tworzenia drogi wraz z poboczem (szerokość to ok. 60m, długość nie powinna przekraczać 7km). Poniżej zamieściłem zrzuty ekranu z przykładowego pliku max - tak to wygląda w oryginale. Sęk w tym, że ta metodologia pracy wydaje się być mało przydatna w momencie kiedy chcemy wiernie odwzorować jakąś drogę na podstawie na przykład Google Maps i odczytów DEM (digital elevation data). Na chwilę obecną nie ma oczywiście większego problemu z dostępem do danych potrzebnych do stworzenia takiej w miarę wiernej kopii wybranej trasy ale schody zaczynają się kiedy te dane trzeba jakoś umieścić w 3ds max 5 i na ich bazie budować model. Przyznam szczerze, że nie mam pojęcia jak się do tego zabrać i będę ogromnie wdzięczny za jakąkolwiek pomoc w tym temacie. (jak najbardziej mogą być linki do anglojęzycznych stron - znam język więc nie będę miał większych problemów) ps. Dodam, że ten stary 3ds max 5 to wymóg podstawowy, ponieważ wtyczki, które pozwalają na import/export plików z/do gry działają tylko z tą wersją max'a (i 4-ką bodajże). road block sample: track sample:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności