W chwili obecnej projekt Vray for Blender oferuje dwie wersje exportera.
Skompilowane świeżo przeze mnie, dzisiejsze buildy z ostatnimi fixami Blendera i ficzerami exportera:
Build z tradycyjną obsługą materiałów - Vray for Blender2 (obsługa ficzerów z Vray 3.X, działa z wersjami od 2.X w górę):
https://www.dropbox.com/s/055hpd5dl1g5kcm/vrayblender2-2.70-54477-e53c00a-x86_64-vb25-windows.exe
Build z obsługą nodów - Vray for Blender3 (do poprawnego działania wymaga Vraya od wersji 3.X):
https://www.dropbox.com/s/7r278e07gnatsaq/vrayblender3-2.70-54483-3f2b023-x86_64-vb30-windows.exe
//EDIT: w tym buildzie odpalamy plugin w Preferences->Addons->Render i zaznaczamy V-ray for blender 3.0
Do testów samego Vraya można użyć wersji: Standalone, Vray for Maya, oraz Vray dla Maxa, wystarczy zainstalować go jako render slave i będzie działać (bo przecież Vray dla Maxa to także Standalone + Exporter).
Podsumowując - chcąc przetestować wszystkie ficzery najlepiej zainstalować demko Maxowe - w chwili obecnej ma najświeższy Vray core (najlepiej ściągnąć ostatnią dostępną wersję, bez znaczenie jest dla jakiej wersji Maxa jest zbudowany).
Wymagana jest również paczka redystrybucyjna od Microsoftu:
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=40784
Gdyby z jakichś powodów Vray nie chciał odpalić, w systemie trzeba sobie dodać ścieżkę do vray.exe, defaultowo jest ona w:
C:\Program Files\Chaos Group\V-Ray\RT for 3ds Max 2014 for x64\bin
Strona projektu: https://github.com/bdancer
Oficjalny help: http://help.chaosgroup.com/vray/help/blender/quick_start.htm
Jak używać nodów: https://github.com/bdancer/vb30/wiki/Nodes-Layout
Zgłaszanie błędów: https://github.com/bdancer/blender-for-vray/issues
Forum: http://forums.chaosgroup.com/forumdisplay.php?177-V-Ray-for-Blender
Twitter: https://twitter.com/vrayblender
Pozdrawiam serdecznie!