Witam,
posiadam potrzebę utworzenia materiałów w Substance Painter. Mam dość złożony model, a zależy mi na tym, by cały posiadał jedną wspólną mape. Mój problem jest taki, że jak mapuje jeden element tego modelu to dana część zajmuje więcej miejsca na UVW Template (obrazek 2) a gdy mapuje cały model to z logicznych względów musi zmieścić się więcej na mapie więc elementy te są mniejsze (obrazek 1). Gdy dodam mapy do Substance Painter to pojedynczy element z "dużą" UVW jest ładnie szczegółowo zmapowany, natomiast wszystkie elementy na jednym UVW wyglądają źle, tekstury są po prostu w skali maxi. Na jakim etapie należy zmień rozmiar i czego ? Czy tworząc UVW, czy tworząc nowy projekt w Substance Painter, a może przy wypiekaniu lub exporcie. Dodam tylko, że rozmiar 4k nadal jest duzo za mały. Domyślam się, ze można to zrobić zwiększając Tiling lecz W SP każda warstwa, poza tym, że jest ich sporo to ma już ustawioną różną wartość Tilingu. Reasumując, mam prosty element i w SP wygląda super, potem chce nałożyć to samo na złożony, gęściej zmapowany obiekt i mam dużą, niewyraźną skale w SP. Mam nadzieję, że w miare zrozumiale opisałem, problem. Pomijam już to, że potrzebuje tekstury max 2048px.
Pozdrawiam