Skocz do zawartości

PBartosik

Members
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Gdynia

PBartosik's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

13

Reputacja

  1. PBartosik

    Animacja 3D: Parking

    Szczerze mówiąc - rewelacja! Aż miło się oglądało :)
  2. Kolejny ćwiczonko, tym razem 2d :) Cut-out, rigi tylko w pozycji 3/4...
  3. Było ciężko. Z początku nie wiedziałem co się dzieje bo 3d było dla mnie nowym zagadnieniem. Musiałem ogarnąć mayę od podstaw.. Wstawalem o tej 4tej, o 6 wychodzilem do roboty. Po robocie wracalem do domu, ogarnialem zadanie i spać ;D Myślę, że na czas kursu najlepiej zrezygnować z zycia towarzyskiego na te 11 tygodni, w pełni wykorzystać czas za który się zapłaciło bo warto. A ta 4 rano nie była aż taka zła, dawka motywacji z rana zawsze na plus. Na bieżąco wszystko zapamiętywałem, tylko w pracy pozniej nie kontaktowalem ;)
  4. Co do iAnimate myślę że warto choć zależy co dokladnie chcesz później robić. Z kursem jest tak, że odbywa się 2 razy w tygodniu (u mnie to była 4 nad ranem). Bez znajomosci angielskiego ani rusz. Musisz rozmawiać z instruktorem czy to pisząc czy rozmawiając. Zajęcia dzielą się na Review i Q&A. Na Q&A przeważnie tłumaczą ciekawe zagadnienia oraz zadają zadanie na najbliższe 3-4 tygodnie. Na review instruktor omawia twoją animację, poprawia i wytyka błedy. Zauważyłem, że ludzie wymyślają jakieś kosmiczne sceny a pozniej nie starcza im czasu na dokonczenie zadania. Najlepiej trzymać się czegoś prostego a instruktor pomoze ci to dociągnąć do poziomu/jakości Feature filmu :D Co do wyboru kursu. Widziałem twój reel :D Na pewno możesz uderzać na Feature Workshop 2 bo na jedynce omawiałbyś Mayę. Widziałem prawie każdy kurs i nieco mogę ci o nich opowiedzieć. Feature Workshop - furtka do świata amerykanskiej animacji. Ludzie ktorzy to prowadzą bardzo czesto zapraszają do współpracy w firmach takiego kalibru jak Dreamworks. Na kursie nauczysz się jak animowac, jak myslec o animacji itp. Do pracy w film industry. Polecam instruktorów: Bill Tessier, Mike Walling oraz Tim Ingersoll (o ile nadal tam uczą). Games Workshop - poziom wyzej. Widziałem kursy GWS1 i GWS2 w akcji. Bez porządnej znajomosci softu maya oraz animacji kiła. Uczysz się tego co potrzebne do animowania gier. Loopy biegi, cover system itp. Polecam kursy u instruktorów: Bret Pascal albo Richard Lico (mutant, nie animator ) Creatures Workshop - w polszy na duzo to sie nie przyda bo tutaj generalistów szukają. Na tym kursie nauczysz sie animowania quadów, dinusiów czy gołębi ;D Na zachodzie odrębna branża. Skonczylbyś pracując przy Life Of Pi 2 czy coś. Idealne dla Furrysów ;D Previz Workshop - Nauczysz się jak kadrować, nieco o compositingu i basic oswietleniu. Koleś który to prowadzi strasznie przeklina.. poważnie. Każde zdanie kończy jakąś wiązanką. Choć trzeba mu przyznac - potrafi uczyć. (jak sie kogoś boisz, lepiej wchodzi do łba). Rigging Workshop - to juz dla zaawansowanych. Bez znajomosci riggowania na poziomie dobrym nie ma co. Wydasz kase a i tak nic nie zrozumiesz :) Modeling Workshop - odpuść sobie. Na necie znajdziesz dużo więcej lepszych tutoriali ;) Mo-Cap - nie mam pojęcia jak to działą. Uczą aktorstwa dla mocapowych aktorów, czyszczenia mocapu i to chyba tyle. Lighting and Compositing Workshop - nazwa wskazuje co i jak :) Najważniejsze w tym calym kursie jest to, że jak raz sie zapiszesz - masz dostęp do wszystkich rigów i możesz ich używac do końca swych dni (a jest ich z 50?!). Rigi są na poziomie tych które znajdziesz przy wielkich zachodnich produkcjach. Poza rigami masz dostęp do wszystkich wykladów Jasona Ryana - setki godzin materiału. To chyba tyle, jakies inne pytania, pytaj śmiało :)
  5. Jednak te uwagi się przydają, sam bym tego nie zauważył :) dzięki
  6. Witajcie Chciałbym podzielić się swoimi wypocinami. Temat 3D jest dla mnie z grubsza nowością. Choć w 2014 pracodawca wysłał mnie na Feature Workshop1 iAnimate, to po skończeniu kursu temat został pogrzebany. Nie tak dawno temu postanowiłem zabrać się za 3D na poważnie, a nuż coś fajnego z tego wyjdzie. Załączam testy animacji, na renderowaniu się kompletnie nie znam (co widać :). Wskazówki/ krytyka/ wytyczne mile widziane. [video=youtube_share;wjd7dFnnP6w]https://youtu.be/wjd7dFnnP6w [video=youtube_share;agjAx7eaD9w] [video=youtube_share;3JcLEIg7H_E]https://youtu.be/3JcLEIg7H_E [video=youtube_share;22Xg4_C_13I] [video=youtube_share;0qZUGhl9NFI] O ile nie macie nic przeciwko, będę na bierząco dorzucał nowe sceny :) Pozdrawiam Piotrek
  7. PBartosik

    Zemsta Xicora

    Hmm, jak dla mnie Toonboom Harmony Premium to za dużo na twoje możliwości (wnioskując po tym co wrzuciłeś). Nie szkoda ci wyrzucać pieniądzy w błoto? W pracy na co dzień trzaskam srogo na Harmoniaczu i sam w pełni nie wykorzystuje wszystkich opcji. Node view to super sprawa ale myśle, że warto na poczatek zaczynać skromnie, do twoich zastosowań Essentials powinno jak najbardziej styknąć. Kase ktorej nie potrzebujesz odłoż na przyszłość czy coś. Co do projektu, nie chcę wyjść na buca, ale jaki jest sens w powielaniu czegoś co i tak już ledwo przędzie? Polecam poćwiczyć anatomię, 12 zasad animacji, szlifować warsztat. Bo z tego co widzę, w kresce są spore braki i jeszcze długa droga przed tobą. btw- Nie lepiej wymyślać własnych bohaterów, własne uniwersum? Tych starych pseudo kotletów wszędzie pełno i nic z tego dobrego nigdy nie wychodzi. Just saying. Dodam, że życzę wytrwałości, oby to nie był tylko słomiany zapał ;) Jeśli wyjdzie z tego coś solidnego, masz u mnie piwo.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności