Jump to content

grzechu14

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About grzechu14

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Olsztyn
  1. Witam, Zrobiłem kanapę w 3ds maxie i importowałem do zbrush'a gdzie dodałem detale i pokolorowałem całość metodą spotlight. Wyeksportowałem texture map i displacement map (oczywiści przed exportem wykonałem flip V) i zaimportowałem z powrotem do 3ds maxa. Przed całym procesem nie robiłem unwrap uwv w 3ds maxie, a w zbrush'u UV Master. Więc rozumiem, że jeżeli własnoręcznie zaznaczyłem miejsca gdzie chcę aby obiekt był rozłożony w UV Master to powinienem wyexportować również tą kanapę jako obj i zaimportować do 3ds maxa i wtedy umieścić na niej wyeksportowane z zbrush'a mapy. Mam rację? I inne pytanie. Jak poprawnie zaimportować texture map i displacement map, które wykonałem w zbrush'u na obiekt w 3ds maxie? Próbuję ale obiekt nie wygląda tak ja bym chciał. Tzn. mam problem z displacement map. Gdy displacement map jest ustwiony na 100procent, render wygląda tragicznie. Czy gdy displacement map jest ustawiony na 100% to nie powinien odzwierciedlać tego jak mapa wyglądała w zbrushu a zmniejszając jej wartość w 3ds maxie się ją poprostu zmniejsza?
  2. Dzięki za odpowiedzi. W między czasie troszkę ogarnąłem 3ds maxa i chyba najlepiej korzystać z Scene explorer-layer explorer, aby segregować wszystkie obiekty i tworzyć grupy. A co do edytora materiałów to w jaki sposób wyświetlić wszystkie materiały ze sceny? Tzn. chodzi mi o to że widzę w tym okienku z materiałami ograniczoną ich liczbę (24), a w scenie mam ich o wiele więcej. Jest możliwość zwiększenia tych okienek gdzie pojawiają się materiały? Czy jedynym sposobem na wprowadzenie zmian w danym materiale, którego akurat nie widzę w tym edytorze, jest "pick material from object"? Jeszcze raz wielkie dzięki za waszą pomoc :)
  3. Witam, Mam nadzieję, że to dobre miejsce na tym forum na te pytania. Przez kilka lat pracowałem na Cinema 4D i zaczynam przestawiać się na 3ds maxa. W Cinemie wszystko było proste i klarowne... Np. po nałożeniu materiału na obiekt, po lewej stronie w panelu w którym widnieje lista z obiektami, widać że jest nałożony na dany obiekt ten ów materiał (mała ikonka z materiałem). I w ten sposób bardzo łatwo mogę edytować ten materiał i wprowadzać zmiany lub całkowicie go wykasować, zmienić na inny. W 3ds maxie ten panel znajduje się po lewej stronie i gdy nałożę materiał na jakis obiekt to nie wyświetla mi się on na tym panelu jak to ma miejsce w cinema 4D. Czy jest w 3ds maxie coś w tym rodzaju? jakiś przycisk po przyciśnięciu którego będę widział w tym panelu z obiektami przyporządkowane materiały? W cinema 4D gdy nałoży się dwa materiały na jeden obiekt to działa ten który jest pierwszy z prawej strony. Łatwo można eksperymentować i zmieniać je, nie usuwając reszty. Następny problem i różnica za razem jest taka, że w cinema 4D moim zdaniem łatwe było porządkowanie, grupowanie itd. obiektów w wyżej wspomnianym panelu. Np. gdy zaznaczę kilka obiektów i grupuje je, to automatycznie znajdują się one w jednej grupie, tutaj podobnie jak w cinema 4D. Ale mam problem z bardzo prostą rzeczą w 3ds maxie. Otóż gdy mam przykładowo kilka obiektów w jednej grupie i chcę wyjąć jeden lub kilka elementów z grupy to zaznaczam je i gdy staram się je wyciągnąć pojawia mi się niebieska lub żółta strzałka i nie ma różnicy jaka to strzałka gdyz i tak wsadza mi te elementy do innej grupy. A ja chcę te elementy mieć swobodnie leżące między tymi grupami w tym panelu. Wiem że to podstawy ale przerobiłem sporo tutoriali i mam z tym w dalszym ciągu problemy. A trzymanie porządku to podstawa przy pracy nad każdym projektem. Gdy biorę jakiś projekt od architekta to włos jeży się na głowie... taki bałagan tam panuje. A ja nie mogę tego uporządkować. grupy mi się łączą... nie widać textur jakie poszczególne obiekty mają. Jest to dla mnie mega uciążliwe aby za każdym razem wchodzić w material editor i tam sprawdzać jaka to textura.... Jakieś rady? A i jeszcze jedno. Gdy grupuję obiekty to są one przyporządkowane do danej grupy... co oznacza, tak jak na przykładzie cinema4D-tam są szare kropki, które mi mówią, że po przyciśnięciu znika mi z view portu a po naciśnięciu drugiej z nich, nie będzie go w renderze. Gdy nacisnę lampkę aby schować obiekty przyporządkowane do danej grupy w 3ds maxie to nic się nie dzieje... Czemu muszę otwierać grupę i każdy element z osobna klikać aby go zniknąć? To bez sensu.... Wybaczcie za te banalne pytania ale mam nadzieję że ktoś mi pomoże.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy