Jump to content

pikacz

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About pikacz

  • Rank
    Member
  1. Hej, jaki jest najłatwiejszy sposób na export sceny z blendera z texturami do 3dsMaxa ? Używam Cycles + PBR. Próbwałem obj oraz fbx, jedynie materiały się dodają.
  2. Kolejne pytanko, jak mogę powiększyć tą texture żeby była na całej powierzchni a nie tylko fragment ? Zwiększając tamte parametry i tak samo w innych nodach, textura zaczyna wyglądać dużo słabiej. Jest na to jakiś sposób w blenderze żeby np. się duplikowała lub w substance żeby ją jakoś powiększyć ?
  3. @zbyszko @Idaho Bardzo dziękuje wam za pomoc udało się : ps. Chciałem dać + ale po kliknięciu w niego nic się nie dzieje :( próbowałem nawet na innej przeglądarce :D
  4. Hej, mam pytanko tworzę texture z poradnika i tak ona wygląda : Używam opcji "Material : Hight" żeby ona nie była taka płaska tylko miejscami była wypukła. Gdy wrzucam ją na plane w blenderze shaderem principled jest ona po prostu płaska tak jakby Material : Hight był na 0. Czy mogę jakoś to zmienić w blenderze ? Chodzi tu może o hight map ? Nie bardzo ogarniam i proszę o jakąkolwiek poradę :)
  5. Hej, moja przygoda z 3d trwa już od roku. Zacząłem od Maya Studio, lecz po długich przemyśleniach przeszedłem do blendera (działam na nim jakiś miesiąc) :) Również rozpocząłem naukę Substance Designer/ Painter gdyż wydaje mi się że jest to przyszłość 3d (jeżeli chodzi o textury) - może się mylę :d Mam teraz mały mętlik z tym wszystkim w głowie, chcę to jakoś poukładać. Będę wdzięczny za wszystkie informacje. PBR jest jedynie shaderem działającym na działający na renderze cycles ? Czy waszym zdaniem warto jest go używać czy lepiej radzić sobie w inny sposób z exportem textur z substance ?
  6. Link do aukcji allegro : http://allegro.pl/lenovo-y50-70-4k-uhd-i7-16gb-ram-960gtx-250gb-ssd-i6794554849.html Okazja cena to 2949 zł ! Laptop sprzedaje ponieważ planuję zakup komputera stacjonarnego. W skład zestawu który sprzedaję na tej aukcji to : - laptop w 99 % sprawny : Problem jest z klawiaturą, być może sterowniki lub wymiana klawiatury(koszt nowej na allegro to jakieś 170 zł), zamiast cyfer wyskakują znaki !#$% itd. możn to ominąć odpalając klawiaturę erkanową i wciskając '2' wszystko wraca do normy. Nie działa prawy shift. Po odłączeniu całkowitym klawiatury z lapotpa i podłączeniu przez USB inne klaw. wszystko działa tak jak powinno. Więc to wina sterowników lub klawiatury. -ładowarka -pudełka -faktura zakupu Laptop był używany z podpiętym monitorem oraz klawiaturą, także nie widać praktycznie śladów użytkowania. Nie był noszony w inne miejsca, bardzo o niego dbałem. Stan oceniam na bardzo dobry ! Elementy wyróżniające mój sprzęt to na pewno matryca o rozdzielczości 4k UHD ! Szybki 4 rdzeniowy procesor i7 oraz jedna z najnowszych kart graficznych GTX 960 4GB ! Dodatkową szybkość działania zapewnia 16 GB ramu które idealnie sprawdza się podczas grania w gry lub pracą nad grafiką 3d/montaż filmów itd. Dysk został wymieniony na jeden z lepszych SDD 250 gb (CRUCIAL MX200 250GB).
  7. Witam, potrzebuje pc do pracy głównie w programie Maya modelowanie/tx/rendering, chciałbym czasem zagrać w jakąś wymagającą grę więc chce na pewno zostać przy tej mocnej karcie graficznej. Bardzo prosiłbym o ocenę mojego zestawu : https://www.morele.net/inventory/info/XGdcbC/ Wyszedł teraz nowy procesor AMD Ryzen 7 i nie wiem czy lepiej wybrać go czy i7 ...?
  8. Hej mam problem z importowaniem sceny. Robię wszystko jak w poradnik tzn. wymodelowałem model statku i teraz przyszło na import sceny - tzn. skały, tło i camera. Wgrywam scenę za pomocą opcji import i włączam opcje : "Hardware Texturing". Textry statku się odpalają, lecz skał i tła, niestety nie. Tak to wygląda : Bardzo proszę o pomoc.
  9. Odkryłem że ten problem pojawia się gdy otworzony zostanie Hypershade, nagrałem filmik : Bardzo proszę o pomoc :(
  10. Witam, skończyłem modelować swój statek zgodnie z poradnikiem. Nadszedł czas na textury. Nałożyłem kilka lecz mam mały problem. Próbuję nałożyć texturę na dany fragment i otrzymuje to co na zdjęciu (biały fragment bez mojej textury): Dodam, że gdy ją wcześniej testowałem było ok, bardzo proszę o pomoc :)
  11. Co uważacie ? Sugerowałem się informacjami wyżej :) Oczywiście większość rzeczy kupię używane żeby zmieścić się w 3,5k :)
  12. Witam, aktualnie działam na laptopie oraz takim monitorze: LG 34UM68-P. Uczę się modelowania w Maya oraz montuje filmy i trochę działam w AE. Zakupiłem laptopa rok temu bo potrzebowałem mobilności, lecz teraz już wiem, że jest on nie wystarczający i potrzebuje lepszej maszyny. Planujesz sprzedać mojego lapka za jakieś 3,5 zł i wydać na komputer. Potrzebuje waszej pomocy, pomoże mi ktoś wybrać jakiś zestaw ? Oczywiście bez monitora ponieważ ten oczywiście zostawiam, oraz systemu gdyż mam go już kupionego. ps. Chętnie również mogę kupić jakieś części używane, oczywiście jeżeli waszym zdaniem jest to warte uwagi wgl.
  13. To jest chyba ten błąd : Tylko jak mogę to naprawić teraz ?
  14. Witam, moja przygoda z modelowaniem 3d dopiero się rozpoczyna. Wykonałem już kilka prostych projektów w Maya studio, typu jakiś owoc lub stół. Pomyślałem że nadszedł czas zrobić krok dalej i zabrałem się za modelowanie postaci, a dokładnie z tego poradnika : Zatrzymałem się już w 6 min tutorialu, ponieważ mam problem i nie wiem jak go rozwiązać. Liczę na waszą pomoc :) Dokładnie chodzi mi o ten fragment : W poradniku uruchamia on podgląd klikając "3" i ma ładnie wszystko zaokrąglone, u mnie wygląda to tak : Po kliknięciu 3 : Nie wiem skąd biorą się te przerwy, przez co wygląda to jak ząb. Bardzo proszę o pomoc :)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy