Skocz do zawartości

m.arc.in

Members
  • Liczba zawartości

    112
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana m.arc.in w dniu 29 Listopad 2019

Użytkownicy przyznają m.arc.in punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

m.arc.in's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

44

Reputacja

  1. Hej. Zaczynam nowy projekt. E-type 1961. Zrobiłem szkicową siatkę. Z niej zrobię podstawową dla kształtu, a potem wykorzystam tę szkicową do zrobienia bardziej szczegółowych elementów nadwozia. Zazwyczaj tak robię. Podstawowa siatka jest odniesieniem dla siatki elementów, które są na nią "rzutowane" za pomocą modyfikatora shrink-wrap. Siatka bazowa jest gładka i bardziej skomplikowana. Często subsurf lev 4. Siatka elementów dzięki temu może być bardziej uproszczona no i mogę robić trójkąty... (Blender 2.81) Mam nadzieję, że starczy mi chęci i czasu aby skończyć 🙂 M.
      • 1
      • Like
  2. Dzięki za pozytywne opinie! GRiPi - nie będziemy modelować tego w NURBSach. Model już został przeniesiony do Alibre. Nie było to łatwe bo Blender i Alibre nie współpracują ze sobą zbyt dobrze. Dystrybutor Alibre pomógł nam w tym odrobinę. Za pomocą MoI 3D udało się przekonwertować siatki z blendera na obiekty powierzchniowe. Metoda wykonania nadwozia została już opracowana. Nie chce na razie zdradzać szczegółów. Będziemy o tym pisać na stronie internetowej. Przygotowujemy się do rozpoczęcia prac nad odbudową. Pierwsze efekty będą za kilka miesięcy. Prace nad rekonstrukcją całego samochodu potrwają jakieś 2 lata. Może dłużej. To się jeszcze okaże. Na pewno po drodze będzie sporo problemów. Pozdrawiam Marcin
  3. Dzięki za komentarze. Pierzak - to zależy co przez to rozumiesz :) W Alibre działa. Można przeprowadzić uproszczoną symulację. Można zobaczyć jak poruszają się elementy wału korbowego, tłoki, rozrząd itp. Poza tym nie działa. Mamy nadzieję, że kiedyś jednak będzie działał! Pozdrawiam Marcin
  4. W trakcie prac nad odbudową samochodu wykonaliśmy także model silnika. Model posłużył jako narzędzie w pracach nad podwoziem samochodu. Dzięki niemu udało się dokładnie ustalić rozmieszczenie układu napędowego i zweryfikować projekt płyty podłogowe. Dane silnika: Pojemność: 700 cm3 Moc: ok 35 KM Silnik został wykonany w oparciu o podzespoły seryjnego silnika motocykla Junak. Wykorzystano żeliwne cylindry silnika S-03 z Junaka, Jedną z głowic, która została przerobiona oraz zawory i elementy rozrządu, druga głowica, pokrywy głowic, wał korbowy, korpu i wałek rozrządu zostały wykonane specjalnie do tego silnika. Silnik S-16 zastosowany w Syrenie Sport powstał wcześniej niż samochód. Początkowo był wyposażony w jedne gaźnik i osprzęt silnika z Samochodu Panhard Dyna (dlatego często można znaleźć nieprawdziwą informację, że silnik bazował na Panhardzie). Po zamontowaniu w samochodzie zmieniono układ zasilania. Zamontowano dwa gaźniki Solex, prądnicę i rozrusznik z seryjnych samochodów Warszawa. Z Panharda pozostała pompa paliwowa i aparat zapłonowy. Model silnika wykonany został w Alibre Desig, po obróbce w Blendrze został wyrenderowany w OctaneRender. http://www.syrenasport.eu http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja Pozdrawiam Marcin
  5. Witam. Wizualizacje modelu Syreny Sport, który posłuży do odbudowania samochodu. Prace nad odbudową ruszają w najbliższym czasie. o tym co robimy możecie poczytać na naszej stronie. Rendery pokazują jak najprawdopodobniej samochód wyglądał. Model został odtworzony na bazie archiwalnych fotografii i fragmentów oryginalnej dokumentacji projektowej do której udało nam się dotrzeć w trakcie prac. Taka metoda pozwoliła na wierne odtworzenie proporcji nadwozia. Nasze prace objęte są patronatem Muzeum Techniki w Warszawie, Muzeum Motoryzacji w Warszawie, Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie. W najbliższym czasie pod dachem szczecińskiego muzeum rozpoczną się prace nad pierwszym etapem odbudowy samochodu. Na początku powstanie model w skali 1:1, który posłuży do sprawdzenia wszystkich proporcji i po ostatecznym dopracowaniu do wykonania form nadwozia. Samochód zostanie odbudowany w ciągu najbliższych 2 lat. Projekt rekonstrukcji Syreny Sport jest prowadzony przez Fundację im. prof. Cezarego Nawrota. Fundacja współpracuje z rodziną prof. Nawrota, FSO, Klubem Pracowników i Przyjaciół FSO oraz z muzeami. Jedną z pierwszych prac Fundacji obok Syreny Sport jest skatalogowanie i zebranie dorobku prof. Nawrota. Udało nam się odnaleźć materiały na temat 21 projektów samochodów, które profesor Nawrot wykonał w ciągu 30 lat pracy zawodowej. Model został wykonany w Blenderze i Alibre Design. (nadwozie blender, podwozie i pozostałe podzespoły Alibre) Rendery zostały wykonane w OctaneRender za pomocą karty graf. GTX 580 Zainteresowanych tematem zapraszamy na naszą stronę ( http://www.syrenasport.eu ) oraz na Facebooka ( http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja ) Pozdrawiam Marcin edit: przepraszam za straszną kompresję jpg, starałem się zmieścić w limicie..
  6. Norap - Nie zupełnie masz rację. Cały zestaw z GTX285 pobiera 285 Watt. Ja mam Quadro FX4500 (110 Watt max) + GTX470 (215 Watt) + Core i7 @3,2 Ghz +6gb Ram + dyski, teledyski itp.... na zasilaczu Chiefteca 650 Watt.... Bez problemu z wydajnością zasilacza. A pod Maxem i tak się wiesza jeśli GTX pracuje jako główna karta. Sam bym chciał znać rozwiązanie
  7. m.arc.in

    Jaka grafika ?

    ca mel Możesz mieć racje. Problem jakiś właśnie mam. Sam się zastanawiałem o co chodzi z tą kartą. Wydawało mi się, że powinna być tak samo szybka jeśli nie szybsza od staruszka Quadro. Poza tym nie zgodzę się z Tobą, że te karty nadają się wyłącznie do CAD. Są róznice w wydajności pracy samych Quadro. Jeśli nie są zainstalowane sterowniki (performance driver) i karta pracuje w directx jest zauważalna różnica w wydajności. A z GTX-em na prawdę nie wiem o co chodzi. Staram się przygotować kompa pod Octane Render. Dlatego zakup GTX-a. Jestem jednak bardzo zawiedziony jego marną wydajnością. Może jest to spowodowane jakimś mykiem ze strony Nvidii, który zastosowali w sterownikach. W tej chwili w kompie są 2 karty. Quadro jak główna i GTX jako druga. Niestety po zainstalowaniu GTX-a quadro też zwolniło i działa wyłącznie w directx...
  8. m.arc.in

    który monitor wybrać?

    Richard Hade - zobacz jeszcze na Samsunga F2380. Monitor jest dość dobry. Używam takiego od listopada. Kolory i kontrast na niesamowitym poziomie. Są problemy z kalibracją i standardowe ustawienia / profil Samsunga fabryczny nie są najlepsze. Polecam poczytać o nim na FrazPC. Jest tam test i opis. W teście znajdziesz też skalibrowany profil. Uwalnia wiele więcej kolorów niż w trybie standardowym. To chyba najlepszy profil jaki znalazłem do tego monitora. Problem z nim może być taki, że kolory na standardowym profilu są tak wyciągnięte, że wszystko na nim, nawet obrazki o małym kontraście wyglądają rewelacyjnie. Trzeba go zmusić do tego, żeby pokazywał gorszy obraz... link do artykułu: http://www.frazpc.pl/artykuly/265691,Samsung-SyncMaster-F2380---PVA-wkracza-do-walki-z-TN.html
  9. Coś mi się wydaje, że klimet o tym nie mówi, i tego nie pokazuje, ale tam w środku profili stalowych jest rdza, w skrzyni wszelkie wałki, zębatki i trybiki, a w silniku olej w idealnym poziomie. Zapewne powietrze zamknięte wewnątrz metalu także wymodelował.... łącznie z temperaturą i ciśnieniem. Nie mogę, po prostu nie mogę. Jak on to robi? Im dłużej oglądam, tym bardziej mi się podoba... Klimet. Silnik jest zapowietrzony. Zanim wyjedziesz na miasto, musisz go odpowietrzyć i trochę pod pompować. W odstojnikach, (filtrach paliwa przed pompą) wyraźnie jest powietrze.... Nie zapali na dotyk...
  10. Jak w temacie. Próbuje zrobić z mojego kompa dobrą (dość dobrą - w ramach rozsądku) konfigurację do Octane Render. Na razie używam, tylko dema, ale jak poradzę sobie ze sprzętem chce kupić licencję, do czego namawiam, nie tylko ze względu na ceny. Platforma: Win7 64, Core i7 920 @ 3 Ghz, 6GB Ram, PNY QuadroFX 4500, ZOTAC GF GTX-470. W zasadzie na papierze dość pięknie... tak. Tylko problem powstał po zamontowaniu obu kart w komputerze. Główną kartą jest Quadro, GTX jest na 2 slocie i nie ma do niego podłączonego monitora. 1 objaw problemów to brak współpracy między quadro i gtx-em. Wygląda na to, że problem leży gdzieś na poziomie sterowników. Po zainstalowaniu i zainstalowaniu GTX-a Quadro przełączyło się na directx co spowodowało zmniejszenie wydajności karty. Po zamianie kart. Główna to gtx, quadro jako druga jest jeszcze gorzej. Oczywiście według info na forum Octane'a powinno być tak, że quadro jest jako karta główna, a gtx jako karta pomocnicza. Niestety objawy są takie że Octane działa w takiej konfiguracji dość wolno. Nie osiąga podanych na forum średnich wartości dla GTX470. Dodatkowo pojawiły się problemy z wyświetlaniem grafiki itp. Próba zainstalowania sterownika do maxa dedykowanego dla quadro zakończyła się komunikatem, że nie ma odpowiedniego hardware'u. Nie wiem czy to za sprawą Nvidii i ich sterowników, czy też robię coś źle. Po wyjęciu Quadro i zostawieniu tylko GTXa Octane odzyskuje sprawność, ale wydajność na dx10 dla GTXa w Maxie jest żenująca.... Karta jest około 10x wolniejsza od quadro przy scenie 1,5 mln poly. Po raz pierwszy od dawna zobaczyłem degradację w viewportach... Mam nadzieję, że ktoś z was będzie w stanie pomóc. Może macie jakieś rozwiązania. W zasadzie cała sprawa wynika z przesiadki z maxa na blendera i z vraya na octane...
  11. m.arc.in

    Jaka grafika ?

    Nie wiem jaki masz budżet, ale poszukaj jakiegoś QUADRO na Allegro. Są dużo bardziej wydajne niż karty przeznaczone do gier. Ja mam 2 karty graficzne. GTX470 i Quadro FX4500. Quadro mimo tego że jest dość stare i oparte na kartach z serii 8000 jest i tak dużo szybsze w maxie od GTX-a. przy scenie około 1,5 mln poly na quadro frame rate w maxie wychodzi około 20 -23 klatek na sek. Przy tej samej scenie GTX470 osiąga 1,5 - 2 klatki na sek. Myślę, że to mówi samo za siebie. Do tego można tez zagrać na quadro w gry. Oczywiście efekty i jakośc grania na GTX470 są dużo lepsze, ale ja gram przeważnie tylko w GTR /GTL/ GTR2/ Rfactor.... a w takich grach bez problemu można grac na Full HD i do tego w wysokich detalach.
  12. Klimet to jest po prostu piękne. Pytałem o poly, dlatego, że pracuje nad pewnym autem. Mam teraz scenę, która osiąga ponad milion poly, ale daleko mi do twojego, powiedziałbym pedantycznego podejścia... Rewelacja. Nawet nie chodzi tu o sam pojazd i wykonanie. Wydaje mi się, że masz coś co można nazwać świetnym wyczuciem... chodzi mi o to, że całość sprawia wrażenie nieskazitelnego klimatu dopasowanego do obiektu, nad którym pracujesz. Po prostu MASTA...
  13. teach me MASTA !!! ile to ma poly??
  14. CO do referek... http://195.92.253.2/~kgb/Caterham7/pics/SevenGallery.html jeśli chodzi o materiały to w zasadzie nad nimi w ogóle jeszcze nie pracowałem. Na razie zrobiłem cokolwiek.. ale masz racje opony wyglądają dziwnie.. jeśli chodzi o chamfery.. mówisz o przodzie auta?? w oryginale faktycznie nie jest tak jak na moim modelu.. ale jak pisałem wcześniej nie chodzi mi o idealne odwzorowanie.. bardziej jest to powiedzmy wariacja na temat lotusa 7, coś co można zrobić jako kitcar... ale nie idealna kopia
  15. Witam. To mój pierwszy wip. Zacząłem wczoraj wieczorem, w sumie ze 3 godz. pracy. Dziś postaram się kontynuować. Trochę oldskulowy, do tego nie używam blueprintów... Zobaczymy co z tego wyjdzie, chce zrobić rodzaj kompilacji Lotusa 7 mk I z modelami współcześnie robionymi przez Caterhama... Mam nadzieję że uda mi się dzięki waszej pomocy dopracować szczegóły, zrobić dobry lakier, oświetlenie itp... Komentarze mile widziane... Pozdrawiam Marcin
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności