Skocz do zawartości

PAKO

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. PAKO dodał odpowiedź w temacie → w Wolne dyskusje
    Cześć Orientuje się ktoś w jaki sposób wykonać kilka tysięcy egzemplarzy plastikowej figurki? Chciałbym żeby figurki były zrobione na podstawie modelu 3d, jednak nie muszą być bardzo szczegółowe i moga być jednokolorowe. Zna ktoś może jakieś firmy które zajmują się czymś takim? Domyślam się że cena będzie znacząco się różnić w zależności od materiału, ilości kopii i techniki, ale chciałbym sobie zrobić jakieś rozeznanie w tym temacie. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i linki.
  2. Przy pomocy MAXScript'a eksportuje dane dowolnego modelu do pliku tekstowego. Następnie odczytuje je własnym programikiem i wyświetlam model na ekranie przy pomocy OpenGL. Geometria i normalne eksportują się bez większych problemów, gorzej jest z UV'kami. Gdy koordynaty tekstury są prostym rzutowaniem na przykład "Planar" albo "Cylindrical" to wszystko działa, ale gdy "pokroję" je na więcej elementów w Unwrap UVW to po eksporcie otrzymuję bazgroły. UV wyciągam funkcją "getTVert". Jestem prawie pewien że w moim programie jest wszystko dobrze. Pomocna była by rada kogoś kto też robił własny eksporter :)
  3. PAKO odpowiedział PAKO → na odpowiedź w temacie → 3ds max
    Z cap segmentem działa, dzięki. Ale wciąż nie wiem dlaczego bez niego było coś nie tak :D
  4. PAKO dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Dlaczego na zaokrąglonych krawędziach chamfer działa w ograniczonym zakresie ? Tak jak tutaj: W Edit Mesh nie ma tego problemu ale tam nie ma możliwości ustawienia ilości segmentów. Jak sobie z tym poradzić ?
  5. PAKO odpowiedział PAKO → na odpowiedź w temacie → Blender
    Dzięki, napewno pomoże. :] Blender jest jednak całkiem spoko. Spodziewałem się czegoś gorszego porównując astronomiczną cenę maxa z darmowym Blenderem. Miła niespodzianka. :)
  6. PAKO dodał odpowiedź w temacie → w Blender
    1. (Obrazek poniżej) Jak uzyskać wygładzenie jedynie na czarnych krawędziach, a pomarańczową pozostawić ostrą? Wiem że można to zrobić Auto Smoothem, ale chciałbym ustawiać to ręcznie bo przy lowpoly nie sprawdza się Auto. 2. Efekt Auto Smootha widać tylko po wyrenderowaniu. Co zrobić żeby był widoczny w widoku 3D? Ufff... kolejny dzień przesiadki z maxa na Blendera. Nawet nie jest tak źle, dobrze że jest to forum i sporo tutków. :]
  7. PAKO odpowiedział PAKO → na odpowiedź w temacie → Blender
    W takim razie pokażę dokładnie jak to robiłem w maxie. 1.Mam pojedyńczy obiekt z dwoma innymi teksturami i ustawionymi UV: Z tym nie powinno być problemów w Blenderze. 2.Używam "Render To Texture", funkcja ta używa innych ustawień UV i pozwala na wyrenderowanie np: lightmapy lub mapy normalnych, w tym przypadku kompletnej mapy z cieniami: W ten sposób uzyskałem jedną teksture zamiast dwóch i w dodatku z cieniowaniem, przydatne podczas tworzenia obiektów do gier. Da się zrobić coś takiego w Blenderze ? @mara Co do tego Bake to dostaje Error "No images found to bake to". Chodzi o teksture, czy o coś innego ? Teksturę mam nałożoną.
  8. PAKO dodał odpowiedź w temacie → w Blender
    W Blenderze jestem początkujący, do tej pory używałem maxa. Jest w blenderze odpowiednik "Render To Texture" z maxa ? Gdzie znajduje się taka funkca? W maxie są "Unwrap UVW" i "Automatic Flatten UVs". Tekstura renderuje się na podstawie "Unwrap UVW" ale orzymujemy ją ułożoną jak w "Automatic Flatten UVs". Chciałbym uzuskać podobny efekt w Blenderze, inne UV na wyrenderowanej teksturze od UV użytego podczas renderowania. Namieszałem tak że sam bym tego nie zrozumiał, mam nadzieje że ktoś to zrozumie :)
  9. PAKO dodał odpowiedź w temacie → w Rigging & Animation
    Wie ktoś jak zrobić animacje w której szlifierka kątowa i palnik zamontowane na mechanicznych ramionach wycinają z kawałka metalu jakeiś kształty lub litery ? Chodzi mi o sam efekt wycinania i przecinania czegoś.
  10. PAKO odpowiedział FunnyBunny → na odpowiedź w temacie → 3ds max
    http://images.autodesk.com/adsk/files/3dsmax_8_Reference_help.zip Link do User reference 3ds max 8, jest to poprostu help.
  11. PAKO dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Jak zrobić lustrzane odbicie tej dłoni po prawej żeby nie wychodzilo coś takigo:
  12. PAKO odpowiedział Tomasz Kucharz → na odpowiedź w temacie → Plugins
    Tu są pluginy którymi to się da zrobić: http://www.maxplugins.de/max5.php?search=stereo]
  13. PAKO odpowiedział PAKO → na odpowiedź w temacie → 3ds max
    No tak, będzie trudno ale postarm się to wypróbować. Zobacze co mi z tego wyjdzie.
  14. PAKO odpowiedział PAKO → na odpowiedź w temacie → 3ds max
    Powiedzmy że mam 2 podłóżne boxy które przyciągają się do siebie albo odpychają w zależności którymi stronami sią do siebie zwrócone. Jak to zrobić ?
  15. PAKO dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Da się w maxie symulować oddziaływujące na siebie magnesy ? Nigdy nie robiłem czegoś takiego, ale jest może na to jakiś sposób.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności