Cześć, w końcu odważyłem się napisać mój pierwszy post na tym forum. Dwa słowa o mnie: jestem Kuba i jestem na drugim roku studiów Grafiki i Multimediów. Choć działam głównie w 2D, to zawsze ciągnęło mnie w stronę coraz większego realizmu i finalnie myślę, że 3D. Zawsze jednak brakowało skilla i umiejętności.
Trochę czasu się zastanawiałem nad założeniem tematu, bo każdorazowo jak przeglądam tutaj Wasze prace no to muszę potem zbierać szczękę z podłogi i trochę wstyd swoje wrzucać 🤪 Nadszedł jednak czas, że myślę o 3D coraz poważniej i - tak trochę nieśmiało - klecę ten mój temacik z nadzieją, że ktoś tutaj zajrzy i podpowie co można zrobić lepiej, co poprawić i ogólnie - w jakim kierunku iść.
Może pokażę z jakiego mniej więcej poziomu startuję, kilka moich szkiców:
Jeśli chodzi o 2D, to wrzucam tu trzy prace, z których jestem najbardziej dumny i jednocześnie które sprawiły mi najwięcej trudności:
W ostatnim czasie, trochę z myślą o modelowaniu 3D ćwiczę anatomię czaszki. Dodatkowo dzięki projektowi na studia spróbowałem narysować postaci według proporcji Loomisa, na formacie B2:
Niewiele, ale może na początek wystarczy. Ogólnie cały czas szukam kierunku i coraz bardziej mam chęć spróbować modelowania 3D, teksturowania, renderowania. Wiem że na początku może być ciężko, no ale może dzięki temu tematowi będę miał dodatkową motywację do ćwiczeń 😉
Jeśli chodzi o modelowanie 3D, to zaczynam od kompletnego zera. Zastanawiam się nad kursem z podstaw ZBrusha na CG Wisdom, może ktoś miał styczność i podzieli się wrażeniami? Kurs kosztuje 120 ziko, dużo lub mało dla kogoś, ja na razie po prostu chciałbym się dobrze nauczyć podstaw, głównie chyba pracy z interfejsem lub samym programem.
Dobra, wyszło trochę przydługo 😉 Dzięki każdemu, kto przeczytał moje wypociny i dziękuję za każdą odpowiedź 😉