Panowie mają w ogóle pojęcie czym jest VFX Reference Platform? VFX Reference Platform ma ten problem, że nie aktualizuje na bieżąco wersji Pythona, siedząc prawie trzy lata na starej, niewspieranej wersji. Tylko tutaj się rozbija kwestia wspierania tego standardu, reszta bibliotek jest na bieżąco wspierana (OpenSubdiv, EXR itd.). Co się stanie po takim ogłoszeniu? NIC. Ludzie i studia mają dalej swoje pipeline'y, wszystko będzie dalej działać, będzie można wymieniać się danymi pomiędzy oprogramowaniem bez problemu.
@Nezumi
Zapytano się community, tylko jedno studio odpowiedziało. Ten temat wraca co roku. Twierdzisz, że projekt jest komunistyczny? Jeśli chciałbyś oddać go społeczności, aby rządziła projektem, wówczas z czym mielibyśmy do czynienia? xD Ktoś decyzje musi podejmować, a opiekunem projektu jest fundacja, temat był dyskutowany ze społecznością, ale obudziło się paru krnąbrnych co nawet w VFX nie pracują ale przeczytali, że VFX reference platform jest INDUSTRY STANDARD i już panika, że Blender "nie będzie" industry standardem xD
Fundacja co roku daje sprawozdania na co wydaje pieniądze, polecam przeczytać, a nie mądrzyć się. https://download.blender.org/institute/blender-annual-report-2020-v1.pdf
W Chaos Czech siedzi ponad 20 osób, ponad 20 osób tylko nad samym rendererem, Coroną. W Instytucie te parę osób siedzi nad: modułami modelowania, teksturowania, shaderami, animacji, VFX, VSE, Grease Pencilem, Eevee, Cyclesem, całym core, i resztą i do tego na bieżąco bugfixują i odpowiadają na pytania, a całość jest przejrzysta i transparentna - można sprawdzić co kto robi i w jakiej ilości. Porównajmy to do innych otwartych narzędzi albo do komercyjnych. Ogrom zmian jakie dają ci programiści jest nieporównywalna z czymkolwiek co widzimi, zwłaszcza jak na tak mały team i community które również dodaje kod.
A co tutaj koliduje? Grant dostał Kevin Dietrich - pracował nad API Cyclesa. Żadna praca nie została utracona bo są to oddzielne moduły, a sam Cycles nie został napisany od nowa, a jego kluczowe komponenty. I co miało im się uwidzieć, jeśli usprawnili silnik do najnowszych standardów, pozwalając na implementację nowych funkcji i przyspieszenie samego silnika?
W której wiadomości to jest bo nie kojarzę? Kaustyka została dodana przez programistę z facebooka, na razie jest to oddzielny branch, w fazie testowej. Jak zostanie dodany do mastera to wówczas można rozmawiać o działaniu tej funkcji. Zapominacie o tym, że przez otwartość projektu macie dostęp do wszystkich funkcji, które nie służą do produkcji!