Skocz do zawartości

jacek07g

Members
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

jacek07g's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • One Month Later
  • Week One Done
  • First Post Rare

Recent Badges

5

Reputacja

  1. Przedstawiam konkretne argumenty, w zamian nic nie dostaję. Jak to mówią, psy szczekają, karawana jedzie dalej, zobaczymy co będzie bo jak na razie NIC szczególnego oprócz sprzeciwu (dosłownie) paru ludzi. W jaki sposób? Stefan Werner, programista Tanget Labs (oddziału Tanget Animation) pisał, że Blender absolutnie nie był problemem i nie zagrzebał firmy. Next Gen i Maya and the Three były wykonane w Blenderze i w oparciu o zmodyfikowanego Cyclesa. Obie produkcje wyszły. Netflix nie chciał finansować kolejnych projektów - firma pada. Równie dobrze możemy pisać o Rhythm & Hues Studios i Blue Sky że pogrzebało ich Houdini/Maya i cokolwiek na czym pracowali. A w rzeczywistości w pierwszym przypadku chodziło o kasę, a w drugim to też o kasę i wykupienie przez Disneya. Wyjaśnię ostatni raz: macie mylny pogląd na to jak powstaje oprogramowanie. Nie jest możliwe aby 12 osób + granty + community zrobiło WSZYSTKO dla WSZYSTKICH. SideFX ma ponad 100 pracowników! Nie da się zrobić od razu wszystkiego, a jak już zaimplementujesz jedną funkcję, nadchodzi etap bugfixowania tej funkcji co zajmuje też sporo czasu. Oczekujecie high endowego oprogramowania na poziomie Majki lub Houdini. Błąd, Blender nie ma szans na konkurowanie na tego topa VFXów (obecnie). Ale rozwija się, a następny projekt będzie ciekawym egzaminem. I jest doskonałym narzędziem dla freelancerów, małych firm, studiów. Spełnia się niesamowicie dobrze w gamedevie, archvizie, w marketingu, w concept arcie. Naliczyłem ~10 postów kompletnych nonejmów. Z czym. Główna część wpływów to kasa od Epica, Intela, NVidii, AMD, Apple itd. Zapewniam cię, że ta "KATASTROFA WIZERUNKOWA" nie wywoła cofnięcia finansowania.
  2. Od większej wersji, czyli 2.80 zmieniono bodajże tylko jeden skrót klawiszowy - "Merge" z CTRL + M na klawisz M. Skróty klawiszowe zawsze wyświetlają się w wyszukiwarce, po wpisaniu funkcji. Oczywiście, że do niczego. No, oprócz ponad 16 filmów, jednej gry i paru tam drobniejszych projektów od 2006 roku 😛 Wyjaśnię jak wygląda struktura: mamy Blender Foundation jako jednostka non profit, Blender Institute jako komercyjna jednostka - zajmują się one rozwojem Blendera; jest jeszcze Blender Studio, które odpowiada za produkcję filmów i tutoriali (np. dawny Blender Cloud który teraz jest po prostu Blender Studio). Produkcja tych filmów napędza zmiany, które wynikają z potrzeb produkcyjnych Studia. Tak, dostaję bezpośrednio od Tona tę roczną rezerwę 145 tys. €. Mam stare konto od 10 lat, do którego nie da się zresetować hasła, także wybacz, ale ten ad personam jest nie trafiony. Nie muszę ratować wizerunku Blendera bo mam to gdzieś, prostuje zwyczajnie kłamstwa, manipulacje i nadinterpretacje. Ja zaczynałem swoją przygodę z Blenderem 15 lat temu, potem Max, i znowu Blender. Oba programy są warte uwagi, ale Max nie rozwija się i nie odświeża swojego core'u przez co jest starym trupem. Powiedziała jedna osoba. Ah no i te jeszcze 5-10 pod postem. Tylko jedno studio odezwało się, że może trochę być to problematyczne, a inne studia typu Ubisoft Anim Studio, Wizart, Khara i inne zainteresowane są w kontakcie z Fundacją bo w końcu ją finansują. Gdyby był z tym większy problemy - Fundacja dalej by ciągnęła na tym starym Pythonie. Wg programistów to tak, nawet tych przeciwnych odrzuceniu VFX Platform. Ja przypominam tylko, że jedyną różnicą będzie tylko wsparcie dla najnowszego Pythona, reszta bibliotek jest na bieżąco aktualizowana. Blender jest zgodny z VFX Platform (oprócz tylko jednej sprawy), panikujecie bez potrzeby, jakby się zawalił cały świat. Produkcje będą dalej powstawać, jeśli będą jakieś problemy to da się je rozwiązać, bo większe studia i tak mają devów do samego ogarniania i spięcia pipeline'u. Do tego nie chcę się nawet odnosić bo nawet takiej tezy nie postawiłem. Mnie nic, devom da więcej korzyści niż trzymanie starszych wersji. Zapytaj się o szczegóły na devtalk.blender.org, są to sprawy których ani ja ani ty nie zrozumiemy. Tylko bez obelg o komunizm bo to jednak niski poziom.
  3. Moim zdaniem skupianie się na VFX to jest największy błąd jeśli chodzi o rozwój Blendera, ta branża jest zdominowana przez komercyjne oprogramowanie i fundacja nigdy nie będzie w stanie na bieżąco rozwijać skomplikowane narzędzia (do symulacji, riggowania itd.), które są w posiadaniu wielkich studiów. Ale z drugiej strony nikt nie powiedział, że Blender ma być konkurencją do Houdiniego i być głównym narzędziem ILM albo Wety - zawsze jest dużo miejsca dla małych i średnich produkcji. Inny problem to licencja, która mocno blokuje bezpośrednie użycie komercyjnych narzędzi. Oczywiście rozwój w tym kierunku napędza też inne równolegle. Tak jak pisałem, ten temat powracał co roku, i w 2021 to była wersja 3.7 która była przestarzała o 2,5 roku. Polecam poczytać dyskusje devów, część była przeciw odrzuceniu, np. Brecht Van Lommel, czyli twórca Cyclesa, ten który odszedł z Fundacji do Solid Angle, a gdy Autodesk przejął studio - od wrócił do Blendera. Przy czym stwierdzili, że utrata na kompatybilności Pythona jest w praktyce mało istotna. Przypomniał mi się temat sprzed bodajże 15 lat jak ludzie tutaj na tym forum wystraszyli się gdy w Blenderze usunięto oddzielny tryb do UVkowania, i połączono z trybem Edit - obecnie już nikt o tym nawet nie pamięta. Nie jest to ta sama waga co VFX Platform Reference, jednak tutaj jest też podobnie jeśli chodzi o strach. A jeśli chodzi o słuchanie community to tylko powiem, że ludzie się wkurzyli że Blender Studio (jednostka obok Insytutu i Fundacji) robi ciągle stylizowane filmy. No i twórcy posłuchali i w tym roku będzie film opisywany jako "A high-visual-impact, action-packed 2-minutes-long animation inspired by the game cinematics and realtime demos formats." Także spodziewajcie się jeszcze bardziej przybliżenia do tego mitycznego INDUSTRY STANDARD, bo w końcu robią fotorealistyczną animację, a więc programiści będą musieli trochę usiąść nad tematem Color Managmentu, Compositingu i wielu innych 😉 Co jeszcze w 2022? Oprócz real-time'owego compositingu w viewportcie, to oddzielny tryb do retopologii, przebudowa sculpt mode'u, lepszy asset browser, duzo nowości w Cyclesie, Eevee 2.0 z Vulcanem i Ray Tracingiem i wiele innych 🙂
  4. Panowie mają w ogóle pojęcie czym jest VFX Reference Platform? VFX Reference Platform ma ten problem, że nie aktualizuje na bieżąco wersji Pythona, siedząc prawie trzy lata na starej, niewspieranej wersji. Tylko tutaj się rozbija kwestia wspierania tego standardu, reszta bibliotek jest na bieżąco wspierana (OpenSubdiv, EXR itd.). Co się stanie po takim ogłoszeniu? NIC. Ludzie i studia mają dalej swoje pipeline'y, wszystko będzie dalej działać, będzie można wymieniać się danymi pomiędzy oprogramowaniem bez problemu. @Nezumi Zapytano się community, tylko jedno studio odpowiedziało. Ten temat wraca co roku. Twierdzisz, że projekt jest komunistyczny? Jeśli chciałbyś oddać go społeczności, aby rządziła projektem, wówczas z czym mielibyśmy do czynienia? xD Ktoś decyzje musi podejmować, a opiekunem projektu jest fundacja, temat był dyskutowany ze społecznością, ale obudziło się paru krnąbrnych co nawet w VFX nie pracują ale przeczytali, że VFX reference platform jest INDUSTRY STANDARD i już panika, że Blender "nie będzie" industry standardem xD Fundacja co roku daje sprawozdania na co wydaje pieniądze, polecam przeczytać, a nie mądrzyć się. https://download.blender.org/institute/blender-annual-report-2020-v1.pdf W Chaos Czech siedzi ponad 20 osób, ponad 20 osób tylko nad samym rendererem, Coroną. W Instytucie te parę osób siedzi nad: modułami modelowania, teksturowania, shaderami, animacji, VFX, VSE, Grease Pencilem, Eevee, Cyclesem, całym core, i resztą i do tego na bieżąco bugfixują i odpowiadają na pytania, a całość jest przejrzysta i transparentna - można sprawdzić co kto robi i w jakiej ilości. Porównajmy to do innych otwartych narzędzi albo do komercyjnych. Ogrom zmian jakie dają ci programiści jest nieporównywalna z czymkolwiek co widzimi, zwłaszcza jak na tak mały team i community które również dodaje kod. A co tutaj koliduje? Grant dostał Kevin Dietrich - pracował nad API Cyclesa. Żadna praca nie została utracona bo są to oddzielne moduły, a sam Cycles nie został napisany od nowa, a jego kluczowe komponenty. I co miało im się uwidzieć, jeśli usprawnili silnik do najnowszych standardów, pozwalając na implementację nowych funkcji i przyspieszenie samego silnika? W której wiadomości to jest bo nie kojarzę? Kaustyka została dodana przez programistę z facebooka, na razie jest to oddzielny branch, w fazie testowej. Jak zostanie dodany do mastera to wówczas można rozmawiać o działaniu tej funkcji. Zapominacie o tym, że przez otwartość projektu macie dostęp do wszystkich funkcji, które nie służą do produkcji!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności