Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

pecet

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. pecet odpowiedział pecet → na temat → Work in progress (WIP)
    Dzięki za odpowiedzi i reakcje. Kolejne etapy. Dziwne elementy składające się na deskę rozdzielczą. Coś nowego, ale całkiem przyjemnie się modeluje. Cos jak żyroskop (?) ale to chyba prędkościomierz: To nie wiem, chyba nawigacja ;)zegarki, logo, procesor (?)boczne ozdoby/oświetlenie i widok na kompletną deskę rozdzielczą:
  2. pecet odpowiedział pecet → na temat → Work in progress (WIP)
    Zrobiłem 7, ale w razie czego łatwo dwie szprychy usunąć bo poszedłem na łatwiznę i nie połączyłem ze środkiem ;) Nie jestem fanem tego wnętrza, projektanci chyba za mocno odlecieli, raczej nie ma szans, żeby w podobnej formie wystąpiło w jakimś produkcyjnym modelu, ale działam dalej. Pierwsze przymiarki, proste formy, żeby rozmieścić elementy i złapać proporcje. i kierownica gotowa:
  3. pecet odpowiedział pecet → na temat → Work in progress (WIP)
    Dokładnie, wczoraj ze dwie godziny wpatrywałem się w felgę, czy ma 5 czy 7 małych szprych pomiędzy ramionami. Nadal nie mam pewności ;)
  4. pecet odpowiedział pecet → na temat → Work in progress (WIP)
    Tak, te cięcia to już moje wymysły (jeszcze jest za drzwiami) ale dzięki za czujność :) Ten concept to tylko makieta, a w zasadzie dwie oddzielne - zewnętrzna i wewnętrzna, więc będę trochę improwizował, zwłaszcza jeżeli chodzi o wnęki drzwi.
  5. pecet odpowiedział pecet → na temat → Work in progress (WIP)
    Dzięki. Lubię jak się nic nie gnie na połączeniach i przy detalach, dlatego wycinam po zagęszczeniu. Co prawda NURBSy to nie są ale i tak cieszy oko :) Faktycznie, ciężko było złapać kształty, bo mało było "punktów zaczepienia" a i cała bryła jest praktycznie jednolita, ale sam concept ma mało detali, więc dosyć szybko i przyjemnie się modelowało. Z zewnątrz praktycznie skończony, brakuje mi tu lusterek chyba jakieś dorobię: Felga: tylna lampa i dyfuzor/dół zderzaka detale wokół szyb: i całość:
  6. pecet odpowiedział pecet → na temat → Work in progress (WIP)
    Dzieki. Dla mnie piękne nawiązanie do klasycznej motoryzacji w nowoczesnym wydaniu. Ten nowy grill w GLC EV wygląda jak doklejony w PS, a tu pięknie się komponuje. Zorientowałem się, że w tym roku minęło 20 lat od kiedy się zarejestrowałem na forum, z tej okazji wypadało by się wykazać jakąś aktywnością ;) Dzięki. Staram się, ale niestety musiałem zagęścić miejscami, więc już nie jest tak równomierna. Za to odbicia się tak nie krzywią wokół linii podziałów i detali jak np. tylne lampy. Dzięki, Tak, zdecydowanie to auto ma coś w sobie, a modelowanie go to przyjemność (ostatnio trochę do modelowania podchodziłem jak do zwykłej roboty, którą trzeba wykonać. a modelowanie tego auta to przyjemność jak za dawnych czasów ;)) Camera match za pomocą Image Modelera (stary program) a potem ręczne poprawki już w 3ds max. Kolejne etapy: Lampa, niby prosta ale kilka razy wracałem do wcześniejszych etapów: Wyodrębnianie paneli, detale itp:
  7. pecet odpowiedział pecet → na temat → Work in progress (WIP)
    Dzięki, Modeluje dalej, zderzak z atrapą gotowy:
  8. pecet odpowiedział pecet → na temat → Work in progress (WIP)
    Gotowy base mesh. Skupiłem się tu na wygładzeniu powierzchni. Specjalnie pominąłem główne wycięcia, bo na takiej lekkiej siatce powodowałyby zniekształcenia. Zachowałem jedynie linie z poprzedniego basemesha, żeby nadal wszystkie główne elementy były na swoim miejscu. Te linie pomogą mi później w wycinaniu już na gęstszej siatce (po mesh smooth x1).
  9. Cześć, Jak tylko pokazali ten concept, od razu zachciało mi się modelować (co rzadko się zdarza przy nowych autach ;). Niestety jak przy większości aut, nie ma blueprintów, więc robię z camera match. Wstępne dopasowanie do zdjęć i złapanie głównych krzywizn za pomocą spline: I pierwszy szkic basemesha, na razie z wycięciami szyb i lamp, żeby upewnić się, że wszystko jest na swoim miejscu:
  10. No chyba, że różnica w cenie między tokenami na wygenerowanie obrazów a roboczogodzinami grafika przekona klienta, że jednak ten pierwszy rezultat jest wystarczający i poprawek nie trzeba. Wiecie, że często te poprawki to bardziej widzimisię klienta, nie mające realnego wpływu na ostateczny odbiór grafiki. Taki przykład, robiłem kiedyś rendery motocykla dla klienta, poprawki, lakier bardziej czerwony, cień nie taki, tu coś za bardzo się odbija itp. Po jakimś czasie zobaczyłem te rendery na standach z jakimś badziewiem w biedronce, czy innym dyskoncie. Jak myślicie, czy Janusz z Grażynką podczas zakupów stanęli przy tym standzie, popatrzyli na motocykl i stwierdzili, że o ładnie dopracowany render, kupimy tego batonika (czy co tam było)? Albo samolot, który robiłem do filmu, siedziałem nad nim 2 miesiące, poprawek masa żeby wyglądał realistycznie i był historycznie zgodny, a potem na ekranie widoczny przez 10s, że sam nie byłem pewny czy to ten model, który robiłem. Chodzi mi o to, że z naszej perspektywy coś może wydawać się ważne (a ta wartość wynika z poświęconego czasu i włożonego trudu) ale jak spojrzymy szerzej to widzimy jak ten nasz wkład jest mało istotny. I jeżeli różnica w cenie między tymi 100% a 95% będzie odpowiednia, to sami rozumiecie.
  11. Na poprzednich przykładach można by powiedzieć, że 'ściąga' z istniejących zdjęć tych aut, ale tu dałem fikcyjne auto, prompt "wkomponuj auto w scenerie leśnej drogi, nie zmieniaj pozycji auta" i też wszystko się zgadza...
  12. To narzędzie faktycznie robi wrażenie, zwłaszcza, że potrafi nie wymyślać, nie przerabiać, tylko pracować na tym co mu się dało. W innych generatorach zazwyczaj auto zmieniane było na jakieś z grubsza podobne, a tu faktycznie jest to samo auto i to samo tło, w dodatku ubrudzone i oświetlone w miarę z sensem. Jeszcze większe wrażenie robi, gdy ma polecenie wygenerowania tła z promptu a nie z obrazka. Na tym przykładzie nie widać, ale ten banana potrafi obrócić trochę auto, czy zmienić perspektywę przy zachowaniu oryginalnego wyglądu auta, czy nawet ułożyć refleksy adekwatnie do krzywizn karoserii, dla mnie czary ;)
  13. Zorientowałem się, że nie w tym wątku odpowiadam (miało być do pomysłu Microsoftu, z sąsiedniego tematu), ale proszę:
  14. Cześć, Próbuję oteksturować model samolotu w SP (wcześniej do tego celu używałem PS). Zrobiłem za pomocą path tool ścieżki (wszystkie w jednej warstwie), na których mają być nity, na jednym skrzydle. Czy jest możliwość aby te ścieżki skopiować i odwrócić na drugie skrzydło? Dodanie filtru mirror, niestety nie działa na ścieżki. Próbowałem też filtr transform, ale ten chyba działa tylko na mapie UV 2D. Może istnieje lepszy program to takiego celu jak rysowanie precyzyjnych kształtów na modelu?
  15. Dokładnie. Póki można, trzeba korzystać z AI na swoją korzyść. Z CO-pilot oskryptowałem powtarzalne czynności w 3ds max, Blenderze i c4d nie mając zbytnio pojęcia o programowaniu.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.