Witajcie.
Liczę się z tym, że pewnie uznacie to co chcę zrobić za mało profesjonalne. Jeżeli macie jakiś inny pomysł, to oczywiście będę wdzięczny za podpowiedzi. Ale wracając do tego o co mi chodzi. Muszę wykonać wizualizację obiektu z zagranicy. Otrzymałem zdjęcia w które muszę wpisać obiekt. Fotograf przesłał mi również panoramy (zwykłe 360 ale nie sferyczne). I teraz chciałbym użyć tych panoram jako HDRow i oświetlić nimi scenę tak żeby wszystko ładnie się zgadzało. Zapisałem te panoramy jako HDRy i wrzuciłem je jako texturę do vray dome. Niestety przy opcji spherical environment jak pewnie się domyślacie wychodzi kaszana z odbiciami. Max oczywiście zawija panoramę strasznie ją kaszaniąc przy okazji, tak, że nic się nie odbija ani nie jest oświetlone właściwie. Jak narzucam tego hdra jako texturę na zwykłęgo sphera to widać jak to beznadziejnie wygląda. Jak daję Explicit map to wtedy jest ok, no ale hdr znowu nie oświtla w ogóle i odbić też nie ma. Da się coś z tym zrobić? Zapanować jakoś nad ustawieniem tej mapy? A może da się jakoś oszukać maxa i przerobić tą zwykłą 360-tke na panoramę sferyczną jakoś w szopie albo innym sprytnym programie? No chyba, że macie jeszcze jakiś inny pomysł na to, żeby oświetlić render tą panoramą, tak, żeby jak najbardziej odwzorować rzeczywiste oświetlenie tego miejsca ?
Jeżeli napisałem jakieś bzdury to sory. Przejrzałem już parę tematów tu na forum, ale nie znalazłem konkretnej odp na mój problem. Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.