Skocz do zawartości

powelt

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. powelt odpowiedział powelt → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    Ok, dzięki spróbuję. Czyli , że bez speherical panoramy ciężko będzie rozłożyć takiego podrobionego HDR-a? Bo wiadomo, na obiekcie użyję sobie uvw map i da się to jakoś pi razy drzwi wyprostować. Rozum, że przy vray dome i vray HDRi nie ma zbytnio możliwości edycji rozłożenia tej mapy? No nic, pokombinuję inaczej. Dzięki za pomoc tak czy siak. Pozdrawiam.
  2. powelt odpowiedział powelt → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    Nie w tym problem ;) Wiem o co chodzi w HDR tylko tak to jest, że nie mam możliwości posiadania panoramy HDR i sobie próbuję poradzić tak jak umiem. Zrobiłem oszukane HDR porzez zabawy z obróbką do 3 rożnych zdjęć. Więc oświetla dobrze tylko źle się mapuje. Po prostu nie umiem zrobić spherical map nawet próbując oszukać jakoś te dwa (górne i dolne) ujęcia. Nawet nie wiem w jakim programie poskładać taką spherical map i czy się da tą 360 jakoś obrobić do takiej spherical (proszę wziąć pod uwagę tylko aspekty kombinatorskie). Jak się nie da to trudno.
  3. powelt dodał odpowiedź w temacie → w V-Ray
    Witajcie. Liczę się z tym, że pewnie uznacie to co chcę zrobić za mało profesjonalne. Jeżeli macie jakiś inny pomysł, to oczywiście będę wdzięczny za podpowiedzi. Ale wracając do tego o co mi chodzi. Muszę wykonać wizualizację obiektu z zagranicy. Otrzymałem zdjęcia w które muszę wpisać obiekt. Fotograf przesłał mi również panoramy (zwykłe 360 ale nie sferyczne). I teraz chciałbym użyć tych panoram jako HDRow i oświetlić nimi scenę tak żeby wszystko ładnie się zgadzało. Zapisałem te panoramy jako HDRy i wrzuciłem je jako texturę do vray dome. Niestety przy opcji spherical environment jak pewnie się domyślacie wychodzi kaszana z odbiciami. Max oczywiście zawija panoramę strasznie ją kaszaniąc przy okazji, tak, że nic się nie odbija ani nie jest oświetlone właściwie. Jak narzucam tego hdra jako texturę na zwykłęgo sphera to widać jak to beznadziejnie wygląda. Jak daję Explicit map to wtedy jest ok, no ale hdr znowu nie oświtla w ogóle i odbić też nie ma. Da się coś z tym zrobić? Zapanować jakoś nad ustawieniem tej mapy? A może da się jakoś oszukać maxa i przerobić tą zwykłą 360-tke na panoramę sferyczną jakoś w szopie albo innym sprytnym programie? No chyba, że macie jeszcze jakiś inny pomysł na to, żeby oświetlić render tą panoramą, tak, żeby jak najbardziej odwzorować rzeczywiste oświetlenie tego miejsca ? Jeżeli napisałem jakieś bzdury to sory. Przejrzałem już parę tematów tu na forum, ale nie znalazłem konkretnej odp na mój problem. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
  4. powelt odpowiedział powelt → na odpowiedź w temacie → 3ds max
    Ok, już sobie poradziłem. Jakby ktoś miał podobny problem to skrót alt + spacja i potem strzałkami wybrać przesuń (puszcza się pozostałe klawisze) i wtedy za pomocą strzałek można sobie przesunąć okno tam gdzie się chce.
  5. powelt dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Witam Mam problem z maxem. Pracowałem na laptopie z podpiętym drugim monitorem. Teraz po włączeniu material editora, nie wyświetla się on (utkną na 2 monitorze). Resetowałem wszystkie opcje wyświetlania i nic. Macie jakieś sugestie prócz ponownego podpięcia drugiego monitora?
  6. powelt odpowiedział gumex → na odpowiedź w temacie → Galeria 3D (Finished Works 3D)
    Pomijając już aspekty techniczne, bo jak na pierwszy raz to model nie najgorszy :) Jednak co do architektury - nieciekawa i infantylna ;)
  7. powelt odpowiedział nielot007 → na odpowiedź w temacie → ZBrush
    Rozumiem, z tą zakłądką render, ale czy jest np w zbrushu coś co ma np GI? Czy muszę wywalać do maxa i vrayem np się pobawić? Ostatnio właśnie tak zrobiłem . To moje całkiem pierwsze podejście, więc proszę, nie oceniajcie pod rzadnym kątem modelu, bo już wiem, że to jest najprostrzy, przypadkowy glut:P Chodzi mi tylko o samo zagadnienie renderu, bo reszte poznaje z videotutków;) Zaniedługo zresztą wrzucę WIPa całej postaci:)
  8. powelt odpowiedział nielot007 → na odpowiedź w temacie → ZBrush
    Witam. Bawię się Z od niedawna i ciągle nie umiem nigdzie znaleźć odpowiedzi na jedno pytanie: Jak renderować w zbrushu? Czy wogóle idzie? Jak Wy renderujecie swoje dzieła? Wywalacie je do maxa czy jak? Przepraszam, jeżeli to pytanie jest oczywiste i banalne, ale dla mnie jest ważne.
  9. Jak usuniesz przepalenie będzie fajnie:)
  10. powelt odpowiedział ninja_shuriken → na odpowiedź w temacie → Architektura
    oni to wiedzą bad :P
  11. powelt odpowiedział SansSerif → na odpowiedź w temacie → Dyskusje, pytania i odpowiedzi
    poradzi:) może po drodze jakiś warunek chwycić ale poradzi:) Nie zapominajmy jednak że architekt to inżynier i powinien mieć jakotakie pojęcie na temat fizyki;)
  12. powelt odpowiedział ninja_shuriken → na odpowiedź w temacie → Architektura
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Mur_pruski - może to coś Ci pomoże, albo naprowadzi na właściwy trop, ponieważ tródno konstrukcje nazwać stylem, a napewno nie jest to gotyk:)
  13. Własnie dostałem odpowiednie materiały i spełnie Twoją proźbę o dodatkowe zdjęcia z detlami i oryginalnymi planami:) - poprostu musieliśmy poskanować durze formaty:)
  14. ehhh, tak jak panowie powyżej...
  15. To się zgodze... hehe ;)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności