Skocz do zawartości

Mruczek

Members
  • Liczba zawartości

    94
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Rzeszow

Mruczek's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam, szukałem na forum ale nie natknąłem się na podobny wątek. Od jakiegoś czasu mam problemy z maxem. Otóż czasami na scenie w której pracuje pojawia się kilka obiektów z innej sceny... Nie mam żadnych XRefów itp, jak skasuje te obiekty ze sceny i zapisze plik, to po ponownym otwarciu (nie zawsze) znowu się pojawiają te obiekty, oczywiście na swoich warstwach z tamtej sceny. Mało tego, najbardziej boję się teraz tworzyć materiałów Multi subobject, bo czasami Max zostawia mi jeden slot (a mam np 5 slotów z materiałami) a tworzenie materiałów od początku jest frustrujące! Wujek google też milczy na ten temat... Miał ktoś może taki problem?
  2. Witam. Przypadkowo renderując w VRAY 2.0 (działam na LWF, VrayFrameBuffer) zauważyłem że mając wyrenderowany cały obszar, a później jak np zmienie ISO, F w kamerze i dam render region w Vray Frame Bufferze to zmienia mi również ISO/F w obszarze niezaznaczonym regionem. Czy da się tak zmieniać tak manipulować parametrami na gotowym renderze? (mam nadzieje ze nie zamotałem :))
  3. Witam. Jeżeli chcę dodać renderpassy efektów "Bloom" oraz "Glare" w postprodukcji, to czy macie na to jakiś efektywny sposób lub tricki? Nie chcę aby Max bezpośrednio renderował te efekty, więc robię żeby dodawał mi wyłącznie do renderpassa, później w PS dodaje te passy z kryciem LinearDodge (Add) i za pomocą maski zaznaczam gdzie ma się ten efekt pojawić. Docelowy efekt niby osiągam, ale wiąże się to z malowaniem maski. Czy jest jakaś na to alternatywa, prostsza, szybsza, bo np robiąc animację tym sposobem nic nie zdziałam. Pozdrawiam
  4. Mruczek

    Advanced Painter Problem

    Witam, dopiero teraz zauważyłem tego posta. Myślę że rozwiązaniem problemu byłoby zaznaczenie źdźbeł trawy z których będziesz rozsiewał, nadanie im "Reset Xform", później konwersja znowu do editable poly/edit mesha
  5. Witam. Niestety nie znalazłem na forum podobnego tematu. Mam pytanie - jeżeli przygotuje model 3D w 3dsmaxie i chciałbym z niego stworzyć bibliotekę dla architekta dla formatów: archicad, arcon - to czy są jakieś rozszerzenia exportu dla których mógłbym bezpośrednio z maxa exportować modele do tych formatów? Czy muszę to robić drogą okrężna - export do uniwerslanego formatu, import np w arconie i ponowny zapis do formatu arcona?
  6. Instalujesz poprawną wersję 32/64 bit Vraya pod swój system operacyjny?
  7. Witam. Czy jest jakiś sposób na uzyskanie miękkich refleksów z VRayLight? Zależy mi aby był emitowany dość miękki refleks na obiektach. Próbowałem nałożyć na obiekt Plane materiał Blend z VRayLightMtl w jednym kanale i gradientem jako maską, w celu uzyskania efektu ale wynik nie jest satysfakcjonujący. Fajnie byłoby posiadać mapkę HDRI i z niej pobierać taki refleks, ale darmowe HDRI dostępne w necie nie spełniają moich oczekiwań. Czy macie jakiś ciekawy sposób? Czy można stworzyć mapę HDRI ze sceny, w której ustawie VRayLighty, a później to jakoś zblurować?
  8. Mruczek

    Roleta - odpowiedni materiał

    Pobawiłem się troche. Z wykorzystaniem vray2sidedemtl wychodzi takie coś http://yfrog.com/i3roletaj Zwykly plane, w edit poly nadałem dolnej i bocznej krawędzi grubość
  9. Witam. Chcę stworzyć realistycznie wyglądającą roletę kuchenną. Czy macie jakiś dobry patent na jej stworzenie? Tzn sam model rolety - czy ma on posiadać grubość, czy ma być bez niej. No i jaki materiał. Eksperymentuje vray2sidedMtl ale nie mogę osiągnąć satysfakcjonującego efektu. Światło z okna to vraylight. Pozdrawiam
  10. Witam. Czy macie jakieś doświadczenie z obiektywami Fisheye Nikona? Chcę kupić taki obiektyw do D90 w celu robienia swoich HDRI. Czy moglibyście mi coś polecić, albo któryś odradzić :) Pozdrawiam forumowiczów.
  11. kliment woroszyłow - faktycznie masz rację! Uruchomienie 3dsMaxa jako administrator pomaga i zapisują się wszystkie ustawienia :) Przesiadłem się bezpośrednio z XP na 7 i nie znam niektórych "haczyków" jeszcze :) Wielkie dzięki! Pozdrawiam!
  12. Hej mam dokładnie ten sam problem w 3dsmax 2010 Design. Jedyne zmiany jakie mi zapisuje to zmiana z opengl na direct i odwrotnie. Ustawienia typu "Match bitmap size ...." po restarcie powracają do poprzednich. Udało się komuś rozwiązać ten problem? Ps działam na Geforce GTX 260
  13. Kannu wystraszyłes mnie troszkę z tą subskrypcją. Oczywiscie jest opłata w wysokosci 487 zł ale nie po 30 dniach od aktywacji softu. Już cytuje procad: "Autodesk 3ds Max Commercial Subscription Late Processing Fee Opłata naliczana przy odnowieniu subskrypcji po terminie 30 dni od daty wygaśnięcia poprzedniego kontraktu."
  14. Witam trochę nie rozumiem tego meila od nich. Jeżeli mam aktualną wersję 3dsMax 2010 Design i np w maju planuje zakup do niego subskrypcji (ponoć okolice czerwca nowy max będzie) to czy po 16 marca zapłacę więcej za nią?
  15. Mruczek

    RAM powyżej 12GB

    Hej. Mam podobny problem. Czy są jakies płyty które maja wiecej niz 6 gniazd dla Ramu? 3 x 2 gb jeszcze w sensownej cenie, ale to "ogranicza" do 12 gb ramu . Chciałbym przyszlosciowo zlozyc z mozliwoscia dolozenia Ramu w razie "W". Poradźcie jakie kości, płytke wziasc najlepiej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności