Skocz do zawartości

BiZoN

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. BiZoN odpowiedział lichu10 → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    Tutka rowniez nie czytalem, ale jezeli sprawa rozchodzi sie o wolumetryke to VRay jej po prostu nie wspiera (przynajmniej na razie). Chcac uzyskac smugi swiatla musisz uzyc normalnego maxowego swiatla i przelaczyc render na Scanline'a, a potem calosc zmontowac w Photoshopie. Tomek
  2. Moim zdaniem malutko. Przeciez to tylko 18zl na godzine, choc pewnie masz oplacone zakwaterowanie. Jezeli jestes zdecydowany na wyjazd to zdecydowanie kierowalbym sie w okolice Londynu. Oczywiscie mozesz tez traktowac wyjazd jako przygode czy wakacje - wrocisz do Polski bez odlozonych pieniedzy, ale za to z ladna opalenizna :) Tomek
  3. BiZoN odpowiedział jefim → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    Niestety nie dostaniesz, bo sam jedynie slyszalem o tym od znajomego. Mozesz wierzyc lub nie - Twoj wybor.
  4. BiZoN odpowiedział jefim → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    3ds max, a wlasciwie chyba vray, potrafi wczytywac do pamieci pliki tga (zapisane bez kompresji) po kawalku, a nie calosc na raz, wiec obciazenie pamieci jest mniejsze. Wada tego rozwiazania jest koniecznosc konwersji textur i ich docelowa wielkosc. tomek
  5. BiZoN odpowiedział jefim → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    1. Przede wszystkim wlacz 3GB switch w configu - wtedy max bedzie sie wywalal przy przekroczeniu 2.6GB, co wystepuje rzadziej. 2. Licz do vrimg, jak pisali koledzy wyzej, wpisujac w common np. 30x20, a w zakladce vray frame buffer wlasciwy rozmiar (np. 3000x2000). oczywiscie liczenie do vray memory fb wylaczasz. 3. Przekonwertuj textury do TGA i tam gdzie mozna zmniejsz ich rozmiar. Mysle, ze po wprowadzeniu powyzszych ustawien render na pewno sie policzy na Twoim obecnym sprzecie. tomek.
  6. BiZoN dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Czesc, Chcialbym odpalic backburnera na jednym kompie, tak aby moc korzystac z dobrodziejstw kolejkowania renderingu scen i innych takich. Na kilku kompach wszystko dziala bez problemu, ale na jednym niestety jakos mi ta sztuka nie wychodzi Server odpalony, manager tez, ale max nie widzi managera, zreszta server chyba tez malo widzi... Slyszalem, ze trzeba cos przestawic w ustawieniach, bo natywnie backburner nie jest przyzwyczajony do takiej pracy. Wiec jakby ktos mogl to opisac lub podac link do tutoriala to bylbym wdzieczny. Pozdrawiam, Tomek
  7. BiZoN odpowiedział nef → na odpowiedź w temacie → Architektura
    Raz, ze z perspektywa cos nie teges, co widac po latarniach czy plocie w tle. Dwa, ze swiatlo swieci z roznych stron na budynek i na tlo (np. na auta).
  8. BiZoN odpowiedział Świerk → na odpowiedź w temacie → Architektura
    1. Tekstura wykladziny powinna byc 2x mniejsza. 2. Takie klosze to jeszcze sie gdzies wykorzystuje? 3. Na oko za duza roznica pomiedzy wysokoscia blatu biurka a wysokoscia oparcia krzesla (zdjecie 1). 4. Jezeli chodzi o wrazenia estetyczne to okno powinno sie konczyc na wysokosci biurka, a nie wchodzic pod nie. Tomek
  9. BiZoN odpowiedział Świerk → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    Czesc, Generalnie moze to byc wina wszystkich czynnikow. 1. JA importuje obiekty z ArchiCADa poprzez damowy plugin ArchiCAD™ import wizard 1.21. Ale wiem tez, ze sam obiekt moze zawierac bledy, bo architekci czesto robia np. nakladajace sie scianki lub pomieszczenia otwarte. 2. Slyszaelm, ze RPC generuje takie wlasnie bledy. Wlacz dla ich materialow przycinanie tekstury -> Apply Cropping. U mnie takie plamy czasami pojawiaja sie we wnetrzach, ale to wina zle zrobionego w ArchiCADzie obiektu. No i to chyba na tyle z mojej strony... Tomek
  10. BiZoN odpowiedział polka dot → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    No i jak efekty? U mnie tez takie plamy wystepuja, ale tylko w jednej ze scen. Nie wiem czego sa powodem, ale na pewno odpowiada za nie parametr Refraction Glossiness Kombinowalem juz na wiele sposobow, od nowa te szyby robilem (oryginalnie byly importowane z ArchiCADa), wylaczalem im zabarwianie, zwiekszalem Max depth, ale nic to nie daje :(
  11. BiZoN odpowiedział Amok → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    Tylko, ze od 12 maja mamy juz VRaya w wersji 1.47.02... Ta 1.45.70 to jakas historyczna ;)
  12. BiZoN odpowiedział Tom → na odpowiedź w temacie → Dyskusje, pytania i odpowiedzi
    Temat wycen jest dosc ciekawy i tez chcialbym tutaj sie dowiedziec, jakie sa cenniki (oczywiscie mniej wiecej lub w jakichs przedzialach). Mnie interesuja przedzialy cenowe, w jakich ksztaltuje sie wykonanie wizualizacji z gotowych, dostarczonych w 3D obiektow, np. z ArchiCADa? Zatem praca ogranicza sie do nalozenia materialow i oswietlenia sceny oraz renderingu. Przypuscmy, ze chodzi o wnetrze i zewnetrze domu.
  13. BiZoN dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Witam, Jako, ze od niedawna uzywam 3ds maxa 7, wiec prosze o odpowiedzi na kilka pytan: 1. Jak hurtowo edytowac parametry swiatel? Mam w scenie 10 swiatel zaimportowanych z ArchiCADa w pliku 3ds razem z obiektem i chcialbym jednoczenie zmienic charakterystyke wszystkich swiatel. 2. Rozwiniecie pytania 1.: Czy mozna zmienic normalne swiatlo, np. Omni na VRayLight? 3. Obiekty z ArchiCADa sa dosc proste, tzn. maja ostre krawedzie. Czy do zaokraglenia tych krawedzi najlepszy bedzie Chamfer czy moze cos innego? Chcialbym, aby na krawedziach moglby pojawiac sie jakies rozblyski swiatla. 4. Czy mozna wczytywac material z Material Browser do Material Editor, nie zmieniajac nadanej juz nazwy materialu w tym ostatnim? Np. w ME mam material "szyba", ale postanowilem go zastapic jakims z MB no i nazwa materialu jest nadpisywana nazwa materialu z MB, np. "glass". 5. Czy mozna ustalas rozmiar tektury metrycznie zamiast wspolczynnika Tile? Z gory dziekuje za odpowiedzi :) Pozdrawiam, BiZoN

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności