Czy jest możliwość w Maxie w reactorze użyć proxy dla SoftBody? Wiem że można dodać concave/convex proxy dla ciała sztywnego, ale czy jest możliwość zrobić to samo dla soft body?
Obiekt mam dosyć złożony i nie chcę setek trójkątów symulowac biorąc pod uwagę, ze tych obiektów ma być kilka.
Albo czy jest możliwość zrobić FFD z siatki? Czy istnieje jakiś sprytny sposób odkształcania jednego obiektu drugim?
Pozdrawiam
Jubb
Faktem jem jest że 25 klatek to już płynny obraz, ale 50 jest płynneijsze, robilismy testy. Problem w tym że półpola zostają napewno, a chciałem trochę te animacje uładnić, więc jeszcze raz: Czy można uzywać scanline renderer z opocją "render to fields" równocześnie z efektami Lens Flare, jezeli mozna to jak?
półobrazy, pola, fieldy - podział na parzyste i nierpzyste linie w telewizji, a tu trochę więcej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Systemy_emisji_sygna%C5%82u_telewizyjnego
Mam problem z renderem filmiku do półobrazów, a mianowicie efekty flary renderują się tylko dla jednego pola, czy jest możliwość obejść ten problem dla scanlaine renderer?
Ubiegając, użycie innego renderera jest bardzo dla mnie niewskazane.
Pozdrawiam
Jubbaday
Chcę zrobić animację miasta przyszłości i zastanawiam się jak zanimować sznur latających samochodów lecący w korytarazu powietrznym. Myślałem nad jakimś systemem cząstek emitującym wskazane geometrie ale nie wiem jak to skonfigurować.
Czy toś może wsazać czego i jak użyć?
--
Jubbaday
Trochę to trwało(sesja, problemy z kompem) ale przedstawiam swoje pierwsze materiały.
To jest pierwszy raz kiedy poświęciłem więcej czasu na robienie tekstur
używam bodypainter 2 i 3d studio max do rysowania niestety mycha.
Miłego oglądania :)
Czy jest to tylko mój problem, czy inni się
też z tym spodkali. Nie mogę załączyć załącznika
do posta. Nie znalazłem grupy technicznej ani grupy
dla noobów więc pytam w swoim wątku.
Mi wygodniej jest w bodypainterze.... czasami
Znalazłem już rozwiązanie problemu. Te obiekty, które mają mieć wspólne mapy muszą na czas wymiany UV być w jednej grupie.
Do tworzenia tekstur urzywam body paintera i w tym programie wszystko wygląda ok. ALe gdy wyeksportuję UV do 3DStudio rozjerzdzają mi się całkowicie. Zaczęło się to dziać gdy zacząłem malować na kilku modelach równocześnie. Czy ktoś wie jak temu zaradzić?
Musisz użyc modyfikacj "mesh select" albo "spline select" (nie pamiętem dokładnie co jest dołanczane do kolekcji lin) wybrać fragment liny, który ma być przyczepiony do drugiego ciała i nadać modyfikację "attach to rigid body" na to zaznaczenie, później skonfigurować odpowiednio "Attach to Rigid Body".
>jubbaday -> zapoznaj się z regulaminem http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=43 i
>zmień temat wątku
Z regulaminem się zapoznałem zanim napisałem posta i na początku miał być to wątek
pośiwęcony tylko modelowi kierowcy, ale chyba zmieni temat ...
W każdym razie temat wątku jest teraz bardziej adekwatny.
Ok, więc udało mi się uzyskać tyle co na obrazku. Teraz mam pytanko czy jest jakieś
narzędzie lub plugin w Abdobe Fotoshopie do rozciągnania zdjęć w nieliniowy spsób?
Ja znam tylko freeform deformation.
Więc mam głowę do oteksturowania. Model jest
zrobiony z powierzchni sklejanych. Model jest
już niestety tylko w wersji high-poly. Mam kilka
zdjęć. I czy da się urzyć jakiegoś narzędzia rzeby
rowinąć tą siatkę i błagam nie mówcie że najlepsze
efekty da się osiąć przesówając ręcznie wierzchołki.
Ostatnio bawiłem się tak 14 godzin i o efektach można
było powiedzieć wiele ale nie to że są zadowalające :(.
Podsyłam render głowy.