pomoc raczej pomoze ale gdzie ja dorwe tyle aparatow ? :)
moze sie uda.
jak ktos ma jakis inny pomysl to pisac.
ja np myslalem na robieniem zdjec seryjnych , z tym ze aktor musial by sie ruszac troche wolniej.
chodzi mi o zrobienie czegos na wzor spowolnienia czasu ( 'bullet time'a ) z matrixa badz paru gier ( chocby ostatni f.e.a.r ).
dodaje ze chodzi mi o zrobionie czegos takiego w klipie wideo.
wiem ze da sie cos takiego zrobic poprzez zmniejszenie liczby wyswietlanych klatek na sekunde w klipie, z tym ze na moim aparacie ( 30 fps ) wychodzi tylko 'niewielkie' spowolnienie.
jezeli ktos zna jakis sposob na wykonanie tego efektu bez bardziej zaawansowanego sprzetu ( kamera etc ) prosze o pomoc.
pozdrawiam
pracujesz wtedy na warstwach ale IMO mozna sie latwo pogubic.
ja zawsze robilem cos takiego:
robie jeden miecz ( przykladowo kolor niebieski ) renderuje cala scene , otwieram nowy projekt , wklejam owa prace ( z skonczonym mieczem 1 ( niebieskim )) i zaczynam robic 2 miecz.
renderuje i 'wła la'
chcialbym wspomniec ze w AE ( after effects ) tez proces tworzenia miecza swietlnego wykonuje sie klatka po klatce :-)
wprawdzie mozna tworzyc motion ale efekt nie jest juz ten sam. ( jest gorszy )
pozdrawiam.
tutaj masz link krok po kroku ( polecam sciagnac video tutorial ) http://www.ryan-w.com
na pierwszy rzut oka razi mnie ten 'czerwony miecz' , ten kolor wyglada jak wyblakly. sadze ze powinnien byc bardziej 'soczysty'.
flash tez nie najlepszy , sciagnij ten od ryana ma gdzies udostepniony na stronce - o niebo lepszy.
ogolnie praca dobra , widac poprawe bo twojej ostatniej produkcji.
ps: jak bys mial lepszy aparat praca wyszla by 2x lepiej ( mowie o liczbie klatek na sekunde )
pzdr.
dokladnie 2.5 stopy co daje jakies 0.84 cm ~
gdzies tak przeczytalem chyba u 'ryana' bodajze ....
zawsze sie stosowalem do tej dlugosci i bylo wporzadku.
--
co do animacji Gadeona.
powiem tak:
- jakosc psuje wiele x( i chodzi mi glownie o ilosc klatek na sekunde. strasznie 'spowalnia' akcje.
- choreografia tez taka naciagana :) na Twoim miejscu zrobil bym taka mala sztuczke:
nakrecil ten sam moment walki z wielu ujec. Poskladal w celu uzyskania bardziej dynamicznej akcji.
To bardzo ladnie wyglada a co najwazniejsze nie potrzeba kilku kamer :)
- no i troche krotka ;)
ps: moglem sie pomylic tzn pomieszac prace :
Gadeon - w twojej pracy walczyly dwa 'chlopki' na takiej ulicy ? z tylu drzewka widac ? bodajze fioletowy i zielony miecz ?
jezeli nie to sorx pomylilem prace ;p
Valery - a jest gdzies opublikowany ten filmik ? z checia bym ogladnal.
ostatnio tez zrobiles taka walke tylko w 3 osoby i musze powiedziec ze tez nie wyszlo tak jak zamiezalem.
naszczescie znalazlem glowny blad:
choreografia.
bez dobrej choreografi walki filmowi nawet efekty nie pomoga :(
poprostu bedzie nudno.
dla przykladu ' ryan vs dorkman '.
efektow tam w sumie nie jest duzo ( chodzi mi o rodzaje ) a efekt koncowy 'miodzo' ^^
Valery - obejrzyj ten filmik http://theforce.net/fanfilms/fxprojects/ryandork/index.asp
i zobacz ze 'walka na 2 patyki z qmplem ' wcale nie musi byc taka nudna i niedynamiczna.
a ja i tak obstawie przy swoim ze nie ma to jak metoda : frame2frame :)
przynajmniej zawsze wyjdzie dokladnie wprawdzie wiecej roboty ale czego si enie robi dla dobrego efektu ?
-edit- pisalem ten post przed ogladnieciem filmiku....
teraz zmieniam zdanie :)
hehe no niezle , ale jakbys mial podstawe miecza ( np miotle :)) wtedy by tak nie latal.
ale tak to super w szczegolnosci ta reka ( a moze jej brak ? :))
- w czym to robiles ? AE czy 3dMax?
zrobilem jeszcze jeden kloning:
http://www.members.lycos.co.uk/gism0s/eball.avi
- jest pare bledow, w szczegolnosci na koncu ale sadze ze nie tak zle wyszedl.
- co do tutoriala - zrobie Ci go na przykladzie powyzszego kloningu.