Nie ma teraz nic, co mógłbym zamieścić na forum. Ale generalnie chodzi mi o sytuację kiedy, kluczowany materiał jest również zasłaniany przez obiekty na pierwszym planie.
Ogólnie robię dokładnie tak jak piszesz, lub w powyższym przypadku rozkładam to na 3 części.
Tak sobie zazwyczaj radzę.
Ale przy bardziej skomplikowanej kompozycji, gdzie kluczowane postacie są również oświetlane, itd. robi się już duży problem. Próbuje to właśnie dzielić na mniejsze sceny 3D, renderować i składać do kupy ale zaczynają się już z tego robić nodowe koszmarki, pomijając, że czas generowania wynikowej sekwencji wzrasta dramatycznie.
Pracuję na Nuke'u ale generalnie chodzi mi o zasadę jak to wykonać.
O ile Lightwrapping nakłada się łatwo i przyjemnie, to działa niestety w kompozycjach 2D. W przestrzeni 3D niestety już nie. (Z tego co się orientuję w Fusion jest podobnie. Jak to obejść?
Jakis czas temu sam zastanawialem się co zakupić, czy Fusion czy Nuke. (Przesiadalem się z Combustion). Zdecydowałem się na Nuke'a.
Główna zaleta Nuke w stosunku do DF to renderer scanlinowy.
A z AE nie ma co Nuke'a porównywać te programy służą do zupełnie innych celów.
Wrzuć do jednego i drugiego po 10-20 klipów w 2K to na pewno zauwazysz różnicę :)
A z drugiej strony do prostszych zastosowań (reklamowo-telewizyjnych) DF wydaje mi się lepszy.
W zasadzie to niemożliwe, bo nakręcony film jest już 2D więc za bardzo nie ma go jak oświetlać. Choć odpowiednio można pomanewrować światłami żeby urealnić kompozycję kiedy np. skopaliśmy nasz 3-miesięczny rendering.
O AE się nie wypowiem bo nie znam, ale do Combustion ładowałem kiedyś scieżki ruchu z świateł z Lightwave, żeby sobie nieco ułatwić życie ale tak czy inaczej konieczna była "ręczna" robota.
Bynajmniej nie miałem zamiaru, chciałem raczej zasugerować Madisonowi, że może lepiej jak zostanie przy AE skoro pracuje na nim parę lat.
Combustion expressions bazuje na javascripcie.
Jedyny tutorial jaki mi wpadł w łapy jest tu: http://www.fxguide.com/fxtips-194.html
Sam pracuję na Combustion i dopóki nie będę musiał zrobić czegoś co na Combustion będzie fizycznie nie możliwe to nie zamierzam się przesiadać na nic innego.
Więc z mojego punktu widzenia najlepszy program do kompozycji to taki, który się potrafi najlepiej obsługiwać.
Tak swoją drogą dwukrotne renderowanie jest trochę bez sensu.
Wyrzuć to z Combustion w nieskompresowanym AVI lub w klatkach i kompresuj do DIVXa w Virtual Dubie. Jeżeli tam też nie będzie ok, to masz coś z kodekami
Może masz coś nie tak z kodekami, bo u mnie wszystko chodzi bez problemu.
Ten plik na www na pewno wychodzi z mniejsza rozdzielczoscia? Moze tu jest problem