Jump to content

Cozmo

Members
  • Content Count

    79
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Cozmo

  • Rank
    Member
  1. Jako że nie znam się na flashu i omijam go szerokim łukiem to muszę powiedzieć że strona mi się podoba ale tak jak zauważył przedmówca technika wykonania jest "dziecinna" jak na stronę dla firmy, zastosuj bardziej czytelne fonty w samym tytule i logu firmy. W logu tekst jest nieczytelny. Jeżeli grafika ma być mechaniczna i futurystyczna to pomyśl trochę nad tym jeszcze zmień kolorystykę bo trochę militariami daje, takie kształty kojarzą mi się z grami na atari.
  2. Ja powiem tak. Ludzie kochają prostotę, nie mówię że wszyscy ale przeważająca większość, co więcej nie potrafią w inny niż domyślny sposób kożystać z komutera dlatego pamiętaj że każda taka osoba to potencjalny odwiedzający który może wejść na Twoją stronę. Teraz musisz zdecydować czy robisz stronę dla każdego czy jakąś "elitarną" dla wybranych. Możesz być przeciwny MS ale powiem jedno. Jest to firma która narzuca pewne standardy chociażby sam dot net. Red Hat się komercjalizuje. Wolne oprogramowanie upada z braku funduszy na rozwój. Książka Helionu nie nauczy Cię robienia super rzeczy, nauczy Cię doświadczenie a z czasem zechcesz na tym zarabiać i przejdzie Ci wolne oprogramowanie. Jeśli się odetniesz od ludzi nawet od tych którzy tylko przypadkiem wejdną na twoją stronę to jest to jedna z wielu szans utracenia możliwości bycia zauważonym. Dość często ludzie z wielką kasą szukają specjalistów w jakichś dziedzinach mimo to że sami nie znają się na tym czym chcą się zajmować. Oni mają pieniądze i chętnie zainwestują je w Ciebie poto żebyś Ty zarobił dla nich. Dlatego staraj się tworząc strony czy oprogramowanie tworzyć tak aby dało się tego używać w najpopularniejszych systemach czy przeglądarkach. Tak poza tym Netscape był darmowy i rewelacyjny, ciekawe czemu skończył tak smutno. Zastanów się.
  3. Cozmo

    TABLETY

    Witam Mam problem z tabletem Magic Pen USB firmy Pentagram. Ogólnie chcę sobie kupić tablet do rysowania małych niezbyt skomplikowanych kształtów więc kumpel porzyczył mi ten tablet jednak nie ma do niego sterowników pod Windows XP. Ściągnąłem niby najnowsze ze strony pentagram.pl ale wykrzaczają mi się w trakcie instalacji, według ich faq trzeba ściągnąć nowszą wersję w takim wypadku, no cóż mam najnowszą więc może ktoś ma jakąś starą i mógłby mi podesłać na [email protected] byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Cozmo
  4. Cozmo

    Wilk

    Autko to model z 3dsmaxa bodajże wersji 2.x albo 3.x. Ale tak poza tym to są to zrzuty fragmentu enginu do wczytywania modeli do naszej gry więc nie jest to render maxowy, reszte obrazków które są na tym obrazku dodałem w photoshopie. Głównie chciałem pokazać tym obrazkiem to że nie trzeba się zbytnio szczypać z low poly. Obecnie ma każdy no chyba każdy coś mocnego w swoim domu więc jeśli się napisze dobrze swój engine w miarę możliwości wykorzystując sprzęt to można się czasem cieżko zdziwić jakie efekty można osiągnąć z naszych sprzętów. Renderer z którego zrzut ekranu dałem piszemy z kumplem od dłuuuugiego czasu ale jak widać jest dość wydajny i obsługuje praktycznie ponad połowę funkcji formatu 3ds. Więc jak piszecie engine nie idźcie na łatwiznę bo tutoriale które są w necie to podstawy podstaw które jakbyście chcieli odpalić taki model w tym czasie co my z tymi efektami wątpię czy z palca uzyskacie więcej niż 5fps na pełnym ekranie w 1024x768x32. Zauważcie też jaką wydajność geometryczną mają wasze karty graficzne, ilość poly ma obecnie małe znaczenia, raczej trzeba by się było skupić na efektach które chcemy uzyskać. \"Upiększacze\" zazwyczaj napisane tak na odwal są potem efektem tego że na super maszynie nam \"głupia gierka\" skacze i nie jest zazwyczaj to kwestia gorszego sprzętu tylko lenistwa programistów.
  5. Patrząc na te linki nie wiem co to ma być za gra, fakt trochę pudełek ale we flashowych rzeczach zawsze mi się podoba prostota i efektywnosć w działaniu. Może same kolorowe klocki wystarczą, spróbuj podobierać w jakiś sposób kolory, żeby ciekawie się składały, ja jestem całkowicie lewy jeśli chodzi o flasha, poprostu nie ograniam tego produktu w żaden spośób za to podziwiam prace w tym wykonane. Życzę powodzenia i czekam na link do gry ;)
  6. Zgadzam się z RAsputinem. Podstawy języka da się opanować w 1 dzień, naprawdę się da, no w weekend ale to tylko podstawy nie mówiąc o klasach, wskaźnikach etc. Chcesz programować gry ?. Zacznij od książki Thinking in C++, jest w helionie do kupienia. Naucz się podstaw języka i opanuj w stopniu podstawowym budowę i obsługę obiektów. Opanuj na ile możesz wskaźniki. Poszukaj informacji potem o programowaniu pod WinAPI, to jest temat rzeka. Naucz się jak się buduje okna, jak się odwoływać do kontekstu urządzenia itp. Z tymi podstawami znajdź sobie kursy do OpenGL i DirectX, nie czytaj ich, przejrzyj pobierznie tylko się nie zrażaj ilością kodu do napisania. Tego będzie baaaardzo dużo i jeszcze więcej. Nie słuchaj ludzi którzy mówią że jedno API jest prostsze od drugiego. Oba API są dobre, żadne z nich nie jest idealne. Różnica polega na tym że DirectX jest stworzone dla programistów gier a OpenGL jest do innych zastosowań, przynajmniej był tworzony w oparciu o inne założenia. Ja koduję w OpenGL, poprostu kiedyś dostałem do tego książkę, przyeczytałem pobawiłe się i tak zostało. Jednak polecam Ci DirectX. Czemu ?. Ano dlatego że DirectX jest bardziej wspierany przez MS niż OpenGL przez swoich twórców czego efektem jest chociażby ilość gier jakie wychodzą pod DX, większa elastyczność, więcej nowości, bardzo szybki i wydajne API, poza tym nie musisz szukać dodatkowych bibliotek do dźwięku, grania po sieci czy obsługi multimediów jak ma to miejsce w OpenGL. Fakt kodowanie pod DX jest nieźle zawiłe, sam się staram pod to teraz przestawić ponieważ engine który tworzymy z kumplem w chwili obecnej, część wyświetlania jest pod OpenGL to co kumpel pisze i zajebiście to robi. Ja zacząłem kodować engine dźwięku i tak przebrnąłem przez FMOD i BASS i OpenAL i zacząłem jednak wykorzystywać DirectAudio, teraz jeszcze zostaje mi część DirectPlay i DirectInput do reszty enginu. Mimo zastraszającej ilości kodu co przeraża patrząc na kod DirectX, jest to dość logicznie stworzone i naprawdę nie stwarza to dużych problemów więc na zakończenie tego monologu moje rady. Ucz się C++ i DirectX 9, kup książkę którą poleciłem, poczytaj trochę kursów i tutoriali, pomogą potem Ci kupić książkę do wybranego API, książkę do DirectX9 możesz kupić w Mikom.com, warto mieć coś z podstawami i nie grzebać non stop w sieci, spróbuj pracować zespołowo z innymi, każdy nawet najgłupszy projekt zespołowy czegoś Cię nauczy. Życzę powodzenia i żeby Cię zapał nie opuścił.
  7. Cozmo

    Wilk

    Sorki nie widze obrazka nie wiem czemu jak coś to wejdźcie w ten link http://www.cozmosite.prv.pl/3dsmax/1.jpg, sprawdzałem i jest ok ale jeszcze 1 test poniżej
  8. Cozmo

    Wilk

    Wilk jest ok teksturka też, obejrzałem animacje na stronie. Animacja biegu jest powiedziałbym prawie dobra, zapętlenie jest spoko tylko ten wilk zachowuje się jak by biegł z czymś wsadzonym w d*** sory ale tak mi się kojarzy. W drugiej animacji faktycznie rzucająca się w oczy jest przednia łapa, wygląda jak drewniany kloc. Powiem tak. Nie musisz aż tak bardzo oszczędzać na poly. Ja też tak robiłem na początku. Obecnie mamy dość nieźle rozbudowany engine obsługi obiektów 3D i tak np. załadowany samochód 56522 tris na model nałożone jest kilka tekstur, rzucony \"połysk\" na model, kanał speculate jak dobrze kojarze nazwy z maxa, szyby są całkowicie renderowane więc wyglądają naprawdę zarąbiście coś jak render z FR ;p. Scenka taka na Duronie 600 128 MB ramu, GF2MX 400 idzie 31fps, na duronie 1200 256 ramu GF3Ti 4200 idzie ponad 130 fps .Obecnie optymalizujemy ten fragment enginu pod karty ATi bo niewiedzieć czemu mamy małego zonka z tymi kartami. Załączam zrzut ekranu. Ładowaliśmy scenę z 10 modelami z tymi audi i na GF3Ti z w/w konfiguracją ciągnie około 95fps. Więc wszystko zależy od kodu. Btw. kod tego programu pisał mój kumpel z którym robię tą grę. Może w innym poście podrzuce przykłady renderów. Gra powstaje pod OpenGL i będą to wyścigi coś w stylu wipeout, w sumie to taki remake będzie, testujemy co umiemy :))
  9. Cozmo

    Programowanie gier

    Ten temat był już na forum poruszany chyba wiele razy i wystarczy zajrzeć na google żeby się dowiedzieć czegoś na ten temat. Pytanie w stylu chciałbym napisać gre powiedzcie w czym to się naucze jest troche dziwne bo ludzie uczą się pisać gry przez cały czas jak to robią a do pisania nie wystarczy przeczytać książki helionu z podstawami języka. Trzeba jeszcze go umiejętnie wykorzystać bo to żadna filozofia wyryć C++ na blache w stopniu wystarczajacym do pisania programów i być chodzącym helpem, a delphi nie polecam ogólnie do pisania gier, poprostu w necie jest więcej źródeł które opisują programowanie gier w oparciu o API DirectX czy OpenGL pod C++. Delphi zanika na tym polu dlatego kup sobie na początek książkę Thinking in C++ tom I, bardzo Ci się przyda. Potem polecam rozejrzenie się po sieci za artykułami do OpenGL lub DirectX, wybierz to co będzie Ci się bardziej \"podobało\" OGL jest bardzo fajny z tego względu że kodowanie jest bardziej przejrzyste niż w DX chociaż to zależy od organizacji kodu, oba API są dobre. DX jest o tyle jeszcze ciekawe że jest to pakiet zintegrowany czyli masz system audio, system obsługi dżojstików, system gry po sieci itp, jak będziesz pisał pod DX to będzie Ci z tym łatwiej jak pod OGL to będziesz szukał bibliotek typu OpenAL, Bass FMOD czy również będziesz kożystać z tych komponentów z DirectX. Nad wyborem Api trzeba się zastanowić na początku i uczyć się pod jego kątem, jeśli chodzi o DirectX to masz z góry narzucone kompilatory MS i nie polecam tych nędznych DelphiX i delphi do pisania aplikacji directxowych bo to szkoda nerwów i czasu.
  10. PainKiller i wszystko jasne. Ludzie czy widzieliście demo tej gry ??, jak nie to zobaczcie www.painkillergame.com to polska produkcja. Szczerze mówiąc nie myślałem że Polacy wreszcie się przemogą i pokarzą na co nas wreszcie stać. Klimat w grze jest taki że przez pierwszy level w nocy jak grałem miałem ciary na plecach, to tylko 220 MB a w demo można na prawdę poszarpać, musicie to zobaczyć :D jeśli jeszcze nie widzieliście albo widzieliście bete wcześniej
  11. Co do języka programowania to polecam nowego VC++ ze względu na kompatybilność i inne poprawki MS poza tym też z tego względu że jako jedyny ma biblioteki DirectX ze wszystkich C++. Co do VB nie byłbym tak pesymistycznie nastawiony ponieważ sporo aplikacji DirectX\'owych chodzi baardzo fajnie nawet jak są napisane w VB, a co do tego że jakiś język jest wolny to K**** mać kiedy się ludzie nauczycie że nie ma czegoś takiego jak wolny język !!!!, są tylko gówniane algorytmy, jak ktoś nie umie pisać programów to potem beczy że a bo pisałem w pascalu to to wolne jest dlatego. Pisz w tym czym umiesz najlepiej pisać, ja używam VC++ z prostego powodu. Mam orginał, mam go na uczelni, bawię sie OpenGL\'em znam ten język naprawdę nieźle, poza tym programuję też w delphi i pod delphi czasem jak potrzebuję zrobić coś w OGL też robię i wcale to nie chodzi wolno, wszystko zależy od algorytmu. Jeśli chcesz pisać gry wybierz też tak język żeby było do niego jak najwięcej materiałów pomocniczych typu kursy, helpy, faq, tutoriale itp, nie każdy jest alfa i omega i nie każdy lubie sie grzebać w MSDN\'ie Pozdrawiam Cozmo
  12. Mnie raczej interesuje część z mapowaniem i renderowaniem tego wozu :D
  13. Fajne to wszystko jest, jak czytam to całe forum i patrze na wasze prace to coś mnie korci żeby swojego zrobić :D
  14. Ja nie polecam wzorować się na przykładach z gazety CHIP, nie mam do nich absolutnie zaufania, teksty które piszą są beznadziejne a testy albo przepłacone albo oszukane, ale jak kto woli.
  15. Też obstawiam ram, przetestuj go jakimś dobrym programem do testowania ramu, poza tym spróbuj jak instalujesz win2k zmienić typ partycji np z ntfs na fat32 albo odwrotnie, po sformatowaniu dysku wyłącz kompa na pare chwil i potem zacznij system instalować. Ja miałem raz problem tego typu że 3 resety kompa było wszystko ok, za 4 resetem płyta główna nie wstawała. Problemem były 2 kondensatorki przy zasilaniu na płycie głównej. Różne mogą być przyczyny, ale u Ciebie to raczej ram jest, poza tym nie przejmuj się że nowy. Kumpel w ciągu miesiąca dostał 2 nowe kingstony 512 MB i oba były zwalone. Life is brutal
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy