Jump to content

lex

Members
  • Content Count

    84
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About lex

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Szczecin
  1. Witam, podczepie się pod wątek. czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak powinienem prawidłowo tworzyć model z myślą o realistycznym renderingu w mental ray. Potrzebuje zrobić jakąś atrakcyjną wizualizację przestrzeni publicznej. Problem polega na tym, że w zasadzie nie wiem w jaki sposób powinienem ponadawać te materiały ( bo to chyba podstawa, żeby dobrze wszystko wyglądało?), mam maxa 2010, tam jest mental ray, ale nie wiem teraz jak nadać te materiały. Czy np. jak stworze model, to mogę go standardowo oteksturować i na końcu dopiero włączam jakąś opcję i wsadzam jakieś dodatkowe materiały z mental ray, czy mam ich szukać w material browserze? Czy może koniecznie muszę coś pobrać z internetu jak kolega wyżej? Czy gdzieś można przeczytać, najlepiej po polsku jak takie wizki przygotowywać, jakie są podstawowe ustawienia na które trzeba zwrócić uwagę? Za bardzo nie interesują mnie jakieś tam szczegóły o fotonach itd. to dla mnie czarna magia i przyznam szczerze, że jak trafiam na jakiś super zaawansowany tutorial to trochę mnie to zniechęca, bo brakuje mi podstaw. Potrafię sobie wszystko wymodelować, ale w renderach to nic nie mogę zdziałać poza podstawowymi w miarę ustawieniami i budynki itd. są takie bez polotu, niewyraźne krawędzie, po prostu mało to atrakcyjnie wygląda i sztucznie. Z góry dziękuje
  2. mrProxy? Kurde ja łysy w tym wszystkim, ale jakoś wyrenderowałem w miarę znośne wizualizacje :D.
  3. No hmmm... tylko, że ja tam nic nie zmieniałem. Jeśli taki parametr jest domyślnie no to kicha teraz... Bo ja mam tych materiali na obecną chwilę gdzieś z 200... To oznacza z 5x tyle kliknięć do wykonania? No chyba, że da się to zrobić za jednym razem do każdego :)? PS: Po dodaniu drzew mam scene, która ma około 10 mln poly... Ciekaw jestem czy mi się to wyrenderuje :/ To chyba duża liczba?
  4. A możesz sprecyzowac jak już skończysz, bo nie za bardzo wiem czy znalazłem to o czym mówisz. W render setup w zakładce Renderer jest motion blur i contuor. Mówisz o tym? Oba domyślnie miałem wyłączone. Jak włączam, któryś to jest poprawa i kontury lepiej widać. Ale to jeszcze w pełni mnie nie zadawala. Przede wszystkim krawędzie na teksturach są ciągle za słabo widoczne, ale krawędzie modelu widać już lepiej. Wielkie dzięki za te drzewa :).
  5. Niczego nie włączałem. Nie wiem niestety gdzie jest ta zakładka... A nie ma żadnych ustawień ogólnych odnośnie wyrazistości itp? Może ktoś polecić jakieś dobrze wyglądające darmowe modele drzew, ale z sensowną liczbą poly - nie po 500 tys... Potrzebuje szybko wstawić parę drzew do wizualizacji... Sytuacja w dużym stopniu dotyczy tekstur na ziemi. chodników, kostki itp, gdzie wszystko jest trochę zbyt rozmazane i niewyraźne.
  6. Witam ponownie. Modeluje dość spory plac w mieście i praktycznie już kończę i potrzebuje w szybkim czasie wstawić tam przynajmniej kilkanaście różnej wielkości drzew liściastych. Szukam w internecie jakichś darmowych modeli, ale ciężko z tym. Na stronie Autodesku są jakieś modele, ale po pół miliona polygonów. Jest szansa, że znajdę coś fajnego, darmowego, w miarę low-poly ( choć bez przesady ). Na wielu wizkach roi się od pięknych drzew. Jakieś drzewa tego typu jak na tym obrazku są mi potrzebne: http://gfx.mmka.pl/newsph/365188/661825.3.jpg A też nie chce robić plane z teksturą bo to chyba już trochę nienowoczesne, tylko coś pośredniego. Próbowałem sam modelować drzewa liść po liściu, ale to zadanie jest tak karkołomne, że przerosło mnie... ;/
  7. Czy może mi ktoś powiedzieć, który parametr odpowiada za wyrazistość renderu? Renderuje sporą otwartą przetrzeń - plac miejski. Niestety wszystko co stoi kawałek dalej jest już dość niewyraźne. Na ostatnim etapie renderowania program rozmazuje obraz troche za mocno i nie widać szczegółów, które powinny być o wiele wyraźniej widoczne. Robie też proste rendery w innym programie do 3d, bez takiego zaawansowanego renderingu i ten aspekt wygląda tam dużo lepiej właśnie przez to, że obraz i krawędzie są wyraźniejsze. Z góry dziękuje :).
  8. Ale patrząc na cienie nie wydaje się Wam, że coś jest nie tak? Bo ja mam takie wrażenie, ale trochę nie wiem co i dlaczego. Np. te wystające gzymsy(?) u góry w jakiś dziwny sposób są oświetlone. Da się to jakoś szybko naprawić ?
  9. Dzięki Waszym poradom udało mi się zrobić taką kamienicę :D. Co prawda nie jest to wierna kopia tego co na zdjęciach, ale zależało mi jedynie na podobieństwie :). Tylko mam wrażenie, że cienie po zrenderowaniu w mental rayu nienajlepiej się układają:
  10. Dziękuję za cenne porady i szczegółowe wyjaśnienie. Już trochę to kumam, robię uproszczoną wersję tej kamienicy jak na zdjęciach ( bo wsumie w tym przypadku nie potrzebuje, aż tak szczegółowego modelu ). Już widze, że parę błędów popełniłem, ale na szczęście nie karygodnych :).
  11. Piękna siatka, uwielbiam takie widoki :). I uspokoja mnie ten widok ze skoro ty możesz to i ja kiedyś może dam radę :). Kluczowe pytanie - ile czasu robiłeś tę fasadę? Okna są modelowane czy za pomocą takich generowanych "windows" zrobione? Na czym właściwie polega shell w tym przypadku? Czyli rozumiem, że wnęka okienna "przebija" się przez ścianę? Tzn, że szyba od okna jest rzeczywiście we wgłębieniu, a nie jest to tylko złudzenie uzyskane przy pomocy zdobień? Bo nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem :). No chyba, że szyby w oknach to jest face od ściany budynku, ale to chyba nienajlepsze rozwiązane bo jak to potem oteksturować i wstawić ładne szybki ;). Ciekawe też jak rozwiązałeś kwestie ukośnej ściany. I boniowanie na 2 i 3 piętrze tej ściany. Ale siateczka piękna :D. Widać, że znasz się na rzeczy, te ukośne boniowanie nad bramą to już dla mnie w ogóle abstrakcja :). EDIT: I pytanie jak wyciąłeś wnęki w ścianie żeby każda miała idealnie ten sam wymiar? Connect chyba odpada?
  12. No tak 15 minut mi też się wydawało nierealne. A jak się robi w maxie gzyms po ścieżce? Robiłem tak w an8, tutaj nie wiem jaka to jest komenda. Pewnie coś z "path", ale muszę ogarnąć jak to działa. Ciągle mnie też nurtuje kwestia okien. Tzn czy wy idziecie na łatwiznę i face okna jest u was dodatkowym facem na ścianie, czy też zintegrowanym ze ścianą wklęsłym facem na ścianie budynku. To jest istotne, bo rozwiązanie z podójnym facem jest prostsze, ale trochę oszukańce :). Jak to robicie?
  13. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem niektóre z waszych porad. Zrobiłem rząd takich okien. Ale jego kopiowanie, snapowanie itp to jakaś męka. Chyba nic już z tego nie będzie. Chyba coś zrobiłem jednak źle? W dodatku krzywe mi to rakie wyszło, że szok :(.
  14. Tak kiedyś modelowałem. W innym dużo bardziej prymitywnym programie, ale zawsze wydawało mi się to trochę topornę i niewygodne, ale może masz rację. No jeśli innego wyjścia nie ma to rzeczywiście tak trzeba robić :). @mafida: Dzięki, tylko w którym miejscu mam to wcisnąć
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy