Skocz do zawartości

Dracon

Members
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Gryfino

Dracon's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Dracon

    Stajnia mocy

    Arev, odpowiedział właśnie częściowo na moje pytanie, ale zadam je w całości. Sprawiłem sobie prezent i zakupiłem nową grafike i wzmocniłem zasilacz. I chciałbym zapytać, jaka konfiguracja obu sprzętów byłaby najlepsza. Poczytałem, że do samych renderingów najlepszy jest XP 32bit (mogę mieć nieaktualne informacje, nie wiem czy ktoś robił już takie testy na 7-emce) Czyli automatycznie ramu mogę tam dopchnąć do 3 GB bodajże, natomiast komputer do projektowania chciałbym wyposażyć właśnie w 7-emkę i ramu ile obecnie fundusz pozwoli. Prosiłbym o wszelkie poprawki co do mojego pomysłu.
  2. Dracon

    Stajnia mocy

    Wybaczcie długi czas bez odpowiedzi (święta, wyjazd za granice). Sens całej "renderfarmy" opierałby się głównie na zwiększeniu mocy przy renderingach testowych. Zastanawiałem się nad tym głównie z powodu projektu na osiedle domków jednorodzinnych, gdzie musiałem postawić kilka, w miarę realistycznych drzewek i ok. 60 domów o średnim poziomie detali. Musiałem zastąpić drzewka marnymi makietami, gdyż max po długim czasie w końcu wypluł błąd "out of memory" i oczywiście chodzi o RAM, ale przy testowaniu sceny do finalnego renderingu, oczekiwanie na render kilka minut jest naprawdę denerwujące...to naprawdę demotywuje do eksperymentowania z efektami i podnoszenia umiejętności, jeśli komputer.."nie wyrabia" . Chciałem zastosować rendering rozproszony (max ma program wbudowany do renderingu sieciowego, nie pamiętam nazwy) i chciałem zastosować właśnie ten program i zastanawiam się jak bardzo podniosłaby się wydajność przy renderingach testowych i przy okazji taka farma spełniałaby faktycznie funkcje jednostki która cały czas liczy poprzednie animacje... i jeszcze odpowiedź do dac77 ... upgrade co 2 lata nie byłby dla mnie czymś strasznym, bo bardzo chciałbym wciągnąć się w temat animacji, tylko ciągle mój komputer ....nie daje mi tych możliwości a pieniądze w błoto nie będą wyrzucane...
  3. Dracon

    Stajnia mocy

    Otóż, niedawno, kiedy musiałem zrobić krótką animację prezentującą moją szkołę w 3D, użyłem daylight, kilka podstawowych drzewek (3ds max) szkoła, była niewielkim budynkiem ze sporą ilością okien... animacja miała niby minutę, a renderowałem ją kilka dni, ujęcie po ujęciu i w sumie musiałem zrezygnować z tego daylight i użyłem zwykłego omni. Efekt wyszeł marny a ja nie miałem więcej czasu na poprawki, stąd zainteresowanie takim rozwiązeniem. Obecnie chciałbym postawic wymagania dla sprzetu na poziomie, przykładowo stworzenia osiedla z wieloma domkami, roślinnością i dziennym światłem i cieniami. Więc opłaca się na takim poziomie inwestować w taką renderfarmę, nawet jeśłi na początek byłby to jeden dodatkowy komputer...czy lepiej uzbroić sprzęt do projektowania? Chciałbym tylko wiedzieć czy to jest duży skok w przyspieszeniu renderingu?
  4. Dracon

    Stajnia mocy

    Na początku wspomnę, że nie mogłem znaleźć lepszego tytułu :) Do rzeczy. Myślałem, nad rozbudową domowego sprzętu w trochę innym kierunku. Powiedzcie mi proszę czy to dobre rozwiązanie. Chciałbym zakupić powiedzmy 4 płyty główne na których pracowałyby procesory (byłoby nieźle gdyby to były z serii i7 - ponoć specjalnie przystosowane do renderingów) ale równie dobrze mogłyby to być Core 2 Duo, powiedzmy po 2 Gb Ramu dla każdej płyty, I wiadomo podstawowe komponenty żeby w ogóle można to było uruchomić, podłączyć to wszystko do sieci i z komputera Matki wysyłać renderingi do tych kompów które rozłożyłyby sobie rendering pomiędzy siebie i dzięki temu w miarę rozsądnym kosztem uzyskać całkiem sporo mocy obliczeniowej. W jednym programie widziałem, że profesjonalne studia rozwiązują podobnie potrzeby na moc obliczeniową. Co o tym sądzicie ?
  5. Witam. Na potrzeby jednej firmy, muszę zapoznać się z techniką "wytłaczania" siatki na podstawie obrazka w programie Mudbox. Zasada działania jest dość prosta: zaimportować grafikę, Mudbox jakimś ekstra do tego przystosowanym narzędziem robi z tego siatkę, na tą siatkę nakładana jest później tekstura na podstawie której nanosi się już ręcznie drobne poprawki i voila projekt gotowy. Siatka taka jest tylko uwypukleniem zwykłego "plane" (tak mi się przynajmniej wydaje jak oglądałem już gotowy projekt. Moja prośba do was, to właśnie wyjaśnienie bardziej szczegółowe jak takie cudowne narzędzie w mudboxie się nazywa i jak mniej więcej przebiega proces takiego wytłaczania, jakieś ustawienia itp itd. szukałem po tutorialach ale chyba nie mogłem znaleźć profesjonalnej nazwy dla tej techniki. Jakby mógł ktoś podrzucić linka do takiego tutoriala albo z grubsza wytłumaczyć jak takie coś można by było stworzyć byłbym wdzięczny. Jeśli będzie trzeba wrzucę gotowy plik dxf i obj takiej siatki dla rozpoznania.
  6. Dracon

    Creative & BenQ

    Stawiałem na odwzorowanie głośników....biurko owszem..jest ciężkie....studio...tak trzeba poprawić....No i przeniosłem wątek... aha no i jeśli chodzi o bump to wrzuciłem go na materiał głośników...ale chyba go nie widać za bardzo...
  7. Witam. Jest to moja pierwsza praca której nie wstydzę się pokazać publicznie. Automatycznie, jest to moja pierwsza praca w takim stylu. Czas pracy to około 6 godzin...no ale jeszcze noob jestem....Pozostawiam do oceny :-)
  8. Dracon

    Generowanie objektów

    OK. Dzięki wszystkim. Zamykam temat.
  9. Witam. Mam mały problem. Otóż, czy jest możliwość, żeby objekt super spray wydobywał z siebie np. kwiatki, które wcześniej wymodelowałem. Jeśli nie to czy jest inny sposób na wystrzelenie chmury kwiatków, które opadną pod siłą grawitacji?
  10. Witam. Wiecie może czy jest Afterburn dla Max'a 9 ??? Jeśli jest czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie go dostać, poza sklepem :-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności