napisałem funkcję, która z założenia zaznacza wszystkie fejsy (face) przylegające do zaznaczonych edżów (edge) obiektów Editable Poly. Działa ok... wszystko ładnie... tylko czasem nie zaznaczy jakiegoś fejsa (face). Poszukałem błędu. Oto on:
tkwi w wartości level flags dla niektórych edżów (edge)
kawałek z MaxScript Listenera
polyop.getEdgeFlags poly 89
> 65545
polyop.setEdgeFlags poly 89 1
> OK
polyop.getEdgeFlags poly 89
> 65545
polyop.setEdgeFlags poly 89 0
> OK
polyop.getEdgeFlags poly 89
> 0
polyop.setEdgeFlags poly 89 1
> OK
polyop.getEdgeFlags poly 89
> 65545
Co to (niecenzuralne słowo) jest? :>
Bo zdębiałem.
Wyciąg z helpa:
bit 1: vertex is selected
bit 2: vertex is dead
bit 3: reserved
bit 4: indicates the vertex faces "backwards" in the current viewport
bit 5-24: reserved
bit 25-32: available for general use
i tak jest dla większości edżów :> czyli 1 dla zaznaczonych
0 dla nie zaznaczonych
To co to jest to 65545 dla niektórych zaznaczonych, bo ja nawet w google tego nie znalazłem :)
No i najważniejsze pytanie: Czemu ja tego nie mogę ustawić na 1??????
Wiecej szczegolow (chociaz niepotrzebnych):
obiekt: pionowy słup editable poly z poprzesuwanymi skryptem vertexami = 1/4 sklepienia krzyżowego
zaznaczony jest jeden edge i nastepnie edgeloop, no i jeden edge ma wartosc 65545 :>
w razie czego moge calosc skryptu wrzucic :>