Chodzi ci jak uzyskać taki efekt w programie 2d? Ja bym próbował namalować ręcznie bump mapę, ustawiając odpowiednio parametry pędzla np. Spacing, Hardness itp. (mam tu na myśli PS, w gimpie niestety nie sprawdzałem).
mookie, jest ok kiedy obrabiasz sobie kostki, walce, kulki itp. ale jeśli geometria jest nieco bardziej złożona widać jak kiepskie, wolno działające i niestabilne jest to narzędzie. Nie pisz więc, że jest ok bo po prostu nie jest. Na szczęście boolean nie trzeba często używać dlatego można przymknąć na to oko. Nie narzekam już więcej :)
szczuro, sens jest jak najbardziej, bo raz - działa dobrze, dwa - nie ma problemów z wielokątami. Po imporcie do blendera takiej siatki wszystko jest nieładnie cięte na trójkąty (na razie inaczej się nie da) a jak to potem wygląda, wyjaśniać nie trzeba. Jak pojawi się sławny bmesh, przynajmniej część problemów powinna zniknąć.
eboo, znaczy gdzie ustawić seams ? jak pokażesz model, będzie łatwiej ci odpowiedzieć.
disaster, jak chcesz wyciąć napis w siatce, to możesz mieć problem bo boolean w blenderze to porażka absolutna. Ostatnio próbowałem coś takiego zrobić i żeby cokolwiek z tego wyszło, musiałem to przerzucić do maxa potem proboolean, potem z powrotem do blendera i na końcu ręczne poprawianie pochlastanej siatki ;)
Z blender internal-a na pewno można sporo wycisnąć, ale nie służy on do uzyskiwania realistycznych obrazków. Jak koniecznie chcesz realizm, skorzystaj z jakiegoś zewnętrznego renderera.
Jak zrobić inset w 2.5? Tylko inset nie np. smooth itp.
Mam jakąś przypakowaną wersję blendera z graphicallall ale nie widzę tu takiego narzędzia, a skrypt działa niestety tylko do wersji 2.49.
Chodziło o vertex normals, nie faces normals :) Chociaż to nieco dziwnie zostało nazwane (jeśli chodzi o grafikę 3d), bo niby co miałby oznaczać wektor dla pojedynczego nieskończenie małego punktu ...
mniejsza z tym.
Może to zaskakujące, ale nawet wiem o istnieniu tej strony.
Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby zrobić to miejsce szybszym i wygodniejszym jeśli chodzi o pozyskanie niektórych informacji o blenderze niż google.
Max ma chyba inną reprezentację wierzchołka dlatego np. może on posiadać dowolną liczbę wektorów, mimo że tak jak piszesz w rzeczywistości siatka jest pocięta. Jednak dla mnie jako użytkownika softu wygląda i dział jakby nie była pocięta, dzięki czemu wygodniej mi się pracuje z taką właśnie siatką. Dobrze rozumiem?
Faktycznie, nawet ciekawy jest ten crease. Ale to działa chyba tylko w połączeniu z subdivision? Gorzej jak trzeba np. stworzyć jakąś lekką siatkę czy jakieś low poly.
Nawet nie o to chodzi, żeby pracować po maxowemu/[tu wstawić inny soft], pewne rzeczy są czasem naprawdę sprytnie pomyślane i warto kopiować/rozważać takie pomysły.
Co sądzicie o wynalazku surface sketch, widzicie dla niego jakieś sensowne zastosowanie, czy raczej można go zastąpić istniejącymi już narzędziami?
Brak smooth groups i dowolnej liczby wektorów dla jednego wierzchołka jak w maxie to, przynajmniej dla mnie, jedna z udręk w blenderze. Nie znalazłem skutecznego sposobu na obejście tego, a rozdzielanie siatki na kawałki to _obleśne_ rozwiązanie. Może kiedyś się przyzwyczaję.
Nie mam pretensji do twórców, że wolą robić "cool" rzeczy, niż rzeczy na prawdę ważne.
W końcu to otwarte oprogramowanie i chwała mu za to.