Skocz do zawartości

Mortal

Members
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Kraków

Mortal's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Po bezskutecznym przeszukaniu forum, internetu, książki i helpa Maxowskiego zwracam się tutaj z problemem. Skończyłem modelować pewną część zawierającą sporo oddzielnych obiektów i przystąpiłem do grupowania + rigowania całości. Niektóre części są jednak oporne i z niewiadomych przyczyn za nic nie mogę ich przydzielić do żadnej grupy. Ta opcja po prostu znika jak tylko zaznaczę jeden z nich. Dodam, że każda kopia problematycznego obiektu również nie daje się zgrupować, a wszystkie powstały przez detachowanie polygonów z innego, pierwotnego obiektu (z którym jest wszystko ok). Pamiętam, że jakoś sobie z tym dawno temu radziłem, niestety za nic sobie nie mogę przypomnieć w jaki sposób.
  2. Mnie sie podoba :) Doczepić sie mogę tylko tej szyby w chłodziarce, która psuje trochę teksturę puszek.
  3. Wolałbym unikać kości, bo sobie z nimi nie radzę. Wątpię by udało mi się zgiąć nimi rękę przy zachowaniu sztywności cechującej roboty :P obrazek z "wyprostowanym" łokciem: http://img112.imageshack.us/img112/3772/zginanie02ad6.jpg obrazek ze "zgiętym" łokciem: http://img228.imageshack.us/img228/6192/zginaniequ5.jpg Chodzi mi o to by niebieska część ręki była przyczepiona do (fioletowy) łokcia. I nie zależnie od tego jak wygnę sam łokieć za pomocą bend'a, niebieska część ręki podążała w poprawnym kierunku. Czyli tak jak powinna się zginać ręka :P Mam nadzieję, że teraz już jakoś czytelniej opisałem swój problem, a nie tak chaotycznie jak poprzednio :) Pozdrawiam
  4. Fajne logo tam mają :) Ja jednak chciałem uniknąć wstawiania kulek (próbowałem ale jakoś wizualnie nie pasowały). Chciałem również Zrobić normalną rękę w disney'owskiej rękawiczce :P Przynajmniej ja tak zawsze kojarzyłem Wolframika :) Pomysł godny uwagi :) Spodobał mi się więc zrobiłem tak jak poradziłeś. Jednak okazało się, że ręka nie miała by prawa zginać się do końca bo sama by siebie blokowała. Zrobiłem podwójny zawias twojego pomysłu, ale to już jakoś dziwnie wyglądało :P Pracka genialna :) Ja po autorze tamtego projektu mogę co najwyżej pozamiatać :P Chciałem uniknąć hosa, bo denerwuje mnie okrutnie samo posługiwanie się nim. Nie mówiąc już o kręceniu pivotów tak by się mógł zaczepić. Ale w ostatecznym pomyśle zrobię coś podobnego. Będzie to cylinder wyginany za pomocą (jak to mój kolega - który mnie tego nauczył - nazywa) suwaczków :) Wygnę to za pomocą Reaction Menagera ze wsparciem od Atribute Holder. Tu się rodzi jednak problem. Nie wie ktoś może, jak "przyczepić" jakiś obiekt do ściany drugiego, tak by poruszał się, względem tej ściany. Nie wiem czy to dobrze wytłumaczyłem, więc załączam krótki filmik. Obrazuje on sam "łokieć" . Do niego ma być przyczepiona reszta ręki, ale ręczne obracanie jej i translacje tak by pasowała mogą być uciążliwe. A tu filmik: http://www.sendspace.com/file/34mrv1 Dziękuję wszystkim za okazaną pomoc i sugestie :) Pozdrawiam Mortal
  5. Hmmm pomysł i przykład mi się podoba :) Nie miałem właśnie wizji na pasujące tu zawiasy. Takie rozwiązanie uprości mi animację niż jakiś głupi hose. Dzięki za uwagę, zabieram sie do roboty.
  6. Niewiele czasu, więc updacik mały. Nie jestem dobry z organiki, wręcz jestem fatalny więc mam nadzieję, że bardzo mi się nie oberwie :] Największy mój problem to jak się do tego zabrać oraz co zmienić by "organ", który modeluje przypominał cokolwiek z tego świata. Pomimo, że jest to robot to jednak dłoń ma bardziej ludzką i to też chciałem ukazać w projekcie. Naturalnie ma być to gładka ręka, bez żadnych paznokci, żył itp. Nie zwracajcie uwagi na połączenia między częściami - późno jest, jestem zmęczony a jutro wstaje przed kurami, więc już nie podłubię w nim dziś. A oto i rendery: i zbliżenia na rękę: http://img217.imageshack.us/img217/8353/wolframik13ho4.jpg http://img140.imageshack.us/img140/1918/wolframik14eh3.jpg Dodatkowo, byłbym wdzięczny na pomysł jak zrobić mu łokcie i kolana. Postać ma być potem animowana w wielu pozycjach, wypadało by więc uprościć sobie późniejszą mękę. Próbowałem wygięcia cylindra bendem, ale to zbyt głupie. Ostatecznie miało to być "hose" ale nieoczekiwanie coś spieprzyłem i nie działa to tak jak zamierzyłem. W teorii miały być to z zewnątrz rurki z gumy, które zasłaniały by mechanizm zginania :P Zresztą bardziej by do wolframika to pasowało. Teraz już nie mam na to pomysłu. Pozdrawiam, i przepraszam za ten długi bełkot :) Mortal
  7. Mały, bo mały ale updat: I reszta renderów: http://img217.imageshack.us/my.php?image=wolframik08hd5.jpg http://img217.imageshack.us/my.php?image=wolframik09lt7.jpg http://img215.imageshack.us/my.php?image=wolframik10wa8.jpg Jutro, albo jeszcze dziś się zajmę butami oraz "dłońmi". Jakaś krytyka? :P
  8. Ładnie ładnie :) Auto nabiera charakteru. Nie znam się na autach zbyt dobrze, więc nawet nie mam się do czego przyczepić. :)
  9. Zgadzam się, pomysł naprawdę super :) Sam chciałbym coś takiego w domu :P Ale tak jak powyżej: złe materiały. Futerko misia mało realistyczne i zbyt mało puszyste by nazwać go "bajkowym" a taki jest klimacik tej sceny :) Tak samo przyczepić bym się mógł tego stołu - konkretnie materiału. Sam materiał dość ładny, niestety widać jak się powtarza. Dodatkowo jest coś co mi jako 1 rzuciło się na oczy: blat wydaje się być popękany, drewno odstaje, jest nierówne. Tymczasem krawędź stołu jest idealnie prosta (mówię o tej gdzie reszta obrazku znika w ciemności). No i dodaj trochę detalów :P EDIT: Aj przepraszam, nie zauważyłem poprawki. Zostawiam jednak poprzednie uwagi, może się przydadzą. Materiał stolika według mnie można by było jeszcze jakoś poprawić. I dalej: nie wiem czemu, ta prosta krawędź kończąca stół mnie rozprasza :) No i więcej detalu.
  10. Ostatnio natchnęło mnie by wykonać tego niewielkiego pomocnika rodem z komiksów Kaczora Donalda, które czytałem za młodu. Robocik prosty, ale spodobał mi się więc chciałem go zaprojektować. Nawet w tak niewielkim projekcie jest wiele rzeczy za które możecie mnie zrąbać. Liczę więc na krytykę :) Oto i fotki z wykorzystaniem prostych materiałów: I reszta: http://img84.imageshack.us/my.php?image=wolframik04jr7.jpg http://img84.imageshack.us/my.php?image=wolframik05yi4.jpg http://img84.imageshack.us/my.php?image=wolframik06dz8.jpg http://img84.imageshack.us/my.php?image=wolframik07ie3.jpg Referki: http://img232.imageshack.us/my.php?image=wolin5.jpg Wolframik wykonany przeze mnie różni się oczywiście od oryginału. Chciałem bowiem wprowadzić go bardziej w świat realny, a tu kawałki metalu się nie wyginają jak chcą. Te "zawiasy" w łokciach i kolanach pójdą oczywiście do ulepszenia, na razie są jedynie po to by nie drażnić oka dziurami. Domyślam się, że buty mogły mi nie wyjść, ale ciężko o dobre referki na których bym sobie je przeglądnął dokładnie. Jeszcze gorzej jest z dłońmi. Nie mam kompletnie pomysłu jak się za to zabrać. Tym bardziej, że po umieszczeniu go na scenie chciałbym mu zmienić jakoś pozycję ciała. Myślałem o wpakowaniu go do szkieletu biped, zaprojektowaniu rąk i ustawieniu bone, ale kiepsko to widzę. Robot nie ma mięśni, a ja nie jestem dobry w systemie kości. Prawdę mówiąc nie wiem o tym nic. Liczę na konstruktywną krytykę, poprawki i najlepiej pomoc, jak uporać się z dłońmi i ustawianiem robota w określonych pozach. Zazwyczaj robiłem to "na Jana" teraz warto by się było wysilić trochę. Pozdrawiam.
  11. Mortal

    Obiekt 3D: Robot

    Jedyne co bym zmienił to materiał tego "klosza" :) Być może jest to tylko moje złudzenie, ale widać w nim, że otoczenie jest przebijane bez żadnego załamania obrazu. No i odblask jakiś taki dziwny :P
  12. Przestawać nie musisz :] Każda forma ćwiczeń jest dobra. Też dosyć wcześnie zacząłem modelować swój pierwszy samochód i na dobre mi to wyszło. Co do twojego projektu: staraj się uzyskiwać w miarę równomierną siatkę. jest ona zbyt gęsta, zwłaszcza, że nie dodałeś jeszcze szczegółów, więc będzie ci trudno nad nią panować. O wiele łatwiej Ci będzie wykonywać płaszczyzny z większych polygonów, a potem poprzecinać je cut'em w odpowiednich miejscach, dla uzyskania większej ilości detali. Wtedy dobie dopasujesz wszystko do blueprintów. To czy samochód jest kanciasty czy nie, myślę, że nie ma większego wpływu na jego trudność wykonania :) Dopiero gdy widać na nim wiele szczegółów, poprzeczka się zwiększa. Planuj też tworzenie każdego elementu, tak by znaleźć najłatwiejsze i najlepsze rozwiązanie. Takie jest moje zdanie, sam pamiętam jak zaczynałem jakies 2 miechy temu, oraz co mi sie przydało :] Więc kombinuj i powodzenia
  13. Mała aktualizacja :) Postanowiłem dodać kilka konkretnych detali oraz zmienić "mechanizm" kolan tego robota. Wszystko zgodnie z waszymi zaleceniami, za które serdecznie dziękuję i oczekuję na więcej. Zartor: Być może jakoś tak głupio mi to na renderze wyszło, bo w scenie nie dopatrzyłem się niczego podejrzanego :P Ale dobrze wiedzieć na przyszłość by nie sprawiać pozoru błędu na renderze, jeżeli go nie ma :) No i aktualizacja: http://img219.imageshack.us/my.php?image=robottqb2.jpg http://img219.imageshack.us/my.php?image=robott2rt3.jpg Powstrzymałem się od dodawania dużej ilości detali, zwłaszcza na wysięgniku, bo coś mnie od tego wewnętrznie powstrzymuje. Być może tak będzie dobrze, jeżeli nie to postaram się to zmienić :)
  14. Teraz niebo ładnie dopasowałeś, ale o trawie bym tego nie powiedział :) Kolor rzeczywiście niedopasowany. I jeszcze taka fotka: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c7adcc3c5779e4e2.html Wybacz, że tak topornie, ale chciałem jedynie coś ukazać :] Niezbyt dobrze wyglądają te elementy trawy nachodzące na konie. Zaznaczyłem je na czerwono. Wyglądają one jak jakaś bibułka, a nie prawdziwa roślina. Dodatkowo (być może jest to tylko złudzenie jakieś, albo ja źle odbieram), kopyto zaznaczone na niebiesko zdaje się być oderwane od ziemi. lepiej by to wyglądało albo całkowicie do ziemi przylegając, albo mocno uniesione w górę, bez stanów przejściowych :P Oczywiście to tylko moje zdanie, a dopiero tu zaczynam :) No i oczywiście warto dodać, że koniki są bardzo ładne, tak jak i światło oraz textury :)
  15. Witam To mój pierwszy model zamieszczony w WIPie. Naukę max'a rozpocząłem coś ponad 2 miesiące temu. Miałem kilka modeli, ale dopiero teraz "dorosłem" na tyle by wysłuchać ostrej krytyki Max3d'owych użytkowników :) Oto model (z MS): http://img232.imageshack.us/my.php?image=robot01cu8.jpg http://img232.imageshack.us/my.php?image=robot02lg1.jpg http://img232.imageshack.us/my.php?image=robot03tl9.jpg http://img227.imageshack.us/my.php?image=robot04rp4.jpg no i siateczka (bez MS): http://img227.imageshack.us/my.php?image=robots01mb1.jpg http://img227.imageshack.us/my.php?image=robots02ri3.jpg http://img232.imageshack.us/my.php?image=robots03rq2.jpg Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki, poprawki, krytyki Pozdrawiam Mortal
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności