Skocz do zawartości

xnamerx

Members
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana xnamerx w dniu 17 Listopad 2010

Użytkownicy przyznają xnamerx punkty reputacji!

xnamerx's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

15

Reputacja

  1. xnamerx

    studia

    Od września tego roku studiuję w Staffordshire University na 3-letnim kierunku Computer Games Design (Bsc). Pomyślałem, że warto napisać małe sprawozdanie dla osób zastanawiających się "co dalej?" i szukających odpowiedzi w tym ogromnym temacie. Z góry przepraszam za rozmiar ale jeszcze kilka miesięcy jako licealista szukający kierunku gotowałem się z nerwów widząc oficjalne strony uniwersytetów z kierunkami opisanymi w 5 zdaniach. Kierunek to 3 letnie studia z tytułem Bachelor of Science/Bachelor of Engineering który w naszej tytularnej drabince odpowiada inżynierowi/licencjatowi. (dostępna jest kontynuacja magisterska z modelowania, ale nie mam o niej informacji z pierwszej ręki więc nie opisuję). Uniwerek ma kilka kierunków związanych z grami (Computer Games Design, Computer Games Programming, Multiplayer Online Games Programming, Games Concepts Design, Games Audio Design, Computer Gameplay Design and Production). Studiowanie w standarcie typowo angielskim, który znacznie odbiega od naszego systemu: w tygodniu mamy raptem kilkanaście godzin wykładów i tutoriali. Daje to dużą dowolność w doborze tempa pracy i planu samorozwoju, duża część nauki odbywa się w domu. Daje to też możliwość pracy kilkanaście godzin w tygodniu co powinno z grubsza wystarczyć na pokrycie kosztów jedzenia, ubrań itp. Z racji specyfiki kierunku nie ma egzaminów, sesji, kolosów tylko prace-zaliczenia na konkretne daty. Przedmioty na moim kierunku semestr I: Introduction to 3D Modelling: - zaliczenia: real world weapon broń w klimatach FPS 4.000 tris + diffuse 2048x2048, custom weapon 250.000 tris sam model, do tego małe "zadania domowe" w postaci video tutoriali nagrywanych przez wykładowców wprowadzających w różne zagadnienia - modelowanie małych propsów, UVW, teksturowanie. Co ciekawe już na pierwszych lekcjach pojawiają się terminy typu wypiekanie AO, unwrapping z TexTools itp. Motion Capture - zaliczenie grupowe: zespół 6 osób (director, performer, choreographer, software technician, video editor, sound editor) tworzy krótką animację postaci, jako że mowa o I semestrze - każdy team korzysta z gotowej postaci Low poly z rigiem przygotowanym przez wykładowcę, nagrywamy sekwencję 10 ruchów w studiu MoCap Vicon 8 kamer. Potem zabawa w Motion Builder i Adobe Premiere. Game Engines and Physics - zaliczenie: mapa capture the flag do UT3 robiona w Unreal Editorze z oficjalnych paczek UT3 - wprowadzenie do UDK czyli zabawa z meshami, volumes, materiały, prosty kismet i matinee, terrain Games Deisgn Documentation - reverse engineering dowolnej gry, przygotowanie dokumentacji design, czyli rozbijamy grę na czynniki pierwsze, interfejs, grafika, interakcja z graczem, mechanika, gameplay, storyline, docelowa widownia, kluczowe cechy - jedyna praca pisemna (ok 20-25 stron). Kierunek ma swoje zamknięte forum i portal gdzie uploaduje się zaliczenia w odpowiednich terminach. Wszyscy wykładowcy dostępnie są przez mail'a, PM na forum czy na koleżeńskiej stopie na uniwersytecie. Nie znam ich historii, nie wiem jakie mają doświadczenie z rynkiem ale napewno znają się na rzeczy. Oczywisty plus studiowania tutaj to nieustanna nauka angielskiego więc teoretycznie otwieramy się na rynek międzynarodowy. Jak widać zajęć jest niewiele - jeśli ktoś się nastawia, że stanie się ninja 3D od biernego udziału w kilkunastu godz. zajęć tygodniowo to się zawiedzie. Uniwerek oficjalnie poleca 3h w domu na każde 1h na zajęciach. Wykładowcy zamieszczają na portalu własne video tutoriale, często dobre kilka godzin materiału tygodniowo dla zagubionych czy rządznych dodatkowej wiedzy. Przedmioty na semestr II i kolejne lata: Rok 1: Introduction to 3D Modelling for Games / Games Engines and Physics / Design Documentation / Level Design /Motion Capture opcjonalnie do wyboru: Geometry and Dynamic Character Design / Introduction to Narratology /Introduction to Audio / Engine Design Rok 2: 3D Facial Modelling / 3D Computer Animation / Games High Concept and Pre-production / 3D Body Modelling /Games Production and Testing Opcjonalnie do wyboru: 2D Games Texturing / Advanced Games and Physics Engines / MMOG Services and Communities Rok 3: /Entertainment Research Project Dissertation and Portfolio / Advanced 3D Modelling Portfolio / Hand Held Games Design / Advanced 3D Modelling in a Games Engine Opcjonalnie do wyboru: /Audio for Computer Games / Advanced Multiplayer Online Games / Character Rigging for Games Soft, wyposażenie uniwerku, biblioteka: Video tutoriale i zajęcia traktują głównie o Maxie 2011 ale nie widzę przeszkód dla pracy w Mayce czy innym sofcie. W pracowniach na komputerach dostępne macie: wszystko od Autodeska 2011 (Max, Mudbox, Motionbuilder, XSI, Maya itd.), Adobe CS5 Master Collection (będzie tego z 20 aplikacji), UDK, UNITY, Zbrush, xNormal, HDR shop etc. etc. Komputery z pracowni (nie wiem czy to dane z tego roku) (Convertible Mini Tower DC7900 - Intel E8500 Core 2 Duo 3.0GHz, 3GB, 250GB & 80GB, DVDRW, nVidia 9800 graphics card) + wszystkie nowsze konsole Xbox, PSy itd. Studio Optical MoCap 8 kamer, projektor itd. Biblioteka otwarta 24/7, w dużej mierze samoobsługowa, oczywiście darmowa z całkiem niezłym zbiorem książek od 3D i grafice (osobna alejka), osobny regalik z DVD od Gnomona, 3D tutors itp. Oczywiście dostępne komputery i internet, kilkanaście maszyn wyposażonych w soft z pracowni więc jeśli kogoś najdzie ochota na modelowanie 0 3:00 w nocy w wigilię nie ma problemu może przyjść do biblioteki. Karta studencka upoważnia was do licencji edukacyjnych wielu programów, licencja na wszystko od Autodeska na 3 lata wyrabiana w kilka dni. Jeśli chodzi o czesne to sprawa standardowa dla całego UK - pożyczka rządowa płatna po studiach od konkretnego progu zarobków. Jeśli ktoś chciałby więcej info zapraszam na PW czy GG 1509052. Gratulacje jeśli dobrnąłeś do końca :) Mam nadzieję, że komuś choć trochę przyda się ten post. Osobiście jestem bardzo zadowolony z podjętej decyzji, jak widać przedmoty bardzo konkretne - nie znajdziemy tutaj fizyki, WFu, filozofii czy całek.
  2. Drobny up - przede wszystkim korekta światła (jak się okazało świeciłem samym Sunem bez Sky i to było źródło żółto-szarej atmosfery w 1 renderze). Pozostało dorobić tylko pasujące barierki na tarasie i scenkę chyba uznam za skończoną.
  3. Światło to Vray sun. A i jeszcze jedno o co chodzi z blacharską obróbką komina ? Z wiadomościami na temat realiów budowlanych u mnie bieda i właśnie tego typu uwagi są dla mnie najcenniejsze bo klejąc domek "na wyobraźnię" mogę robić sporo rzucających się innym w oczy budowlanych pomyłek.
  4. Dzięki za sporo konkretów do poprawek - jedno drobne pytanie co do światła. Co konkretnie poprawić? Moim zamierzeniem był słoneczny dzień i dosyć ostre, ciemne cienie.
  5. Ostatnio wpadł mi w ręce katalog z projektami domów jednorodzinnych pełny wizualizacji. Postanowiłem sprawdzić czy byłbym w stanie ugryźć taką prackę. Tym samym zabrałem się za mój pierwszy exterior. Wzorowany na jednym z projektów we wcześniej wspomnianej gazecie więc prosiłbym o przymknięcie oka na ew. architektoniczny kicz :D Powoli zbliżam się do końca i chciałem zasięgnąć rady co dodać/poprawić/wywalić etc.? Gwoli ścisłości (z resztą to pewnie łatwe do wyłapania) drzewko - gotowiec.
  6. Dzięki za uwagi, najbardziej zdziwił mnie post cichysit, czyżbyś tak jak ja szukał inspiracji do wizki pytając google grafika o "wnętrze" :D W misce siedzi spherka z displacem, który stara się imitować ryż.
  7. Tree Shop robi płaskie mapy łącznie z donicą i ma trochę ograniczony zbiór roślinek. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś podał jakąś alternatywę.
  8. Po kubkach długopisach i krzesełkach postanowiłem stworzyć coś "konkretniejszego" mianowicie pierwsze wnętrze. Prosiłbym o wytknięcie błędów - co dodać, usunąć, skorygować. Na początek drobne pytanie - co polecilbyście do tworzenia roślin (szczególnie tych domowych), tutaj posłużyłem się Tree Shopem i mam wrażenie, że roślinka nieco gryzie się z resztą.
  9. Właśnie zacząłem swoją przygodę z 3D, pierwszy tutorial z który się zabrałem dotyczy tworzenia bateryjki : http://www.max3d.pl/tut.php?id=224 Utknąłem w tym pukncie Po załadowaniu w pierwszym wolnym slocie materiału w formie .jpg button Assign Material to Selection stał się nieaktywny (dzieję się tak w przypadku każdego materiału, który załaduje z własnego pliku. Przykładowe materiały w slocie 2,3,4 (szara textura) działają poprawnie. PROBLEM ROZWIĄZANY ZA POMOCĄ UPORCZYWEJ METODY PRÓB I BŁĘDÓW, MOŻNA ZAMKNĄĆ.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności