Ok, poprawki w drodze, będzie mniej więcej to co sugerowaliście. W sumie nieduże zmiany.
@kpulka - światła tylko modelowane, żadnych bumpów :) Doszedłem do wniosku że razem z chromowanym przodem (jak to się fachowo nazywa w ogóle?) to główny "feature" wozu, stąd też w doświetliłem mocno przód, a bok jest w cieniu. Teraz sporo to wyrównam, chociaż idea zostaje ta sama.
Light groups są elegancko poustawiane, myślę że bez nich nie ma się co zabierać do renderowania jakimkolwiek unbiasem. Co się tyczy cyclesa, na pewnym etapie ustawiłem scenę i materiały pod niego, ale nie byłem zadowolony z efektu. 2000 sampli (ta sama rozdziałka) liczyła mi się ok. 4h (4 rdzenie) i w chromowanej części z przodu (która nie wiem jak się fachowo nazywa) nadal było dużo noisu, chociaż reszta ok. Niezbyt dobrze wyszło też szkło. Ale do poustawiania świateł i szybkiego renderu przed luxem cycles nadaje się wyśmienicie :)