Skocz do zawartości

ubu

Members
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

ubu's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. podpinam się pod temat. przy zastosowaniu systemu daylight ustawiam w viewport background > use enviroment background, zaznaczając oczywiście 'display backround'. w oknie jednak zamiast mapy nieba widnieje białe tło. przy zaznaczeniu dodatkowo 'enable hardware shading' w konfiguracji viewportu, scena robi się generalnie czarna. co może być powodem ?
  2. Odnośnie funkcji merge- mam z nią problem taki, że kopiując obiekty z pliku do pliku często zmieniają one rozmiar(do tej pory zazwyczaj na większe), do docelowego pliku trafiają przeskalowane w dodatku o dziwny współczynnik. W konfiguracji jednostek mam wybrane centymetry. Co jest powodem / jak temu zapobiec ?
  3. Ponieważ wolę nie zarzucać nowym wątkiem, podpinam się pod ten. Aż głupio pytać mi o taką rzecz, ale już niemam siły dłużej z tym bezskutecznie walczyć- dlaczego ustawiając target area nad modelem (budynków) uzyskuję dziwny efekt, mianowicie ściany boczne są sowicie oświetlone, a dachy pozostają czarną dziurą ? Na drodze licznych prób i podejść wycelowałam to światło centralnie w jeden z dachów, ale nic z tego, pozostaje niezmiennie czarny. Zwiększanie natężenia światła, manipulowanie jego (i jego celu) położeniem, zwiększanie liczby bounces w light tracerze i zwiększanie wartości dla global multiplier, grzebanie w exposure itp nie pomogły NIC. (Trochę podobną sytuację miałam kiedyś przy zastosowaniu daylight, znaczy dachy były oświetlone, ale ciemniejsze niż ściany, co jak na mój chłopski rozum jest dziwne- jeżeli światła były ponad modelem, to płaszczyzny górne powinny być najjaśniejsze... dlaczego tak się dzieje ? może to to, że dachy nie otrzymują odbić światła od innych powierzchni oświetlonych ?)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności