Skocz do zawartości

baddog

Members
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    LBN

baddog's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. baddog

    [FG] Final Gather nie działa

    Dzięki! przydało się. Ale też znalazłem błąd - a Advanced miałem zaznaczone "Draft mode (No precalculations)"
  2. Witajcie, Mam dziwny problem. Otworzyłem scenę, którą robiłem kilka dni temu i ku mojemu zdziwieniu program nie przelicza FG. Próbowałem bawić się światłem, ustawieniami. W tabeli "Final Gather Map" mam aby na bieżąco tworzył mi FG, wybraną ścieżkę zapisu, ale gdy nacisnę "Generate Final Gather Map File Now" zaczyna coś przeliczać, gdy już powinno się pojawić "Computing Final Gather Point" to tego nie ma i wyłącza mi okno renderingu. W ogóle nie zapisuje FG na dysku. Nie wiem o co chodzi, bo jeszcze niedawno wszystko działało. A teraz siedzę przy komputerze odznaczając i zaznaczając różne opcje, które nie działają. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Pozdrawiam, baddog
  3. baddog

    efekt poruszenia

    No, w shopie to nie ma problemu wiem, ale zastanawiałem się czy może jest taka opcja w maksie. no nic dzięki :)
  4. baddog

    efekt poruszenia

    Witam, Mam pytanie: Czy jest możliwość wykonania efektu poruszenia obiektu? Tak, aby na wyrenderowanej scenie było widać, że obiekt się rusza. Nie chodzi mi o animację tylko o render do obrazu graficznego? Coś na zasadzie poświaty za obiektem (bez kopiowania kilkakrotnego i powiedzmy zmniejszania przezroczystości). Dokładnie to na scenie mam windę i chciałbym, aby w rednerze wyglądało, jakby jechała do góry. Pozdrawiam, bd
  5. Witam! Mam następujący problem: Renderuję scenę i w miejscu, w którym ściana jest najmocniej oświetlona, pojawia się szum: Render robię w Mental Ray'u przy użyciu Daylight System, Sky Portali i GI. Zwmienianie ustawień rendera za pomocą suwaków nic nie daje. Domyślam się, że muszę zmienić coś w ustawień pod "F10" lub w opcjach świateł, nie jestem jednak na tyle zaawansowanym użytkownikiem żeby wiedzieć co odpowiada za te szumy. Z góry dziękuję za pomoc. pzdr.
  6. Mam ten sam problem. Do oświetlenia naturalnego używam Daylight System + IES Sun i IES Sky + SkyPortale w oknach + Photographic exposure control + Indoor Daylight pod "8" i wszystko wygląda pięknie. Do oświetlenia sztucznego używam Photometric Lights + IES i też efekt jest zadowalający. Nie jestem jednak w stanie połączyć oświetlenia naturalnego i sztucznego. Światła wpadającego przez okno + delikatnego sztucznego oświetlenia w formie np. halogenów pod szafkami na blatem kuchennym. Co bym nie ustawiał w opcjach oświetlenia sztucznego, to go nie widać ani ani. Światło dzienne wygrywa. Dołączam się więc do grupy osób z tym problemem, liczymy na pomoc kogoś bardziej doświadczonego. I jeszcze jeden problem dotyczący świateł: gdy używam oświetlenia sztucznego - Photometric Lights, światło ładnie rozświetla mi scenę, nie widać jednak źródła tego światła. Wygląda to tak, jakby żarówka dawała światło, ale sama nie świeciła. To normalne? Jak uzyskać efekt rozświetlenia samej lampy, żarówki?
  7. Witam! Robię wizualizację małej łazienki, w której oświetlenie jest sztuczne, z lampy. Nie mogę nigdzie znaleźć tutoriali na ten temat, we wszystkich dotyczących oświetlenia we wnętrzu wykorzystywane jest światło naturalne z okna. Nie wiem czy dobrze robię, ale wstawiam omni, ale nie wygląda to najlepiej. Oświetla ono wnętrze, ale samo światełko nie pojawia się w renderze, przydałaby mi się taka świecąca lampa, jakieś małe lampki led czy coś w tym stylu, nie mam pojęcia jak się robi takie rzeczy. Już nie mówiąc o tym, że omni, bez względu na jego intensywność oświetla mi wnętrze bardzo dosłownie, tzn. ściany oświetlone są jednolicie bez żadnych półcieni. Będę wdzięczny za pomoc. Może znacie jakieś tutoriale na temat sztucznego oświetlenia we wnętrzu. Pozdro.
  8. Witam! Mam problem z wyświetlaniem modelu w 3ds max 2010. Wygląda to tak: http://img17.imageshack.us/img17/1499/beztytuu10d.jpg O co chodzi widać najbardziej na dachu budynku. Powstają takie trójkątne płaszczyzny. Model jest cały pokrzaczony, jest to szczególnie irytujące gdy nim poruszam, bo wtedy te pokrzaczenia się poruszają :/ Renderuje się normalnie. Dodam, że jest to model importowany ze sketchupa. Domyślałam się, że to może być przyczyna niepoprawnego wyświetlania. Będę wdzięczny za rozwiązanie problemu, pzdr.
  9. Witam serdecznie, mam problem z plikiem .dwg, otóż gdy go importuję do 3d maxa dostaję model, tak jakby poszarpany, pozakrzywiany, gdy renderuje jest normalnie. Gdy podczas modelowania przybliżę maksymalnie krawędzie wyglądają dobrze, tylko gdy oddalę widok jak na obrazku załączonym jest źle: http://picasaweb.google.com/wersjatestowa/XxxdoWszystkiego#5335721386793057618 pomocy.. :)
  10. baddog

    Problem z zaznaczaniem

    dziękuję pięknie!
  11. Witam, mam problem z zaznaczaniem. Prawdopodobnie coś nacisnąłem na klawiaturze. Brakuje mi białej obramówki wokół zaznaczanych obiektów, czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak to włączyć? http://picasaweb.google.com/wersjatestowa/3dmax?feat=directlink pozdrawiam.
  12. Witam, Chciałbym dowiedzieć się czy jest możliwość renderowania jednego obrazka jednocześnie przez dwa komputery połączone przez sieć lokalną. Słyszałem, że w rhinoceros się da, nie sądzę, że 3d max jest w tym gorszy więc jak można by mnie uświadomić gdzie kliknąć :) To bym sobie włączył, pozdrawiam serdecznie. Uzywam 3d maxa 2008 x64 na systemie win7 x64 Znalazłem na forum po prostu nie wiedziałem jak to obrać w słowa, sorry za temat.
  13. Spotkał się ktoś z takim błędem, że gdy minimalizuje 3d maxa, to nie mogę go Przywrócić? Mam niezapisany plik i nie wiem jak powrócić do pracy...
  14. Vray plane light działa znakomicie, po prostu brakuje mi obycia w tych światłach jest ich tak wiele, więc nie wiem kiedy co używać... dziękówa.
  15. Witam, Zacząłem robić scenę nocną (Vray1,5). Widok z zewnątrz, perspektywa z poziomu człowieka. Bryłę mam przeszkloną. Z zewnątrz widać pomieszczenia. Zrobiłem dwa boksy udające światła przy suficie. Chciałbym w nie włożyć światło, alby rozświetlało pomieszczenie, a zarazem dawały cień bryły poza nią. Wszystko co robię kończy się na tym, że mam rozjaśniającą pomieszczenie kropkę (w zasadzie to są cztery światła w różnych miejscach), która nie wygląda za dobrze. Co mógłbym wsadzić w boks, aby zaczęło wyglądać lepiej?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności