Skocz do zawartości

Giray

Members
  • Liczba zawartości

    83
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Giray's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. zapodac klatki do liczenia od 220 do 0 tam gdzie je sie ustawia i dać step na -1 - prosciej sie nie da
  2. czy aby Kray czasem nie posiłkuje się OpenCL? tak przypadkowo na to wpadłem :P
  3. qba dzięki za wysilek, ale imho duzo bardziej przydatne są videotutoriale do kraya po polsku, ta forma instrukcji jest zbyt lakoniczna jak na mozliwości KRAY'a
  4. SAVOY (nie będe bawil się w cytaty) ;) Doskonale rozumiem że wszystko wynika z etapu rozwojowego na którym obecnie Kray sie znajduje. Wstręty NT też mnie zbytnio nie dziwią gdyż twórcy zewnetrznych dodatków do LW jakt nikt inny pokazują jego braki i dyletanctwo NT. Tyle tylko że jeżeli coś nie zacznie być w kierunku który zasygnalizowałem robione to do Kray'a przylgnie łatka programu bardzo trudnego w obsłudze i ciężkiego do nauki, co może bardzo negatywnie odbić się na jego późniejszej sprzedaży. Na to uczulam. V-ray? On jest w obecnej chwili standardem i jeżeli Kray ma być od niego lepszy musi przeskoczyć jego we wszystkich aspektach, porównywanie jest tu jak najbardziej nie na miejscu. Co bym sugerował na początek? Jakieś bardziej globalne presetsy, bo te co są dotyczą zbyt małej ilości ustawień programu, warto pomyśleć nad jakimś Kray'em Lite czy Light, łatwym do opanowania i stanowiącym zachętę i podstawę do zapoznania się z wersją full. Pochwalić się należy także wersją GPU-powered KRay'a, gdyż jest to akurat bardzo trendy ;)
  5. qba, z całym szacunkiem, podaj mi tłumaczenie angielskiego terminu "manual" ;)
  6. Powinienem swoje 3 grosze do tego dodać. Jak parę osób pamięta zapewne zadeklarowałem się przetłumaczyć angielskiego manuala na nasz język, jednak szło mi to dość opornie, co przy braku czasu skończyło się że robota stanęła w miejscu. Sam tekst jest prosty, jednak aby właściwie przełożyc go na polski trzeba go przemyśleć, żeby ustrzec się laspusów językowych. Kuba poszedł na skróty, może to i dobra metoda, ale mnie nie zadowalała. Problem polega na tym że Kray jest w zasadzie tworzony na krawedzi prac teoretycznych w grafice 3D i ich praktycznego zastosowania, więc tłumaczenie czegoś na polski jest w sumie w pewnym stopniu twórczością jezykową. Trochę dziwię się też twócom tego znakomitego skądinąd programu. Oraz podziwiam ich za odwagę gdyż inaczej chyba nie mogę nazwać pojścia pod prąd jednej z głównych tendencji w IT. A mianowicie upraszczania obsługi i tym samym zwiekszania dostepności rozwiązań informatycznych dla większego grona użytkowników. A Kray? Z wersji na wersję staje się coraz bardziej skomplikowany. Nie ma to większego znaczenia dla mnie czy kogoś któ w grafice siędzi już dluższy czas, ale nie zapominajmy że największym rynkiem są osoby które dopiero zaczynają w tym coś robić i są na etapie wyboru rozwiązań programowych. W takiej sytuacji zawsze wybiorą te których latwiej i szybciej będzie się im nauczyć, do czego bez problemu kupią literaturę i znajdą tutoriale. Bo im szybciej opanują obsługę danego programu, tym szybciej on zacznie na siebie zarabiać. Aż się prosi aby bardziej zintegrować Kray'a z LW, co to za problem stworzyć w Layoucie osobną zakładkę dla Kray'a zamiast na siłę wciskać go w pluginy? Trudne też nie jest wbudowanie pop-up help'a, któryby wyjaśnial znaczenie poszczególnych opcji programu. Same pluginy w Kray'u są funkcjonalnie niezbyt pomyślane, gdyż tylko komplikują jego strukturę. Dlaczego skoro Kray obrasta w różne wtyczki to nadal brakuje zakładki czy panelu w którym możnaby mieć do nich w jednym miejscu dostęp oraz je kontrolować?
  7. mam sporo, ale robie to w wolnych chwilach, a czasu mi nieco ubylo :/ posiedze w weekend
  8. Giray

    Lw 10

    juz nie przesadzaj z tymi kilkoma laty, ale faktem jest ze poslizg maja spory, jednak to jest chyba juz tradycja w przypadku tej firmy. LW 6 o ile dobrze pamietam zaliczyl ponad 2-letni ;) LW10 ma byc dostepny w 4Q czyli juz za miesiac :P
  9. Giray

    animacja tut

    od czegos prostego ;D ja bez zadnego tutora LW 2.5 opanowałem, a jakby tego bylo mało to Animal jest moim uczniem :P
  10. Giray

    Lw 10

    UI jest z Core, więc chyba nic więcej nie muszę dodawać....
  11. Giray

    nieskończony Floor

    niekoniecznie trzeba mocno powiekszac floor, mialem juz cos takiego na warsztacie i poradzilem sobie w ten sposob ze odpowiednio dobralem obrazek ktory wsadzilem jako background. Oczywiscie sam floor trzeba sporo powiekszyc, i dopieo wtedy zrobic tlo. Nie powinno byc widac przejscia miedzy floorem a backroudem. Odbicia ustawiasz na ray tracing + sphercial relf. map i powinno byc ok
  12. Giray

    nieskończony Floor

    sprobuj dac lekki blur w reflection, on ma to do siebie ze im dalej odbity element od powierzchni odbijajacej tym bardziej jest rozbyty
  13. hmmm a może wypalić UV i mapę ustawić w kanale spec/gloss?
  14. to jeszcze zabawa z LW 3.2 na Amidze, tydzień liczenia... (A4000@68040@40MHz) AD 1993 to nie jest to samo, ale robiłem sporo próbnych renderów i wydaje mi się że koleżanka w tym przypadku trochę myli spec/gloss z mocno podkręconymi odbiciami. Sugerowałbym podkręcenie ile się da wartości w tych dwóch okienkach odpowiedzialnych za jakość raytracingu
  15. pokombinuj coś z bloomem i advanced options, ja cos takiego kiedys robilem i to jeszcze na lw 5.6, ale nie pamietam jakim pluginem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności