Skocz do zawartości

Chrupek

Members
  • Liczba zawartości

    666
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    warszawa

Chrupek's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

6

Reputacja

  1. Chrupek

    center pivot

    istnieje szybki klawisz do centrowania pivota? Powiedzmy, że zaznaczam vertexa... kliik...i mam przy nim pivot. Na dzień dzisiejszy radzę sobie z centrowaniem kursora Blenderowego, ale może jest szybsza metoda.
  2. Chrupek

    Popkultura

    ta prosta transkrypcja wyjaśnia, po co tak naprawdę żyjemy...
  3. Chrupek

    Kamera target

    skoro u Ciebie jest tak samo, to ja się bardzo cieszę, ale u mnie nie jest tak samo... z czego też się bardzo cieszę :-) musze kończyć, bo znowUSZ przyjdzie zdolny moderator na B. i da mi naganę, za obrażanie uczestników... szkoda, że ja nigdy nie wiem, kogo i w jaki sposób obrażam... mało tego, ja nawet nie mam takiego zamiaru, ale on widzi więcej i czuje bardziej... taaak mój sssskarbie.... on czuje bardziej.... Chyba żyjemy w dwóch innych wymiarach, ja i moderator na B. ;)
  4. Chrupek

    Kamera target

    nie, tak nie działa klawisz [0]... sprawdź...
  5. nie porzucaj projektu... wybierz tylko poszczególne modele i powoli je rób, jeden po drugim. Zrób jeden ze wszystkimi texturami, pokaż na forum, wyciągnij wnioski i rób następny... a scena sama się zrobi :-) ps. tylko pokazuj wszystko np. textury, normale, UV mapy, a chłopaki (i kilka dziewczyn) Ci podpowiedzą co i jak.
  6. Chrupek

    Kamera target

    a to, że jak ustawisz widok perspektywy i zastosujesz ww. kombinacje klawiszy, masz dokładnie tak samo ustawioną kamere, jak w perspektywie. O to mi chodziło od początku, ale może źle się wyrażałem ;) ps. no tak, tylko, że Anka o tym pisała wcześniej hehe... Chrupek łej kap...
  7. Chrupek

    Kamera target

    Anka, chyba odkryłem... ustawiasz sobie widok w perspektywie i Ctrl+Alt+0 (zero na numerycznej)
  8. ja tak tylko częściowo w temacie... przez weekend postanowiłem przyjrzeć się Ubuntu, Blenderowi, Gimpowi... i powiem Ci, że to rewelacyjny zestaw w niczym nie ustępujący innym programom "molochom" jak choćby taki Max. Wszystko działa szybko, sprawnie no i... ładnie. Chociaz to ostatnie nie jest najważniejsze, to proponuje przyjrzeć się motywom Ubuntu w internecie ;) i teraz już w temacie ;) Pewnie ile głów tyle opinii, ale ja jestem tego zdania, żebyś zaniechał projektu, zanim zajedziesz siebie i komputer... Wybierz dowolną rzecz z Czernobyla i na spokojnie zrób ją od początku do końca, ze wszystkimi texturami (normal, bump, spec). Początkujący nie zabierają się za takie rzeczy, co najwyżej możesz nabrać doświadczenia, ale w zakresie frustracji i przegrzanych bebechów komputera ;) Masz za dużo do ogarnięcia, a skoro piszesz, że nie umiesz jeszcze układać UV, to jest właśnie dobry moment, żeby się tego nauczyć. Porobiłeś ok.50 textur o rozdziałce 6000x6000... i straciłeś tylko cenny czas :/ Powodzenia.
  9. Chrupek

    Kamera target

    dzięki Anka... pewnie to wiesz, ale można też wcisnąć G, a następnie z, y, x i przesuwać się po wybranej osi tą nieszczęsną kamerą :/... ale opcja RR jest extra ;) Ad: znalazłem takie coś, tak gdzieś w środku, gośc przechodzi do rzeczy: http://www.youtube.com/profile?user=irakrakow#p/u/65/NzEy2sCZcHo po wciśnięciu G można fajnie się kręcić, a środkową myszą przybliżać.
  10. Chrupek

    Kamera target

    po naciśnięciu numpada "zero" mam widok z kamery, teraz chciałbym zaznaczyć jaki kolwiek objekt i żeby kamera mi go przybliżyła... coś jak "kropka" na numpadzie, która przybliża dany objekt i ustawia go w centrum rotacji kamery.
  11. wczoraj zainstalowałem Blendera i moim oczom rzucił się taki myk... Tam gdzie jest kursor, w XSI widać krawędz, a w Blenderze nie :/ (ta krawędz powinna tam być) Czy to wynika z ustawień preferencji, czy to wina wersji 2.53? EDIT: w trybie Edit Mode widać tę krawędz... hmmm...hmmm... w takim razie, już po problemie ;) XSI: Blender:
  12. pewnie będe się powtarzał, ale... wskocz na WIKI wiedzmińskie http://pl.djinni.wikia.com/wiki/Strona_g%C5%82%C3%B3wna i tam masz napisane, krok po kroczku, jak pozyskać textury z wiedźmaka. Zapodaj kilka na swój obiekt i tak spokojnie, powoli, ucz się malować w podobnym tonie. Na Cgtextures masz refki starych budynków, na "google grafika" również... kluczem jest tylko dobrze wpisać, czego się szuka... ściągaj jak najwięcej zdjęć i podpatruj matkę nature. Textury mogą mieć też np. 1024x512 zależy w jakim silniku będziesz miał objekt... no ale Ty przecież, nie będziesz go miał w żadnym silniku - o ile dobrze pamiętam ;) Żeby textury wyglądały realistycznie, musisz je robić wielowarstwowo w Szopie. tzn. mieszać ze sobą różne ściany i robić im zacieki, zadrapania itp. - jak wspomniałem wyżej, najlepiej wzorować się na zdjęciach lub po prostu używać część zdjęcia jako texture. To wszystko zauważysz w texturkach wiedźmaka, jak je ściągniesz... więc do dzieła :-)
  13. coś czuje, że będziesz musiał to przełożyć na polski ;)
  14. Dzwoneczek: pięknie zrobiona bajka.
  15. Dzwoneczek: pięknie zrobiona bajka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności